USB 2.0
Fra : George

Dato : 22-03-04 11:40

Hvad er USB 2.0?
Jeg har to stik i min comp. Hedder den ene USB 1 og den anden USB 2?
Eller er det forskelligt udformede stik? Dvs.: Er det typebetegnelser?

Jeg har i dem begge monteret 4-stikdåser, og jeg bruger 4+2 af dem, og det
er tilsyneladende ligegyldigt, hvilket af de to stik, jeg kobler dem til.
Kameraprogrammet driller mig, men det er vist et spørgsmål om at indstille
programmet rigtigt. Jeg har ikke løst dette problem endnu.

Mvh
George

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-03-04 13:40

George skrev:
> Hvad er USB 2.0?

USB 2.0 er en standard, der fortæller hvor hurtigt dine USB-porte kan
overføre data. USB 2.0 er op til ~40 gange hurtigere end den ældre 1.1.

> Jeg har to stik i min comp. Hedder den ene USB 1 og den anden USB 2?

Nej, det er (burde) være ligegyldigt hvilket stik du sætter den i.

> Jeg har i dem begge monteret 4-stikdåser, og jeg bruger 4+2 af dem,
> og det er tilsyneladende ligegyldigt, hvilket af de to stik, jeg
> kobler dem til.

Hvis ikke dine 4-stikdåser (USB-HUB) har ekstern strømforsyning, kan det i
visse tilfælde give problemer. Prøv at koble dit udstyr direkte til
computeren.

> Kameraprogrammet driller mig, men det er vist et
> spørgsmål om at indstille programmet rigtigt. Jeg har ikke løst dette
> problem endnu.

Jamen, held og lykke med det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : JK

Dato : 22-03-04 14:11

On Mon, 22 Mar 2004 11:40:06 +0100, "George" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Kameraprogrammet driller mig, men det er vist et spørgsmål om at indstille
>programmet rigtigt. Jeg har ikke løst dette problem endnu.

Usb 2.0 er den nye version. Den er 40x hurtigere end usb 1.0.

Med mindre andet står i din bundkort manual, så er alle usb porte med
både usb 2 0g usb 1. Usb 2.0 er nemlig bagud kompatibel.

I dit kontrol panel, under system, enhedskontrol, skal der være 2 usb
controllere. Den ene er usb 2.0, men det skrives næppe.

Usb 2.0 kræver for at virke, at SP1 er installeret på windows XP
(servicepack 1). Windows XP er nemlig gammel, og det er SP1 såmænd
også, 1 1/2 år gammel.

Man ser om SP1 er installeret på første, generelle faneblad i System i
kontrolpanel. Hvis ikke, så kør Windows Update i Internet Explorer.

Hvis ikke du har adsl, så skal du have en CD-udgave af SP1, for den
fylder 130 Mbyte. Pas på med om den har samme sprog, som din windows
XP. Dansk version ?

Det kan også tænkes desuden, at din bundkort leverandør har usb 2.0
drivere på deres hjemmeside for download.

Meget få kamera'er har usb 2.0
Sony dscv1 har det, f.eks.
Også ret få printere har det, og scannere.

mvh

John