Canon scanner problem
Fra : Cabdriver

Dato : 20-03-04 14:26

Hejsa

Jeg har lige købt en CanoScan Lide 30 fra Canon.

Den kører perfekt og laver virkelig gode billeder.

Problemet er at, er den sat til via USB når jeg starter computeren, kan den
ikke finde ud af at starte op. Den når der til hvor den checker hukommelsen,
og står så bare stille.
Tager jeg USB kablet ud af scanneren inden jeg starter computeren, starter
den normalt.

Den står ikke til at boote på USB i Bios, efter hvad jeg kan se, men Bios´en
er heller ikke min stærke side.

Er der nogen der har prøvet noget lignende med denne scanner??? eller ved
hvad der kan være galt.

Thomas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-03-04 00:13

Cabdriver wrote:
> Er der nogen der har prøvet noget lignende med denne scanner??? eller
> ved hvad der kan være galt.

Jeg har en ligende scanner og har aldrig prøvet at boote med scaneren sat til.
Men scanneren bruger 500mA, så mon din maskine ikke er spændt forhårdt
for under opstart hvor man har liv i alt udstyr. Mit forslag er, at først sætte
scanneren til når der er brug for den og der efter tage den fra. Det gør jeg.

mvh
Henning

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-03-04 11:41

"Cabdriver" <thomas-madsen@snabelamidtfyn.net> wrote in

> Er der nogen der har prøvet noget lignende med denne scanner??? eller
> ved hvad der kan være galt.

Bruger du en USB hub? Scanneren får jo strøm fra USB-stikket og det kan
være din maskine ikke har strøm nok og derfor ikke vil starte efter RAM er
talt op. Hvis du har en USB-hub med egen strømforsyning burde det ikke være
noget problem, da scanneren jo så får strøm fra den. Sådan en hub kan
erhverves til et par hundrede kroner.

Alternativt må du som Henning foreslår tage kablet ud når du tænder
computeren.

Mvh.
Flemming

Fra : Cabdriver

Dato : 21-03-04 12:13

Tak for svarene.

Jeg har ikke en USB hub. Jeg har en fingerhub so m man sætter i et USB stik,
i computeren, og så er der 4 ekstra stik i den anden ende, men scanneren er
ikke sat i denne, den sidder i sit eget USB stik på computeren.

Men det lyder da sandsynlig at det kan være et problem hvis scanneren har så
højt forbrug, at det er det der forstyrrer, men det lyder bare mærkeligt at
man producerer et produkt, som ikke kan være tilsluttet under opstart.

Thomas