Halvdød computer.
Fra : Jan Andreasen

Dato : 19-03-04 19:06

Jeg har netop samlet en computer og når jeg starter den får jeg ingen
reaktion på skærmen. Jeg har anvendt et ECS K7S6A bundkort med en AMD XP
2000+ processor. DDR-ram med et noname nVidia Riva TNT2 M64 grafikkort.

Hvad kan der være galt?? Jeg har prøvet at koble diske og drev fra uden
held.

Håber virkelig på noget hjælp!

Tak!

Jan

Fra : PJ

Dato : 19-03-04 20:39

"Jan Andreasen" <j.andreasen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grafikkort.

> Hvad kan der være galt?? Jeg har prøvet at koble diske og drev fra

Starter den men uden skærmbillede
Eller sker der absolut ingenting?

Hvad gør den helt præcist?

-::Peter::-

Fra : Jan Andreasen

Dato : 19-03-04 21:24

Den starter, men der sker egentlig ingenting. Overhovedet ingen reaktion på
skærmen og computeren arbejder heller ikke.

Jan

Fra : PJ

Dato : 19-03-04 21:54

> Den starter, men der sker egentlig ingenting. Overhovedet ingen
reaktion på
> skærmen og computeren arbejder heller ikke.

1. Lige når du starter den, altså trykker på on-knappen
skal du se på dit tastatur: blinker de grønne lamper?
Hvis IKKE er det din CPU!

2. Hvis den (CPUén) virker kan det være:
Din strømforsyning
Dine RAM , men her vil i fleste tilfælde komme t antal bib-lyde.

3. Hvis der kommer bib-lyde, prøv at tæl dem, korte og lange.

-::Peter::-

Fra : No1

Dato : 21-03-04 02:09

> [...]
> 2000+ processor. DDR-ram med et noname nVidia Riva TNT2 M64 grafikkort.
>
> Hvad kan der være galt?? Jeg har prøvet at koble diske og drev fra uden

Måske sidder grafikkortet ikke ordentlig i. Prøv at sætte det godt fast.
Prøv igen et par gange, hvis det ikke virker.