tænd slut tænd sluk tænd sluk ......
Fra : CP

Dato : 19-03-04 22:01

Hejsa jeg har lige købt nyt kabinet et fra AIR og har lige samlede det med
mine gamle dele.
Nu er det bare sådanne at når jeg trykker på power knappen så tænder den og
slukker osv. med ca 0.5 sek. mellemrum ! hvad kan det være ?

Christian

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-03-04 22:00

On Fri, 19 Mar 2004 22:01:06 +0100, "CP" <C.p@bigfoot.com> wrote:

> [...]

>Nu er det bare sådanne at når jeg trykker på power knappen så tænder den og
>slukker osv. med ca 0.5 sek. mellemrum ! hvad kan det være ?

Lyder ikke rart - Noget må være samlet forkert....

Pil alle kabler fra og sæt dem korrekt i igen - Kig specielt på
strømkablerne og blokken med LED / hardware reset / power on kabler.

<mlr>

Fra : CP

Dato : 19-03-04 22:11

Det har jeg gjordt ingen fejl der
Christian

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-03-04 22:10

On Fri, 19 Mar 2004 22:11:04 +0100, "CP" <C.p@bigfoot.com> wrote:

>Det har jeg gjordt ingen fejl der

Så må mistanken gå på fejl i PSU'en - Prøv evt med en anden.

<mlr>

Fra : CP

Dato : 19-03-04 22:28

Den virkede i det gamle kabinet

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 22:25

CP wrote:
> [...]
> Nu er det bare sådanne at når jeg trykker på power knappen så tænder den og
> slukker osv. med ca 0.5 sek. mellemrum ! hvad kan det være?

Måske er der en afstandsskrue for meget i bundpladen, som kortslutter et
eller andet?

Fra : CP

Dato : 19-03-04 22:28

Jeg har kun skruet de 6 i som der kan være men det kan da være at en af den
lige rør printet.

Christian

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 19-03-04 23:09

slukker osv. med ca 0.5 sek. mellemrum ! hvad kan det være ?
1.hvad for et bundkort har du !!!!!

2. har du haft CPU afmontert !!!!!

salle

Fra : CP

Dato : 20-03-04 07:38

Det er et Safmonteoltek SL-75DRV5 bundkort og jeg har ikke haft cpu'en
afmonteret, jeg har dog haft taget køleren af da der er temp målere i
kabinettet.

Christian

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-03-04 07:10

> Nu er det bare sådanne at når jeg trykker på power knappen så tænder den
og
> slukker osv. med ca 0.5 sek. mellemrum ! hvad kan det være ?

Power-knappen skal funke som et ringetryk, dvs. der er forbindelse, når du
holder på knappen. Hvis man bliver ved med at holde på knappen (eller hvis
knappen 'hænger') kan man opleve fænomenet som beskrevet...

Fejlfinding: Tryk på Power. og træk power-stikket af på bundkortet, inden
systemet lukker af sig selv

--
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : CP

Dato : 20-03-04 07:39

burde der ikke gå længere tid end 0,5 sek ???

Jeg har trykket på power og så fjernede stikket og det virker ikke.

Christian

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-03-04 11:05

> burde der ikke gå længere tid end 0,5 sek ???
>
> Jeg har trykket på power og så fjernede stikket og det virker ikke.

Jo, generelt længere end 0,5 sek.

Det kune så tyde på en kortslutning! Har du haft bundkort ude og checke om
der sidder et stag, der rør uheldigt? Prøv herefter at frakoble IDE kabler,
FDD kabel, indstikskort (undtagen AGP), så PSU kun belastes af bundkort,
CPU, RAM og 1 harddisk - hvad sker der så?

(Men en overbelastet (kortsluttet) PSU lukker sig typisk bare ned når man
prøver, og prøver ikke at opstarte flere gange, så det er stadig mystisk)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy