Sort opstart...af Win2000
Fra : karlodk@hotmail.com

Dato : 25-03-04 13:38

Til gruppen

Når jeg tænder for min PC går der en rum tid, inden der sker noget på
skærmen.

Ved de andre her på olle-kolle kan man se BIOS opsætning mm.
Tryk F2 osv. for at......

Min PC står bare og arbejder med sort skærm, for så pludselig at åbne
Windows2000.

Jeg får ingen mulighed for at gøre noget i opstartsfasen.

Kan jeg på nogen måde ændre dette, da jeg tror at maskinen står og
venter i 20-30 sekunder på et eller andet. Måske kan jeg ændre denne
vente pause i opstarten ved at trykke F2 el. F8

Da gennemsnitsalder er ret høj her i olle-kolle, er der ikke rigtig
nogen der sådan har forstand på det tekniske, og jeg håber derfor at
nogen kvikke hoveder i gruppen kan give mig råd/vejledning.

Mvh.

Karlo (1935)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-04 13:47

karlodk@hotmail.com skriver:

> Kan jeg på nogen måde ændre dette, da jeg tror at maskinen står og
> venter i 20-30 sekunder på et eller andet. Måske kan jeg ændre denne
> vente pause i opstarten ved at trykke F2 el. F8

Næppe

> Da gennemsnitsalder er ret høj her i olle-kolle, er der ikke rigtig
> nogen der sådan har forstand på det tekniske, og jeg håber derfor at
> nogen kvikke hoveder i gruppen kan give mig råd/vejledning.

Huha, du må ned på dine gamle knæ og give os et hint til, hvilken
maskine du har (fabrikat/typenummer), ellers kan det blive lidt svært.

Klaus

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-03-04 23:33

<karlodk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tryk F2 osv. for at......
>
> Min PC står bare og arbejder med sort skærm, for så pludselig at åbne

Noget kunne tyde på at du har et grafikkort der understytter flere skærme
(eller flere grafikkort) og du har sat skærmen til det output der først
bliver sat op når driveren blive indlæst i Windows.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 07:11

Brian Hansen wrote:
> [...]
> (eller flere grafikkort) og du har sat skærmen til det output der først
> bliver sat op når driveren blive indlæst i Windows.

Det var da en mulighed.
En anden kunne være et lettere defekt grafikkort eller bundkort.

Fra : Peter T.

Dato : 26-03-04 07:29

wrote:

> Når jeg tænder for min PC går der en rum tid, inden der sker noget på
> skærmen.

Hvilken pc er det? Her tænker jeg på enten model (ibm, HP, compaq mv.)
eller bundkort og grafikkort.

Ellers lyder Brian Hansens forklaring ikke helt hen i vejret, selvom jeg
dog ved at ihvertfald nvidias grafikkort sender et POST til alle tilkoblede
skærme.
Ovenstående sker så til gengæld ikke, hvis du har 2 eller flere grafikkort
i din maskine. Så se efter om du har et vga-stik mere bag på pcen, hvor
der er udgang til monitor udover det, som du allerede bruger til din
monitor. Hvis det er tilfældet, så lån en ekstra monitor og forbind denne
til det ekstra vga-stik og så kan du *muligvis* se opstartskærmen.
Ellers må du ind og lure i egenskaber for skærm i windows og kig evt. under
[advanceret] på sidste faneblad.

Men du må give os flere oplysninger om din hardware. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Brian Hansen

Dato : 27-03-04 03:46

> Ellers lyder Brian Hansens forklaring ikke helt hen i vejret, selvom jeg
> dog ved at ihvertfald nvidias grafikkort sender et POST til alle
tilkoblede
> skærme.

Ikke mit nvidia (Creative Ti4400) - Laver det samme som Karlo's.
Kører normalt med 2 skærme og det duer Creative Ti4400 ikke til.

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 27-03-04 09:51

Brian Hansen wrote:

> Ikke mit nvidia (Creative Ti4400) - Laver det samme som Karlo's.
> Kører normalt med 2 skærme og det duer Creative Ti4400 ikke til.

Så æder jeg mine ord i mig igen. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]