Hvorfor er islænder så dyrt?
Fra : Aleks & Karina

Dato : 28-04-01 17:45

Hej

Jeg ønsker at købe en islandske hest, men de er hammerdyrt, nok mindst
mellem 15.000 - 60.000

Kunne det ikke findes en til under 10.000 kr, den skal jo bruges til en
skovtur ridning og hyggeridning, flerst af dem er jo en konkurrencepony,
eller for de har en god forfædre.. Det er tosset..

Kan jeg muligvis fås en islandske til under 10.000.. De skulle være bare
mellem 4 til 7 år.
Jeg kan osse se i blå avis at en gammel islandske er også dyrt, Hvad fanden
er det galt med folks hjerne Uha, undskyld .
Jeg er da ikke så rig og har ikke råd til en islænder over 10.000 kr

Mon I kender en ???
Karina

--
send til temka@jyde.dk !
Høje Taastrup

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 28-04-01 18:33

ja, hvad er der galt med folks hjerne?? Hvorfor er der ingen der har tænkt
på dig, da de fik deres hoppe bedækket. checket hos dyrlæge, fodertilskud,
for at få så sundt et føl som muligt, dyrlæge check af føllet, foder,
pasning og pleje, tilridning og hvad man ellers invistere i at opdrætte og
passe føl/heste???
Tænk at de vil ha', bare nogen af deres udgifter dækket *Ser oxo meget
forarget ud*

Men til noget helt andet: Hvorfor køber du dig ikke et føl?? Eller er du
ikke god nok til at tilride en islænder?? Eller er det prisen du skal betale
for fordring, pasning og opstaldning, mens du venter på at føllet bliver
stor og gammel nok til at du kan tilride, at du ikke har råd til??
Og hvorfor SKAL det være islænder?? Jeg kender til en belgier hoppe der har
gået med rytter, til kun 6000 kr.*GGG*

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Aleks & Karina

Dato : 28-04-01 19:05

Det er ikke om foder og opstalding, bla bla. Ja jeg ved godt at man kan få
føl billig end en tilredet. Det havde jeg tænkt mig, hvis det ikke er mulig
for at skaffe en billig islænder under 10.000 kr.. For det er også god nok
med føllet som man kan selv tilride den senere..

Karina

Fra : Tine Gade

Dato : 28-04-01 19:15

Fra : Jan Nielsen

Dato : 28-04-01 20:03

Der er mange grunde til at islændere er dyre.

Tænk på, at en islænder skal være mindst 5 år før den skal tilrides. Hvis du
vil spare, kan du købe en uden papirer. Der findes også "hul i hegnet"
islændere. En af grundene til at de er dyre, er efterspørgslen. F.eks. vil
tyskerne gerne betale det samme i mark, som vi betaler i kroner. En anden
grund til prisen er, hvis den f.eks. er en god tølter. Selv en skovturshest
med en god tølt er dyr.

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Sverre Stokke

Dato : 29-04-01 06:13

poel_noerregade@hotmail.dk,Ny-Internet writes:
>Der er mange grunde til at islændere er dyre.

Islændere er ikke dyre

De har blot en høj anskaffelsespris, men - næsten - alt andet er billigere
:

Foder
Stald
Dyrlæge
Transport
?

Og ikke mindst : Det antal år, en islænder er i sin 'prime', giver lave
kaptalomkostninger.

Hilsen Sverre.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-04-01 08:42

In article <CpCG6.64730$o4.5749674@news010.worldonline.dk>, Aleks & Karina wrote:
>Kunne det ikke findes en til under 10.000 kr, den skal jo bruges til en
>skovtur ridning og hyggeridning, flerst af dem er jo en konkurrencepony,
>eller for de har en god forfædre.. Det er tosset..

Nej, det er ikke tosset. Kvalitet koster. Hvis du vil have en
racehest, saa koster den altsaa. Det er stort set lige meget
hvilken race det er. Andre dyr, fx. hunde og katte har det paa
samme maade.

Jeg kan kun anbefale dig at koebe en ordenlig hest, der
opfoerer sig paent, og ikke har unoder. Det er dyrt at koebe
billigt. Hvad hjaelper det at du sparer nogle penge hvis du
faar koebt en "syg" hest, som hele tiden smider dig af, loeber
af med dig, osv. Hvis du er bange for den og ikke toer ride
den, saa er det en daarlig investering. Koeb noget du er tryg
ved.

> [...]
>Jeg kan osse se i blå avis at en gammel islandske er også dyrt, Hvad fanden
>er det galt med folks hjerne Uha, undskyld .

Du kan sagtens finde en islaender til under 10k, spoergsmaalet
er mere om du kan finde en der er brugbar ?? Den skal ikke
vaere skadet, rolig og omgaengelig, osv. Det er folk villige
til at betale mange penge for.

Yderligere saa overvej lige hvor meget det koster at lave en
hest. Bedaekningen koster penge, alt efter kvaliteten af
hingsten, og sikkert ogsaa racen, og placering i danmark, saa
koster det mere eller mindre, men sikkert nogle tusinde kroner.
Saa er der extra foder til hoppen, dyrlaege, foder til foellet,
smed, mere dyrlaege, tilridning, ... Alt koster, og det er kun
koeber der kan betale.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Aleks & Karina

Dato : 13-05-01 20:57

Tak, men jeg har valgt en Nordbagge som jeg har købt en for 13.000.. hun er
kåret og meget kærlig.. Den passer mig fint nok..