Terrier men hvilken??
Fra : Jesper

Dato : 28-04-04 08:58

Hej´sa

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af racen på følgende hund: lille hvid
terrier der ligner Terri fra Tintin, bare lavere, hvad hedder den helt
nøjagtig?? Jeg har forsøgt at finde et billed på nette hvor jeg kan genkende
den men som sagt har det været forgæves, mon ikke i kan hjælpe mig herinde.

På forhånd tak
Jesper

Fra : René Kofoed

Dato : 28-04-04 09:06

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
genkende
> den men som sagt har det været forgæves, mon ikke i kan hjælpe mig

Hej Jesper.
Der findes en Westie : West Highland White terrie. Den er på størrelse med
en skotte.(altså ikke lige så høj som "terri")
Ved ikke så meget om dem, ud over at dem jeg har mødt/kendskab til, er nogle
små søde, og artige hunde. Kræver vist ikke lige så stor opdragende indsats,
som andre terrieracer kræver !!
Mvh Susanne.

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 28-04-04 09:34

Hej Jesper
så vidt jeg ved, er Terry fra Tintin en ruhåret foxterrier.
Jeg tror, at den lavere udgave, du efterlyser kunne være en Jack
Russell-terrier.
mvh Anelise

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 28-04-04 09:40

http://www.jackrussell.ch/

kunne det være en parson jack russel terrier?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 09:43

On Wed, 28 Apr 2004 10:39:53 +0200, "Carina Enevoldsen"
<hybrid@aussies.dk> wrote:

>http://www.jackrussell.ch/
>
>kunne det være en parson jack russel terrier?

Jeg har en Parson Russell, og det er netop de lange ben, der
adskiller dem fra Jack Russell, så det er nok en ruhåret Jack Russell,
der efterlyses.

Min hund bliver i øvrigt tit kaldt Terry af folk, fordi den ligner
Tintins hund.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : René Kofoed

Dato : 28-04-04 10:20

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der efterlyses.
>
> Min hund bliver i øvrigt tit kaldt Terry af folk, fordi den ligner

Hejsa.
Lige et nysgerrigt spørgsmål (uvidende!!) : Kan de fås i hvide ??
Mvh Susanne.

Fra : Casper

Dato : 28-04-04 11:32

Hej

link til dansk jack russell terrier klub http://www.djrtk.dk/

om de kan fås i hvid? tja, de skal være overvejende hvide såe..*S*

Hilsen Casper og Tøsen (Russell)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 13:20

On Wed, 28 Apr 2004 12:32:23 +0200, "Casper" <12casper.a@mail.dk>
wrote:

>Hej
>
>link til dansk jack russell terrier klub http://www.djrtk.dk/
>
>om de kan fås i hvid? tja, de skal være overvejende hvide såe..*S*

Nu var det vist nok en parson, der blev spurgt om, men de er også mest
hvide med sorte og/eller brune pletter. De ses dog også nu og da helt
uden pletter, hvis det er det, du efterlyser. Og de fås både glatte og
ru.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : René Kofoed

Dato : 02-05-04 07:45

De ses dog også nu og da helt
> uden pletter, hvis det er det, du efterlyser. Og de fås både glatte og
> ru.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Hej Niels.
Tak for svaret. Ja, jeg mente om de kunne fås helt hvide uden pletter !!

Mvh Susanne.

Fra : Jesper

Dato : 28-04-04 17:53

efter at have set lidt på det viser det sig at være en West Highland White
Terrier, tak for alle jeres svar

mvh