Jeg har købt en ALDI PC!
Fra : hans

Dato : 25-03-04 06:28

Hej

Jeg købte i går en ALDI PC til 8400 kr. Den er ret hurtig og kan afvikle de
nye spil flydende. Jeg har bare et problem og det er at der kommer en
"hyletone" fra computeren. Det lyder ligesom den lys der er på et
testbillede på et fjernsyn "DR". Er det normalt ved de nye computere i dag
eller ej? Den gamle jeg har kan man kun høre en blæser, men på den nye fra
ALDI er der den hyletone hele tiden og det bryder jeg mig ikke om. Har
engang hørt at sådan en hyle tone kan komme fra en spole på bundkortet der
ikke er ok, men om det kan passe ved jeg ikke???

Kan I hjælpe?

mvh

Hans

Fra : Ricko.

Dato : 25-03-04 07:45

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-04 08:39

hans skriver:

> Kan I hjælpe?

2 skruer og af med sidepladen. Lyt, hvor lyden kommer fra inde i
kabinettet.

Ellers må du have den til rep. Jeg kan ikke høre lyde fra min, min
gamle PC's harddiske og blæsere larmer så meget at jeg ikke kan høre
den nye (og så meget larmer den gamle altså heller ikke).

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-04 17:03

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Ellers må du have den til rep. Jeg kan ikke høre lyde fra min, min
> gamle PC's harddiske og blæsere larmer så meget at jeg ikke kan høre
> den nye (og så meget larmer den gamle altså heller ikke).

Okay, vippede låget af min for at installere ekstra hardware. Det er
blæseren på grafikkortet der larmer !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 06:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Okay, vippede låget af min for at installere ekstra hardware. Det er
> blæseren på grafikkortet der larmer

Det er ofte en lille hidsig 30-40 mm blæser og en mini-profil, som
producenterne sætter på grafikkortene.
Blæseren slider sig selv op på kort tid, fordi den kører med så højt
omdrejningstal.
Er den køleprofil du har, limet fast på GPU'en, eller er der to huller
til at sætte den fast med?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-04 07:40

"Jens C. Hansen [Odense]" skriver:

> Det er ofte en lille hidsig 30-40 mm blæser og en mini-profil, som
> producenterne sætter på grafikkortene.
> Blæseren slider sig selv op på kort tid, fordi den kører med så højt
> omdrejningstal.

I know har skiftet blæser på et TNT2 ultra fre en lille totalt hidsig
fætter til en stor langsomtgående og med en ekstra stor køleprofil

> Er den køleprofil du har, limet fast på GPU'en, eller er der to huller
> til at sætte den fast med?

Pas, har ikke tænkt mig at modificere noget i den første måneds tid
eller 4......

Klaus

Fra : Leony

Dato : 25-03-04 10:30

In news:40626df2$0$531$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
hans typed:

> Jeg købte i går en ALDI PC til 8400 kr. Den er ret hurtig og kan
> afvikle de nye spil flydende. Jeg har bare et problem og det er at
> der kommer en "hyletone" fra computeren.

Hyletonen kommer måske fra harddisken.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mathias

Dato : 25-03-04 10:40

> Hyletonen kommer måske fra harddisken.

Det kan også være en spole i PSU'en der driller..

Prøv med en anden strømforsyning, om muligt.

-Mathias

Fra : hans

Dato : 25-03-04 19:15

Hej

tak for jeres svar! jeg var nede hos den lokale ALDI og fortalte om
problemet og fik straks byttet den til en anden! Det må jeg nok sige er en
god service! Ikke noget med at jeg skulle henvende mig til en eller anden
hotline...nej, jeg fik den straks byttet til en anden. GOD SERVICE! Den nye
jeg har fået med hjem kører bare som den skal...den er næste helt lydløs!

mvh

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 06:55

hans wrote:

> tak for jeres svar

Nå, nu læste jeg først dette indlæg efter mit forrige svar..

> [...]
> jeg har fået med hjem kører bare som den skal...den er næste helt lydløs

Den vil også begynde at larme før eller senere - overvej at investere
i en bedre køler til grafikkortet.