Canon, skanner
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 23-03-04 22:46

Hej.

Jeg har en CanoScan 3200/3200F.

Denne skanner kører perfekt på Windows 98 men der er problemer når jeg kører
på min Windows XP, så fungerer muligheden for at skanne til PDF filer ikke,
og i toolboxen virker settings funktionen heller ikke, er der andre der har
samme problem?

Birger

Fra : René Nielsen

Dato : 23-03-04 23:59

> [...]
ikke,
> og i toolboxen virker settings funktionen heller ikke, er der andre der

Hej,
Har en scanner mage til din (3200F). Er 1 mnd gammel. Min drivere er version
1.03 (fulgte med). Den kører perfekt under Win XP Prof. Probs ligger
sandsynligvis i dine drivere. Bruger du de sidste nye? Og husker du at
installere driverne INDEN du tilslutter scanneren? Og, måske et dumt spm.,
har du installeret Adobe Acrobat Reader, ligeledes logget på som
"Administrator"?
Jeg anbefaler, at gå ud på Cannons support site og D/L de sidste nye
drivere. Husk at fjerne de "gamle" drivere først.
Mail tilbage, om du fortsat har probs. OK?
MVH: René
(A+)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-03-04 15:38

> [...]
> Jeg anbefaler, at gå ud på Cannons support site og D/L de sidste nye
> drivere. Husk at fjerne de "gamle" drivere først.

Er det en god scanner ? Skarp i 600 dpi ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- min kat har 9 liv, men har deponeret de 8 i kødhakkemaskinen

Fra : René Nielsen

Dato : 24-03-04 23:09

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en god scanner ? Skarp i 600 dpi ?
>
> Med venlig hilsen
> Michael Lund Sørensen

Ja, den er skarp i 600 dpi. Farverne står meget flot, dog med en anelse til
det lidt mørke... (syntes jeg). Men det er småting vi her snakker om .
3200F leveres med diassats. Har ikke afprøvet denne funktion. Scanneren er
meget nem at bruge, og hurtig!!! Jeg kan anbefale den scanner - men jeg er
ikke grafiker Jeg er tekniker. Så en grafiker ville måske have et andet
syn på den ting?
Den er nem at sætte op, SW + drivere fungerer perfekt - i hvertfald under
Win XP Prof.
Håber dette har været en hjælp. Du må endelig spørge igen, hvis der er
yderligere.
MVH: René
(A+)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-03-04 01:25

René Nielsen skrev :

> [...]
> Win XP Prof.
> Håber dette har været en hjælp. Du må endelig spørge igen, hvis der er

Tak for svaret. Jeg var tæt på at købe den en dag min HP 4100C t'ede sig.
Måske skulle se og få det gjort

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 24-03-04 22:57

Tak for svaret
Jeg kører XP home, men det skulle vel ikke være problemet.
Nu har jeg geninstalleret driveren flere gange også fra canons
hjemmeside,uden at få løst problemet.
Der er heller ingen mærke over File i Toolbox og i setting funktionen er der
kun tre af de fire knapper afmærket og øverst i select scanner kommer
skanneren heller ikke frem.
Når jeg har afinstallerer driveren fra Cd, og når jeg vil installerer den
igen bliver den ved med at skrive at driveren er installeret.
Mvh.
Birger

Fra : René Nielsen

Dato : 24-03-04 23:20

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg har afinstallerer driveren fra Cd, og når jeg vil installerer den
> igen bliver den ved med at skrive at driveren er installeret.

Hej Birger,
Problemet omkring dine drivere, rettere afinstallering af samme, er, at der
ligger nogle nøgler i registreringsdb., som uninstall ikke har fjernet. Det
er noget slemt svineri. Jeg vil ikke anbefale dig at rode i regdb. Du skal
kontakte Cannon for at høre hvad du skal gøre. Jeg har imidlertid lidt gode
råd.
1. Vises scanneren i Enhedshåndtering, efter uninstall?
2. Når du afinstallerer og installerer, må din scanner IKKE være tilsluttet
USB porten!!!!
3. Husk at genstarte EFTER Uninstall, også selvom Windows ikke siger du
skal.
4. Har du kontrolleret, at samtlige filer og katalog er fjernet?
5. Det gør ingen forskel om det Home eller Prof.
Håber det har været en hjælp.
MVH: René
(A+)

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 29-03-04 23:58

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> har du installeret Adobe Acrobat Reader, ligeledes logget på som
> "Administrator"?

Jeg har kontaktet Canon men ikke hørt noget endnu, jeg er lidt i tvivl hvad
menes med at være logget på som "Administrator"?
VH.
Birger

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-03-04 23:17

Birger H. Hansen skrev :

> [...]
hvad
> menes med at være logget på som "Administrator"?

Hvis du bruger Windows 2000 eller XP har man forskellige bruger rettigheder
om man er Administrator, Bruger, Gæst (eller andet) og kun personer med
Administrator rettigheder kan installere drivere. Hvis du ikke har
Administrator rettigheder kan det være problemet. Du kan godt have
Administrator rettigheder når du logger på med eget navn.
Tjek din konto i Kontrolpanelet under Brugere.