Valg af 5.1 højttalere
Fra : Erik

Dato : 20-03-04 09:42

Jeg går og overvejer hvilke højttalere jeg skal købe til min pc.
Jeg har især disse to sæt i tankerne:

Creative Inspire 5.1 Digital 5700:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=253

Creative Megaworks THX 5.1 550:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=373

Mit lydkort er et Audigy2 ZS.
Nogen forslag/anbefalinger/erfaringer?

--
Erik

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-03-04 10:36

"Erik" <ff@gg.xx> skrev i en meddelelse
> Jeg går og overvejer hvilke højttalere jeg skal købe til min pc.
> Jeg har især disse to sæt i tankerne:
>
> Creative Inspire 5.1 Digital 5700:
> http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=253
Dette sæt kender jeg og har hørt det i brug, det lyder rigtigt godt, du vil
ikke blive skuffet med disse højttalere.

> Creative Megaworks THX 5.1 550:
> http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=373
Dette sæt kender jeg så ikke, men jeg tvivler meget på at man får meget ud
af THX hjemme ved computeren, men hvis det lever op til beskrivelsen så er
det da helt klart et sæt der er værd at overveje.

Det er et svært valg, du skal overveje dit primære brug af højttalerne;
Er det spil, så køb CI 5.1 Digital 5700
Er det film, så køb CM THX 5.1 550

Mvh
Benjamin

Fra : Erik

Dato : 20-03-04 10:51

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et svært valg, du skal overveje dit primære brug af højttalerne;
> Er det spil, så køb CI 5.1 Digital 5700
> Er det film, så køb CM THX 5.1 550

Ja jeg glemte at nævne at de udelukkende skal bruges til gaming.
Lige nu hælder jeg da nok også mest til Inspire 5700'erne.

--
Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 10:54

In article <405c1096$0$260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
laziter@NOSPAMgyxi.dk says...

> Dette sæt kender jeg så ikke, men jeg tvivler meget på at man får meget ud
> af THX hjemme ved computeren, men hvis det lever op til beskrivelsen så er

THX ved computeren er lal. Det sælger, men det kan ikke bruges som
målestok for noget fornuftigt.

Og skal man se film ved PC'en med surround, så er det altså ikke nok
med et sæt PC-højttalere. Kig i dk.teknik.lyd og se anbefalingerne ved
surround.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-04 11:10

"Erik" <ff@gg.xx> wrote in message
> Jeg går og overvejer hvilke højttalere jeg skal købe til min pc.
> [...]

Skal der bruges så mange på det? Det behøves vel ikke være digitalt, eller
har jeg misforstået noget? Audigy har da udgange til alle 5 højttalere
analogt?

Så så fald, så ville jeg kigge på labtec

http://www.labtec.com/index.cfm/gear/details/EUR/EN,crid=18,contentid=636,crid2=19
http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK29587

har hørt det mindste sæt til 199,- og de spiller rigtig godt. Højttalerne er
godt solide i det, ikke sådan noget plastikstads.

Man behøver jo nødvendigvis ikke have Creative overskruet lyd, med lys og
lamper der blinker., Men sådan vil mange jo nok godt have det.

Fra : Michael Bach

Dato : 20-03-04 14:07

-------------------CUT-----------------------------

> har hørt det mindste sæt til 199,- og de spiller rigtig godt. Højttalerne
er
> godt solide i det, ikke sådan noget plastikstads.

--------------------CUT-----------------------------
Man kan da ikke få noget som helst lyd til 199,- der spiller godt.
Man kan få lyd og det er det :)

Mvh Michael Bach.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-04 14:12

"Michael Bach" <laimic@tdcadsl.dk> wrote in message
> -------------------CUT-----------------------------

Højttalerne
> er
> >
> --------------------CUT-----------------------------
> Man kan da ikke få noget som helst lyd til 199,- der spiller godt.
> Man kan få lyd og det er det :)

Njaa

Det troede jeg nu også, men det lyder nu altså faktisk pnt godt til
computeren.. Nu bruger jeg selv effektforstærker og NaD højttalere til
computeren.. Men til 199 er det pænt overraskende... prøv selv at se min
anmeldelse:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=44774

Uanset så er det sku ikke meget forskel på computerhøjttalere.. Det er
billige enheder og componenter det meste af det.. og det til 3-4 er samme
dårlige kvalitet til høj pris.. At så laptec kan sælge det så billigt
inklusiv at fx computerworld skal tjene penge på det, er lidt mystisk.. men
det laves jo heller ikke i europa eller USA.