Ram
Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 21-03-04 18:46

Hej alle sammen
Jeg sidder og leger med en maskine som vil fryse fast
Har testet ram med memtest, hvilke viste at der var
fejl ( 1 stang på 128mb).2 nye i fra skuffen (2* 32 mb)
problemet var løst .Så var det jo bare det at jeg kom til
at prøve den defekte ramblok i en anden maskine .
Her virker den åbenbart godt nok ,har kørt mem.
Nogen der kan forklare mig hvad der sker ??

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 10:25

Majbritt Sørensen wrote:
> Jeg sidder og leger med en maskine som vil fryse fast

Hvilken, hardware, frekvenser, indstillinger, timings?

> [...]
> at prøve den defekte ramblok i en anden maskine.
> Her virker den åbenbart godt nok, har kørt mem.

Kører den med samme frekvens og timings, som i den anden pc?
Hvis det modul f.eks. kørte med CL2 i den ene, og med CL3 i den anden,
kan det godt gøre forskellen.
Der findes også eksempler på RAM-moduler, som kun virker i nogle pc'ere,
og ikke i andre.
Micron lavede på et tidspunkt nogle, som kun virkede korrekt med
Intel-chipsæt.