Indbygget lyd- og netkort vs pci kort
Fra : Mick Tagmos

Dato : 28-03-04 11:17

Hej

Jeg har lige fået ny computer, med indbygget lyd og net kort, og nu er det
så jeg overvejer om jeg skal smide mine "gamle" kort i for at få bedre
performence..

Det er så det jeg vil spørge jer om, Får jeg bedre performence ved at smide
mit SoundBlaster Live, og mit 3com 3c905tx i maskinen???

Lidt spec. på resten af maskinen.

Intel D845HV motherboard ind indbygget lyd- og netkort.
P4 1,6 Ghz
Sapphire Radeon 9100
768 Mb ram
Et par seagate diske

- -
Mick Tagmos

DVD samlingen
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=elmer78

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-04 11:52

"Mick Tagmos" <micktagmos@hotmail123.com> crashed Echelon writing

> Jeg har lige fået ny computer, med indbygget lyd og net kort, og nu er
> det så jeg overvejer om jeg skal smide mine "gamle" kort i for at få
> bedre performence..

Kommer an på hvilket onboard netkort og lydkort det er som følger med. I
dit tilfælde et Intel PRO/100 netkort via Intel 82562ET chip, og AD1885
lydchip.

> Det er så det jeg vil spørge jer om, Får jeg bedre performence ved at
> smide mit SoundBlaster Live, og mit 3com 3c905tx i maskinen???

Mange test af onboard lydkort, viser at benyttelse af lydkort med egen DSP
vil forbedre ydeevnen, da de fleste onboard lydkort skal bruge CPU kraft
for at skabe lyd. Umiddelbart kender jeg ikke AD1885 chippen, men regner
med stor sandsynlighed at det er bedre du sætter SB Live! i maskinen.

Med netkort gælder det samme som med lydkort, dog plejer Intel at lave
netkort hvor processoren ikke hele tiden skal låne af CPU'en.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mick Tagmos

Dato : 28-03-04 19:12

> [...]
>
> Med netkort gælder det samme som med lydkort, dog plejer Intel at lave
> netkort hvor processoren ikke hele tiden skal låne af CPU'en.

Ok. Så bliver de smidt i...

tak for svaret.

Mick