Fysisk lille kabinet
Fra : Niels Præstegaard

Dato : 19-03-04 15:29

Hej med jer

Jeg er blevet træt af mit store skrummel af et towerkabinet og mine behov
for udvidelse og vilde grafikkort er gået i sig selv nærmest.
Nu vil jeg derfor have et lille bitte (!) kabinet, så jeg kan få pladsen fri
på gulvet.

Jeg har regnet mig frem til jeg kan nøjes med følgende:

2xHD (måske én)
1xbrænder (ingen cd-rom)
Bruger ikke diskettedrev
Skal have usb på fronten og gerne lyd ud/ind
Plads til min. 1xPCI normal størrelse

Prisen for kabinettet skal være under en plov med strøm, hvis det altså kan
lade sig gøre.
Nogen gode ideer til bundkort tager jeg også gerne imod.

På forhånd tak jeres tid.

--
e/gards

Niels
- sender du direkte til mig, så tjek lige mailadressen før du trykker send

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-03-04 16:12

On Fri, 19 Mar 2004 15:28:40 +0100, "Niels Præstegaard"
<niels@priestyard.dk.fjern> wrote:

> [...]
>for udvidelse og vilde grafikkort er gået i sig selv nærmest.

>Nu vil jeg derfor have et lille bitte (!) kabinet, så jeg kan få pladsen fri

Mon ikke det er en barebone du har behov for ??

Jeg er f.eks meget lun på Solteks som kan findes hos
http://www.midtdata.dk eller http://www.prcdata.dk

Hvis en barebone er for stor (!!) så er der også muligheden for
miniITX. Der kan du få en maskine med rimelig ydelse som ikke fylder
mere end en standard skolemadpakke

<mlr>

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 22-03-04 10:31

> Mon ikke det er en barebone du har behov for ??

Tak for dit svar SonnyBoy.
Har fundet den her, som jeg ser som kunne opfylde mine krav til en fornuftig
pris:

http://www.asus.com/products/desktop/pundit/overview.htm

Fra : SonnyBoy

Dato : 24-03-04 09:03

On Mon, 22 Mar 2004 10:31:05 +0100, "Niels Præstegaard"
<niels@priestyard.dk.fjern> wrote:

>http://www.asus.com/products/desktop/pundit/overview.htm

Den er smart - Hvor kan den købes i Danmark ??

<mlr>

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 25-03-04 16:58

> Den er smart - Hvor kan den købes i Danmark ??
Ja, synes den virker som et godt bud - især, da jeg ikke er så vild med de
der "cube-modeller".

Har set den ved http://www.pc-netto.dk/ bla.

Overvejer at købe den i tyskland selv, men er i tvivl om det kan betale sig.
Tjek ebay.de