Granti på IBM hardisk?
Fra : Dan

Dato : 31-03-04 13:50

Hejsa!

Jeg har en IBM Deskstar 60GB harddisk som er gået død!

Den er ca. 2år og 1 mdr.Gammel!

Der er noget med der er 3 års granti på IBM disk!

Er der nogen der har været ude for noget af det samme?

Skal man sende den ind til IBM eller hvordan?

Mvh
Dan

Fra : Ole Axelsen

Dato : 31-03-04 14:10

"Dan" <torskerogn@"nospam"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har været ude for noget af det samme?
>
> Skal man sende den ind til IBM eller hvordan?

Kør først en "Drive Fitness Test" (et lille program du kan downloade fra
IBM) Med resultatet af testen opretter du en RMA-sag, også på www.ibm.com I
forløbet vil de med det samme fortælle dig, om disken er dækket af
garantien, og du vil så få en adresse i Holland den skal sendes til. Sidst
jeg prøvede det gik der kun ca 2 uger før jeg havde en erstatningsdisk.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Martin Johansson

Dato : 31-03-04 14:11

> [...]
>
> Er der nogen der har været ude for noget af det samme?
>
> Skal man sende den ind til IBM eller hvordan?

Kig her: (dejligt kort link, klister det selv sammen hvis det knækker)
http://www.hitachigst.com/portal/site/hgst/?epi_menuItemID=c0b801be666736fe25ad4e8060e4f0a0&epi_menuID=e41fff51ec9a8f8d5f5a530560e4f0a0&epi_baseMenuID=22f0deefa8f3967dafa0466460e4f0a0

Hitachi har købt IBM's harddisk afdeling, derfor henviser jeg til Hitachi.
Mener disken skal til Holland.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-03-04 19:32

On Wed, 31 Mar 2004 14:49:34 +0200, "Dan"
<torskerogn@"nospam"hotmail.com> wrote:

Hej

Bare for at spare dig for de penge så er her et godt råd..

Smid lortet ud og køb ALDRIG mere IBM/HITACHI diske eller andet fra
det lortefirma..

Købte 2 af de diske til et Raid og de blev ombytte begge 2 på
garantien indenfor det første år og så efter 2 år begyndte den ene af
de ombyttede diske at sige den klassiske splip lyd, sendte den til
Holland og betalte vist ca. 60-70 kroner derfor, da jeg så efter 3-4
uger efter fik en disk retur var det ikke en ny disk men en
"Serviceable used part"

Eller sagt på dansk så havde de åbnet en disk og "repareret" den og
sendte den til mig, der var masser af ridser i låget på disken og et
par af skruerne var spændt så hårdt at låget bukkede ned i de
hjørner..

Behøver jeg at sige at der kun gik omkring en måneds tid før den "nye"
disk sagde samme lyd og stoppede alt på maskinen mens den sagde
lyden...

Altså spar pengene og smid lortet ud og glem alt om at købe
nogetsomhelst fra de 2 lortefirmaer..

Jeg vil gerne anbefale en Seagate 120 GB istedetfor, sådan en købte
jeg og den kører sgu perfekt indtil videre og siger ikke et pip..

Henrik

Fra : "> Allan

Dato : 31-03-04 23:11

> [...]

> Jeg vil gerne anbefale en Seagate 120 GB istedetfor, sådan en købte
> jeg og den kører sgu perfekt indtil videre og siger ikke et pip..

Hørt! Mener nøjagtig det samme!

Mvh
Allan...