AMD eller Intel? - MB og CPU til kr. 1.000~
Fra : Thom/-\\s

Dato : 22-03-04 18:37

Jeg skal købe et bundkort og en CPU til opgradering af knægtens maskine, han
har kr. 1000,- at gøre godt med. Får han den bedste ydelse hos Intel eller
AMD? Det skal købes hos SHG.dk

Jeg har kigget på:

ASRock P4VT8+ VIA PT800 til en Celeron 2.4
ASRock K7S8X 3.0 SIS746FX til en AMD Athlon Barton XP 2500+/333

Bundkortet skal have indbygget LAN og skal ikke køre parvis RAM, ellers er
der ikke nogen krav til kortet.

Det skal bruges til at spille lidt på (ved godt at det ikke er optimalt men
det er forhåbentlig bedre end den Duron 800 han har nu) og til at gå på
nettet med. Hvilken af de to ovenstående kombinationer giver den bedste
ydelse, eller er der en tredje mulighed indenfor kr. 1000,-?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Mig

Dato : 22-03-04 18:57

"Thom/-\s" <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet med. Hvilken af de to ovenstående kombinationer giver den bedste
> ydelse, eller er der en tredje mulighed indenfor kr. 1000,-?

Uanset hvad du vælger så er det en klar forbedring i fht. hvad han har...du
siger det skal bruges til at spille lidt....hvilke spil evt.og med hvilket
grafikkort ???
Der er ikke meget mening i, at sætte en stor processor sammen et dårligt
grafikkort....

Fra : Thom/-\\s

Dato : 22-03-04 18:58

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort ???
> Der er ikke meget mening i, at sætte en stor processor sammen et dårligt

Ved det godt, han har nu Geforce "et eller andet", men skal se om jeg ikke
kan finde et bedre til ham, det går ikke så hurtigt med opsparingen

Fra : Frederik Hertzum

Dato : 22-03-04 19:35

Thom/-\s wrote:

> [...]
>
> Ved det godt, han har nu Geforce "et eller andet", men skal se om jeg ikke
> kan finde et bedre til ham, det går ikke så hurtigt med opsparingen

Geforce "et eller andet" siger ikke meget... Det kan være alt fra det
originale Geforce til de nye Gefore FX kort... og der er pænt stor forskel.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-03-04 19:02

> [...]
> grafikkort ???
> Der er ikke meget mening i, at sætte en stor processor sammen et dårligt

Hej Thom/-\s
Jeg er ked af at måtte sige dette, køb ikke en celeron den er alt for sløv
til spil (virker ok hvis det er til kontorbrug) kører selv PIV
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Thom/-\\s

Dato : 22-03-04 19:16

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> Jeg er ked af at måtte sige dette, køb ikke en celeron den er alt for sløv
> til spil (virker ok hvis det er til kontorbrug) kører selv PIV

Det havde jeg nok en fornemmelse af, kører også selv Intel P4 men der er
budgettet lidt anderledes

Fra : Lasse

Dato : 22-03-04 19:22

"Thom/-\s" <flash4 it.invalid> wrote in message
> "Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en
meddelelse

> Det havde jeg nok en fornemmelse af, kører også selv Intel P4 men der er
> budgettet lidt anderledes

Ja.

Derfor vælger du et nForce2 Ultra 400 bundkort og køber CPU for resten. Det
behøves jo ikke være Barton.

F.eks. Soltek FRN2-L (579,- EDBpriser.dk)
Og en evt. XP2400+ inkl Køler til 560,- (eller lidt mindre)

De ekstra 139,- er givet godt ud. Så ender du ihvertfald ikke med noget
lort.

Hilsen
Lasse

Fra : Mig

Dato : 23-03-04 15:49

"Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og en evt. XP2400+ inkl Køler til 560,- (eller lidt mindre)
>
> De ekstra 139,- er givet godt ud. Så ender du ihvertfald ikke med noget

Jeg har haft 2 stk defekte Soltek SL75FRN2-L i træk og min makker har et der
ikke kan køre FSB 333 mzh og jeg er nu gået over til Abit NF7-S .....så jeg
vil ikke anbefale Soltek...

Fra : Lasse

Dato : 23-03-04 16:42

"Mig" <123@123.dk> wrote in message

> [...]
der
> ikke kan køre FSB 333 mzh og jeg er nu gået over til Abit NF7-S .....så

Okay, det har jeg ikke oplevet med mit, det kører gerne 208/416 FSB med min
XP2400+, 100% stabilt.

Hilsen
Lasse

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-03-04 19:23

On Mon, 22 Mar 2004 18:37:27 +0100, "Thom/-\\s" <flash4
it.invalid> wrote:

>ASRock K7S8X 3.0 SIS746FX til en AMD Athlon Barton XP 2500+/333

Det ville jeg helt afgjort vælge.

Men har han ram der passer i?
Jeg kunne forestille mig at han har sd-ram nu, og de passer ikke i det
bundkort.

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Thom/-\\s

Dato : 23-03-04 09:57

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> it.invalid> wrote:
> Men har han ram der passer i?
> Jeg kunne forestille mig at han har sd-ram nu, og de passer ikke i det

Jeg har fundet 512 mb ram til ham, så det er ikke noget problem.