Køb af pc i Aldi!?!
Fra : DjTrax

Dato : 22-03-04 13:29

Hej

Har stærkt overvejet at købe den Aldi-PC XL som de har på tilbud på
onsdag...
Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??
Eller skal man hellere gå efter den nye 64-bit processor fra Intel??

På forhånd tak :)

mvh
Allan

Fra : DjTrax

Dato : 22-03-04 13:31

> Eller skal man hellere gå efter den nye 64-bit processor fra Intel??

Sorry det er selvføli' fra AMD :)

Allan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-03-04 22:28

In article <405edc97$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, DjTrax wrote:

> Sorry det er selvføli' fra AMD :)

Intels AMD64 CPU er da lige på trapperne.

Fra : Leony

Dato : 25-03-04 10:21

In news:slrnc63vbo.1pv.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local,
Povl H. Pedersen typed:

> Intels AMD64 CPU er da lige på trapperne.

Spørgsmålet er bare om den bliver til at betale.

Intel satser jo i første omgang på det professionelle marked.
Hjemmecomputerne får først en 64 bits fra Intel når Windows 64 bit
foreligger i final udgave.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-04 17:25

"DjTrax" <allanFJERN@DETTEbolbroe.dk> wrote in message
> Hej
>
> Har stærkt overvejet at købe den Aldi-PC XL som de har på tilbud på
> onsdag...
> Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??

Du kan roligt købe den, du skulle få ret meget for dine penge.. Der er jo
også en del software med, som man også lige skal tænkte på. Det må siges at
være en okay uptodate pc, til enforholdsvis billig penge.. og så en 17"
skærm så har man en super flto og opdateret pc for 11,4K

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-04 17:56

DjTrax skriver:

> Har stærkt overvejet at købe den Aldi-PC XL som de har på tilbud på
> onsdag...

Også her !

> Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??

Ja tak, kommentarer søges !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 18:35

In news:405F1A94.E3FE789B@du.kan.finde.den,
Klaus D. Mikkelsen typed:

> Ja tak, kommentarer søges !

Den diskussion tages hver gang Aldi har computer på tilbud.
Konklusionen er den samme hver gang.

Man kan købe en computer der tilsvarer Aldi's specs og pris, men man må
give afkald på softwarepakken.
Dem der starter på bar bund vil nok sætte pris på softwarepakken. Hvis
det er familiens tredje computer, så kan softwaren måske undværes og man
vil sætte større pris på selv at kunne vælge fabrikanten af de enkelte
komponenter.

Alt i alt er Aldi's Medion et glimrende køb.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-03-04 18:38

On Mon, 22 Mar 2004 13:28:39 +0100, "DjTrax"
> [...]

>onsdag...
>Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??

Efter min mening får du ikke noget bedre tilbud i (ons)dagens Danmark.

Jeg har selv den forrige model (8080), og det er en fin-fin maskine -
alt virkede uden problemer straks fra første start, og det gør det
stadig.
Den nye model (8083) er oven i købet udstyret med en større disk (200
GB) og nogle nye tilslutninger, bl.a. SCART, og så er den endda
billigere end min var!
Den medfølgende software er også glimrende.
Det eneste der mangler er et floppydrev - men mange lever jo fint
uden. (Jeg har nu godt nok installeret ét i min maskine)
God fornøjelse, hvis du beslutter dig for at anskaffe maskinen - jeg
tror, du bli´r glad for den.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Harald Jensen

Dato : 22-03-04 21:20

"DjTrax" <allanFJERN@DETTEbolbroe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??
> Eller skal man hellere gå efter den nye 64-bit processor fra Intel??

Hvis I går på den tyske ALDI.com site så koster den 999 EURO og der kan ses video og
testkarakter m.v.

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 22-03-04 21:54

> Hvis I går på den tyske ALDI.com site så koster den 999 EURO og der
> kan ses video og testkarakter m.v.

Den test kan man også se uddrag af her: http://www.medion.de , men
komponenterne er nu så vidt jeg kan se ikke helt de samme. F.eks. er deres
testmaskine udstyret med et Radeon 9800XT, og ikke det mystiske 9800XXL der
sidder i Aldi-maskinen. Er der forresten nogen der aner hvad dette 9800XXL
dækker over? Er det mon bare et almindeligt 9800 non-pro?

M.v.h.
A.P.

Fra : Steffen Denize

Dato : 22-03-04 22:27

Amazing_Pudding wrote:

> [...]
> sidder i Aldi-maskinen. Er der forresten nogen der aner hvad dette 9800XXL
> dækker over? Er det mon bare et almindeligt 9800 non-pro?

Umiddelbart kan det ikke rigtig betale sig at købe Aldis computer. Hvis
man ser nærmere på specifikationerne på Aldi.de kan man se at selvom der
er 512 MB RAM i maskinen er der 'kun' en slot tilbage hvis man ønsker at
opgradere senere. HD er heller ikke imponerende. 200 GB er ganske
udemærket, men det er (P)ATA100, og ikke SATA der fremover til være den
nye standart. Og på det mere subjektive, Intel er vist ikke det mest
fremmelige pt. AMD er bedre og billigere. Ikke kun deres nyeste skud på
stammen 64Bit men også Barton der kan fås til en meget rimelig pris i
forhold til Intels P4.
Mit bedste bud er hvis man har tiden - og det bør man næsten have hvis
man skal bruge ca. 8000 kr. på en ny computer - så skal man se på
edbpriser.dk og se under deres 'samlede uden skærm'. Her kan man finde
links til forretninger der sælger computere hvor man selv kan
udspecificere ens behov.
mht. spørgsmålet om valget mellem en 64 bit eller noget andet så er mit
bedste, og nok også lidt økonomiske råd, nok at undlade at købe 64 bit
pt. Der er ingen software der kræver 64bit, og så vidt jeg ved er det
kun Linux der kan anvende den kapacitet der ligger i 64 bit. Derfor, køb
en AMD, fx, hvor der er lagt vægt på at det er HD, RAM og grafikkort der
er 'fremtidssikret' og så et bundkort og en processor der opfylder dine
krav. Du kan så, på et senere tidspunkt hvor softwaren er til det skifte
bundkort og processor ud til 64 bit og samtidig beholde dine andre
komponenter fra den 'gamle' computer.
Hvis du ser dig lidt omkring vil du komme til at slippe ca 6-7000 for en
computer der kan bruges et par år, alt efter behov.

Steffen Denize

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-04 22:28

Steffen Denize skriver:

> Hvis du ser dig lidt omkring vil du komme til at slippe ca 6-7000 for en
> computer der kan bruges et par år, alt efter behov.

Har du tid til at pege et par stykker ud til mig ??

Klaus
(nuværende AMD k6/3-450 - 320Mbyte RAM 2x40Gig HDD og Gforce 2 MX 400)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Steffen Denize

Dato : 24-03-04 17:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Har du tid til at pege et par stykker ud til mig ??

Jeg kan anbefale www.edbgiganten.dk
Der har de nogle gode og billige computere der kan sammensættes efter
dine egne ønsker og krav

mvh,

Steffen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-04 17:11

Steffen Denize skriver:

> Jeg kan anbefale www.edbgiganten.dk
> Der har de nogle gode og billige computere der kan sammensættes efter
> dine egne ønsker og krav

For sent !

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 23:34

In news:405f5937$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Steffen Denize typed:

> [...]
> Hvis man ser nærmere på specifikationerne på Aldi.de kan man se at
> selvom der er 512 MB RAM i maskinen er der 'kun' en slot tilbage hvis

Du bør have i mente hvem Aldi's målgruppe er.
De satser næppe på nørden som køber CL2 fordi det clocker en tand bedre
end CL2,5.
512 MB RAM er rigeligt til de fleste og med et slot ledigt kommer man på
1 GB hvilket i hvert fald er nok til 99,9% af befolkningen.

> HD er heller ikke imponerende. 200 GB
> er ganske udemærket, men det er (P)ATA100, og ikke SATA der fremover
> til være den nye standart.

Spørgsmålet er bare om man vil mærke forskel.
Igen skal man have Aldi's målgruppe for øje.

> Og på det mere subjektive, Intel er vist
> ikke det mest fremmelige pt. AMD er bedre og billigere. Ikke kun
> deres nyeste skud på stammen 64Bit men også Barton der kan fås til en
> meget rimelig pris i forhold til Intels P4.

Amd er billigere, men de er ikke bedre.
De har hver deres stærke sider.

> Hvis du ser dig lidt omkring vil du komme til at slippe ca 6-7000 for
> en computer der kan bruges et par år, alt efter behov.

Kan du ikke give et eksempel på sådan en computer?

Fra : Steffen Denize

Dato : 24-03-04 17:19

Leony wrote:

> Kan du ikke give et eksempel på sådan en computer?

Jeg sidder selv overfor at skulle købe en fra edbgiganten med følgende
specifikationer

- AMD DURON 1600 MHZ PROCESSOR
- GLACIALTECH IGLOO 2470 (25 DBA)
- ASUS A7V600 BUNDKORT
- FSB 333 / DDR400 PC3200
- 512 MB DDR400 PC3200 RAM ORIGINAL
- MAXTOR 120 GB SATA-150 HDD/ 8 MB CACHE
- 52X32X52X CD-BRÆNDER
- EASY CD CREATOR SOFTWARE
- 16X48X DVD AFSPILLER DREV
- WIN DVD-AFSPILLER SOFTWARE
- DISKETTEDREV 1.44 MB
- GEFORCE FX5200 128MB DDR TV-OUT
- AGP X8
- 5X PCI SLOT
- 5.1 KANALS LYDKORT
- 3-Com GIGABIT LAN 10/100/1000 NETKORT
- CODEGEN 6083-CA KABINET I SILVER LOOK DESIGN
- 300 WATT STRØMFORSYNING
- 4x USB 2.0 + 2x USB I FRONTEN
- 2 ÅRS FULD GARANTI

den koster 4200 og så opgraderer jeg til en barton 2800 for 800,- extra.
Jeg køber en extra ram klods på 512 for 570 på nettet. Skrifter
grafikkortet ud med et 9600 PRO til 1400 på nettet. Ialt ca 7000

mvh,

Steffen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-04 17:27

Steffen Denize skriver:

> [...]
> Jeg køber en extra ram klods på 512 for 570 på nettet. Skrifter
> grafikkortet ud med et 9600 PRO til 1400 på nettet. Ialt ca 7000

Hmmmm, det får du hverken en P4 3 GHz eller DVD brænder ud af

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-03-04 19:52

> Steffen Denize skriver:

> Hmmmm, det får du hverken en P4 3 GHz eller DVD brænder ud af

Næh, og nok så vigtigt: Slet ikke et Radeon 9800 ca. Pro, og heller ikke
TV-kort og indb. kortlæser.

Og så er der lige softwaren: Er der WinXP med?

Næh, Aldi-pc'ens pris er der ikke noget i vejen med.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Steffen Denize

Dato : 24-03-04 20:28

Henrik Stavnshøj wrote:

> Næh, og nok så vigtigt: Slet ikke et Radeon 9800 ca. Pro, og heller ikke
> TV-kort og indb. kortlæser.

Ganske rigtig. Men så længe jeg ikke kender 9800 XXLs specifikationer -
og det ikke er til at finde på ATIs hjemmeside - kunne det vel lige så
godt være en 9800 SE klon.
DVD-brænderen kan du tillæge i dine egne specifikationer for 700 (så hut
jeg visker)
Resten er ganske rigtigt. Det er ikke en P4 3,0. Men AMD har andre
styrker. Den er ikke så dyr, så hvis du vil opgradere kan man gøre det
billigere. Risikoen med Aldis er at bundkortet ikke kan køre mere end
3,0 og derfor hvis du vil ud, på et senere tidspunkt og opgradere bliver
man nød til at købe et nyt bundkort samt processor. Men det bundkort du
selv putter i din egen maskine kan du selv bestemme og det skal kunne
opgraderes.

> Og så er der lige softwaren: Er der WinXP med?

Nej, der er ingen software med. Men tilgengæld kunne man jo installere
sin gamle Windows, eller som noget helt nyt - køre sin gamle HD som
master med styresystem og den nye HD som slave til resten.

Det jeg skiver må endelig ikke tage som om at jeg ikke kan lide hverken
Medion eller Aldi for den sags skyld. Min egen DVD brænder er fra medion
og det er min trådløse mus og tastatur også.
Men jeg har snart været på udkig efter ny computer i så lang tid, at jeg
har haft tid til at se markedet godt efter i krogene. Aldis computer
er ganske udemærket - som et konsumprodukt - men der findes andre gode
produkter hvor man selv kan udspecificere ens eget behov, og på den måde
opprioritere nogle sider. Jeg har fx. ikke brug for en kortlæser, og vil
hellere kunne tænke mig at bruge der sådan en koster til evt mere RAM
eller en SATA frem for PATA HD.

Steffen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 25-03-04 00:02

"Steffen Denize" <denize@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske rigtig. Men så længe jeg ikke kender 9800 XXLs specifikationer -
> og det ikke er til at finde på ATIs hjemmeside - kunne det vel lige så
> godt være en 9800 SE klon.

Så vidt jeg huskede diskussionen sidst, var det nærmest et
specialfremstillet 9800 Pro.
Det viste det sig også at være denne gang: http://www.rage3d.de/
Her skriver de, at det ydelsesmæssigt ligger mellem et Pro og et XT

> [...]
> Resten er ganske rigtigt. Det er ikke en P4 3,0. Men AMD har andre
> styrker. Den er ikke så dyr, så hvis du vil opgradere kan man gøre det

Tjoh, men du skal op i 64-bit for at AMD kan konkurrere med en 3.0 GHz P4,
og så taler vi vist andre priser..

> [...]
> man nød til at købe et nyt bundkort samt processor. Men det bundkort du
> selv putter i din egen maskine kan du selv bestemme og det skal kunne

Jo, men spørgsmålet er igen om det er det værd: Både AMD og Intel 32-bit er
nær end-of-life, så når den tid kommer, vil man alligevel helst have en
64-bit processor, hvorfor man igen skal have nyt bundkort m.m.

> Nej, der er ingen software med. Men tilgengæld kunne man jo installere
> sin gamle Windows, eller som noget helt nyt - køre sin gamle HD som
> master med styresystem og den nye HD som slave til resten.

Ja, og man kunne vælge at sælge sit gamle hardware og evt. Windows, så var
man af med det, og man havde tilmed fået lidt penge til nyindkøbet

> [...]
> opprioritere nogle sider. Jeg har fx. ikke brug for en kortlæser, og vil
> hellere kunne tænke mig at bruge der sådan en koster til evt mere RAM

Jo, det er jo selvfølgelig personlige valg.

Men efterhånden har jeg det sådan, at alle de sær-dele egentlig ikke er
tiden og besværet værd.

Som det er nu, siger jeg enten "små" opgraderinger (dvs. max 2-3000,-),
eller også vent lidt, og så skift hele skidtet. Og i det sidste tilfælde,
kunne jeg sagtens finde på at vælge Aldi's pc

Men sådan er vi så forskellige.

Jeg håber du finder dig en god maskine

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-03-04 08:54

Wed, 24 Mar 2004 20:28:14 +0100, skrev Steffen Denize, på 40 linier, i
<4061e06a$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>DVD-brænderen kan du tillæge i dine egne specifikationer for 700 (så hut
> jeg visker)
hvor får du en 107 til 700 kr?

> [...]
>man nød til at købe et nyt bundkort samt processor. Men det bundkort du
>selv putter i din egen maskine kan du selv bestemme og det skal kunne

Til den tid skal man jo afligevel have nyt bundkort da de cpu'er ikke
passer i soklen mere

Karsten
Horsens

Fra : Leony

Dato : 25-03-04 10:19

In news:4061b409$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Steffen Denize typed:

> [...]
> extra. Jeg køber en extra ram klods på 512 for 570 på nettet. Skrifter
> grafikkortet ud med et 9600 PRO til 1400 på nettet. Ialt ca 7000

Det første der springer i øjnene er jetjagerkøleren.
Dernæst så er kabinettet noget billigt blik, strømforsyningen ligeså
(går ud fra den er fra Codegen).
Det skal du nok også påregne at skifte inden for et år.

Det springer også i øjnene at der ikke følger noget OS med (500-1000 kr
ekstra).

Jeg misforstod din post lidt, for jeg troede, at du kunne samle en
computer med samme specs som Aldi's til 6-7000 kr.
Ved senere gennemlæsning af din post opdagede jeg, at målet bare var en
computer, der kunne bruges et par år.
Hvilket jo stort set dækker alle computere der er lavet nogensinde -
næsten. Du kan sagtens klare dig med en P100, tingene går lidt
langsommere og tålmodigheden skal være lidt større, men det virker
glimrende.

Held og lykke med din nye computer.

Fra : Ivan G

Dato : 23-03-04 11:10

> Hvis I går på den tyske ALDI.com site så koster den 999 EURO og der kan
ses video og
> testkarakter m.v.

http://www.computer-nachrichten.de/hardware/info/2004/aldi_pc_032004.html

Her er prisen også 999Euro, men her nævnes en Pioneer DVD brænder. Det gør
der da ikke på ALDIs hjemmeside? Nogen der ved hvilket bundkort de har
brugt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-04 17:05

Ivan G skriver:

> Her er prisen også 999Euro, men her nævnes en Pioneer DVD brænder. Det gør
> der da ikke på ALDIs hjemmeside?

Det gør der på selve reklamen

> Nogen der ved hvilket bundkort de har
> brugt?

Svjv er det et MSI.

Fra : Leony

Dato : 23-03-04 17:12

In news:c3p29q$qbt$1@news.net.uni-c.dk,
Ivan G typed:

> Nogen der ved hvilket bundkort de har brugt?

De plejer at bruge MSI bundkort.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 23-03-04 19:11

On Tue, 23 Mar 2004 11:09:44 +0100, "Ivan G" <nix@pille.du> wrote:

> Nogen der ved hvilket bundkort de har
>brugt?

Et MSI-bundkort MS-7048 fabrikeret specielt for Medion.

Kig her:

http://www.medion.de/

under

Platz 1 der Bestenliste:
Der neue Aldi-/Medion-PC Titanium MD8083
im ComputerBild-Test – hier klicken

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Ivan G

Dato : 23-03-04 19:25

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:a7v060ttaqinqpptoiepvbpuodv0uhhah8@4ax.com...

> [...]
>
> under
>
> Platz 1 der Bestenliste:
> Der neue Aldi-/Medion-PC Titanium MD8083

Nå men det er da en vældig fin anmeldelse. Chipsættet kender jeg dog ikke?
Er det et nyere? Er dette et udemærket chisæt?

Fra : Ivan G

Dato : 23-03-04 19:26

"Ivan G" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nå men det er da en vældig fin anmeldelse. Chipsættet kender jeg dog ikke?
> Er det et nyere? Er dette et udemærket chisæt?

Glemte lige at nævne at det er et Intel 865PE Chipsæt....

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 23-03-04 19:49

On Tue, 23 Mar 2004 19:25:55 +0100, "Ivan G" <nix@pille.du> wrote:

>Glemte lige at nævne at det er et Intel 865PE Chipsæt....

Det kan du se noget om her:

http://www.intel.com/design/chipsets/865pe/index.htm?iid=ipp_browse+chpsts_865pe&

Jeg er ikke ekspert i chipsets, men det er den samme version, der
sider i min Medion 8080, og den kører upåklageligt.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : _paul

Dato : 22-03-04 22:23

Nogen der ved om Medion TFTskærme har DVI-indgang???

Efter min mening giver DVI et mere klippefast billede. Ikke til at se på 2 minutter, men
efter flere timer er jeg mindre træt hvis jeg sidder foran en DVI-skærm.

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 23-03-04 21:18

"DjTrax" <allanFJERN@DETTEbolbroe.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har stærkt overvejet at købe den Aldi-PC XL som de har på tilbud på
> onsdag...

Mee too...

Er det uden Windows eller andet styresystem? Nok ikke, men er det så Win XP
Home eller Pro?

Jeg har overhovedet ikke set det nævnt i teksten; men der er et
Windows-mærke på maskinens front...

mvh
Finn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-04 21:24

"nilfri (4000)" skriver:

> Er det uden Windows eller andet styresystem? Nok ikke, men er det så Win XP
> Home eller Pro?

Læste et sted at det er XP-home (SP1)

Fra : DjTrax

Dato : 24-03-04 10:03

> [...]

> Men er den de 8.500,- kr. værd eller kan det fåes billigere andre steder??
> Eller skal man hellere gå efter den nye 64-bit processor fra Intel??

Tak for hjælpen...
PC'en er købt idag :)

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-04 11:13

DjTrax skriver:

> Tak for hjælpen...
> PC'en er købt idag :)

Samme her.

Aldi i Hinnerup, vi var kun 5 i kø inden butikken åbnede. Os der stod
i kø var forundrede over at der ikek var flere i kø, butikken havde
rigeligt med computere.

Klaus
(Der har computeren i bagagerummet, men nok først får den sluttet til
i morgen!!!)

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-03-04 12:00

On Wed, 24 Mar 2004 11:12:53 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Aldi i Hinnerup, vi var kun 5 i kø inden butikken åbnede. Os der stod
>i kø var forundrede over at der ikek var flere i kø, butikken havde
>rigeligt med computere.

I ALDI Aabenraa var der masser (~50?) af kunder, da butikken åbnede
kl. 09.00, og der var også masser af alle tilbudsvarer, så i de 15
min., jeg var der, gik ingen forgæves.
Fint, at der er varer nok - PC,er, TFT-skærme og scannere gik som
varmt brød.
Jeg selv skulle have en scanner, primært til scanning af dias og
negativer, og det ser den ud til at håndtere udmærket.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Henrik

Dato : 24-03-04 21:02

Hej!
Er dette Dell-tilbud egentlig ikke helt ok? - det koster samlet lidt under
9500 og er med en 17 tommer fladskærm. Ok, grafikkortet er ikke på toppen,
men den har meget ram og hurtig HD.

Hilsen Henrik

Standard komponenter: Intel® 875P chipsæt, understøtter Intel®
Pentium® 4 processorer med 800MHz systembus

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home

Online specialtilbud: Jeg køber online og sparer 625,-

Service: 1 års afhentningsservice. Standard for denne model (-DKK -
1.613 kr)

Advanced Technical Support: Indgår ikke

CompleteCare: Indgår ikke

Processor: Nyhed (leveringstid forlænget med 15 dage): Intel®
Pentium® 4 Processor med HT teknologi 3.0GHz 800MHz FSB 1MB cache

RAM: Specialtilbud: 1024MB Dual Channel DDR400 [2x512MB]

Harddisk: 120GB SATA Harddisk (7200RPM) m. 8MB DataBurstT

Grafikkort: 128MB GeForce FX5200 8x AGP, dual monitor support, TV-Out
via S-Video og DVI

Skærm: Dell E172FP 17" (17" VIS) Analog fladskærm

Optisk enhed: 8x/4x DVD+R/RW

Backupløsning: Indgår ikke

Højttalere: Indgår ikke

Lydkort: Integreret 5.1 Audio

Dell Picture Studio: Dell Picture Studio Standard Edition

Modem: Indgår ikke

Netkort: Integreret Intel 10/100 Pro Ethernet netkort

Tastatur: Dell QuietKey tastatur, standard PS/2

Mus: Dell PS/2 mus med scroll wheel

Software: Microsoft® Works 7.0

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-04 22:34

Henrik skriver:

> Er dette Dell-tilbud egentlig ikke helt ok? - det koster samlet lidt under
> 9500 og er med en 17 tommer fladskærm. Ok, grafikkortet er ikke på toppen,
> men den har meget ram og hurtig HD.

Jeg var ved at kigge på den, men en 17" fladskærm har jeg ikke brug for.
Jeg har en Feeed 17" CRT som der skal noget af en skærm til for at
stikke.

Fra : Steffen Denize

Dato : 24-03-04 22:49

Henrik wrote:
> [...]
> 9500 og er med en 17 tommer fladskærm. Ok, grafikkortet er ikke på toppen,

Jo, når skærmen følger med syntes jeg da absolut den lyder fin til
prisen. Grafikkortet er også ganske udemærket. Hvis du får brug for det
kan du jo altid skifte det ud senere.

mvh,

Steffen