Camping trækker
Fra : Tournesol

Dato : 28-04-04 08:21

Hejsa

Vi går og lure på at købe ny bil da vi har opdaget at den gamel har ret
svært ved at trække vores campingvogn
Der er også andre årsager til vi ønsker at skifte bil ,med det er
heldbredsmæssige.

Vi har også snakket om senere at købe en anden CV ( når vi får råd altså),
vi har luret på en dethleffs 500 sk (mener jeg den hedder)

så det skal der også tages højde for ved køb af ny bil.

Jeg har så set mig varm på en Suzuki Baleno 1,6 GLX St. noget der har
erfaring med sådan en bil og er det en ok trækker ????

MVH
Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Søren

Dato : 28-04-04 10:43

> Jeg har så set mig varm på en Suzuki Baleno 1,6 GLX St. noget der har
> erfaring med sådan en bil og er det en ok trækker ????

Den må kun køre med 1200 kg. og det kun hvis du har trailer kørekort. Hvis
du ikke har det må du kun køre med 1050 kg. på krogen i en Baleno. Så den er
slet ikke stor nok til hvis i vil have en Detleffs 500 sk, da den vejer 1300
kg. Du skal nok se på biler med en 1,8 motor eller størrer ! Noget af det
billigste fra "ny" kan eks. være en Hyundai Elantra 2,0 eller en Kia
Magentis 2,0, men de koster en lille smule mere en Suzuki'en.
Kia'en må faktisk køre med op til 1700 kg. på krogen med Trailerkort og 1450
kg. uden.

Fra : Søren

Dato : 28-04-04 11:57

> Kia'en må faktisk køre med op til 1700 kg. på krogen med Trailerkort og
1450
> kg. uden.

Og så må den også køre med en 2,5 meter bred campingvogn. Det skal jeg nu
ikke kunne sige om Dethleffs kan fåes i .

Det skal lige sige at jeg ikke har nogen erfaringer med Kia biler, men det
ser ud som man får meget for sine penge.
Og jeg tror såmænd de er lige så gode som Suzuki.

Fra : Tournesol

Dato : 28-04-04 14:06

Hejsa

> [...]
> lille smule mere en Suzuki'en. Kia'en må faktisk køre med op til 1700
> kg. på krogen med Trailerkort og 1450 kg. uden.

Ok den med trailer kortet havde jeg ikke tænkt på .
Jeg troede kun man skulle have det når bilen og cv oversteg 3500 kg .

Jeg kan godt se den duer ikke men kia Bliver det i hvertfald IKKE!
Vi havde fået et par år siden sådan en og vi blev ALDRIG glad for den!
Det var en pride st. car de lux.

men vi regner med at bruge ca 200000 kr men jeg kan godt se at det bliver
svært så >suk<
også fordi at der skal tages hensyn til at jeg pga mit heldbred ikke kan
køre en hvilken som helst bil (og så er jeg lidt kort >grin<)

Tak for svaret

MVH
Henriette.

Fra : Søren

Dato : 28-04-04 15:03

> [...]
> også fordi at der skal tages hensyn til at jeg pga mit heldbred ikke kan
> køre en hvilken som helst bil (og så er jeg lidt kort >grin<)

Hej Henriette prøv at gå ind på www.bilbasen.dk, og se under nyebiler. Der
kan du selv sætte dine kriterier op. Du kan også søge efter en brugt hvis du
finder ud af at du vil have det.

Jeg kom lige i tanke om at den nye VW Caddy måske kan bruges.

VW Caddy 1,6 må uden trailerkort trække 1400 kg. så den kan også bruges. Men
nu ved jeg ikke hvad dit helbred kræver af en bil. Men den er i hvert fald
rummelig, og let at komme ind og ud af. Den koster så til gengæld 220.000,
og er nok ikke voldsom stærk.

Held og lykke

Fra : Tournesol

Dato : 28-04-04 19:45

Hejsa

> Hej Henriette prøv at gå ind på www.bilbasen.dk, og se under
> nyebiler. Der kan du selv sætte dine kriterier op. Du kan også søge
> efter en brugt hvis du finder ud af at du vil have det.

Det er præsis den jeg bruger

> [...]
> den er i hvert fald rummelig, og let at komme ind og ud af. Den
> koster så til gengæld 220.000, og er nok ikke voldsom stærk.

tak kigger på den

MVH
Henriette.

Fra : Nielsen

Dato : 28-04-04 15:12

> [...]
> også fordi at der skal tages hensyn til at jeg pga mit heldbred ikke
> kan køre en hvilken som helst bil (og så er jeg lidt kort >grin<)
Nu ved jeg ikke hvor kort du er men hvad med en suzuki gran vitara, den
fås fra ca. 200.000 må trække 1600 kg. ifølge deres hjemmeside ?

kim

Fra : Tournesol

Dato : 28-04-04 19:40

Hejsa

> Nu ved jeg ikke hvor kort du er men hvad med en suzuki gran
> vitara, den fås fra ca. 200.000 må trække 1600 kg. ifølge deres
> hjemmeside ?

Ok den vil jeg kigge på
Jeg er 154 cm lav >grin< tit er problemet at jeg ikke kan se ud af forruden
jeg forsvinder
Nolge få biler kan jeg heller ikke nå ortenligt til pedalerne.

MVH
Henriette.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-04-04 09:12

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote in message

> Jeg er 154 cm lav >grin< tit er problemet at jeg ikke kan se ud af
> forruden jeg forsvinder
> Nolge få biler kan jeg heller ikke nå ortenligt til pedalerne.

Ja, verden er sgu uretfærdig. Mit problem er som regel at jeg ikke kan nå
ned til forruden uden at bøje nakken (og det er jeg ikke meget for) og at
jeg skal have rattet mellem benene, da pedalerne er alt for tæt på

Og så er det i øvrigt blevet det smukkeste forår og Bunken camping åbner i
weekenden, så livet er herligt!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 09:14

Hejsa

> [...]
> for tæt på
>

>fnis< det jo heller ikke altid lige praktisk
Jeg er nu ikke ked af jeg er kort det har også sine fordele men det kan være
besværligt somtider men sådan er der jo så meget

> Og så er det i øvrigt blevet det smukkeste forår og Bunken camping
> åbner i weekenden, så livet er herligt!

Ja det er bare så dejligt jeg nyder at se træerne spinge ud og jeg er helt
vild for at komme afsted på camping igen efter en mislykkede påske tur
hvor vi fandt ud af at vores cv ikke egner sig til kulde
Det var også lidt nedtur at skulle køre i 4 gear fra nordsjælland til møn
for at bilen kunne trække cv

MVH
Henriette.

Fra : phk

Dato : 29-04-04 09:32

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er bare så dejligt jeg nyder at se træerne spinge ud og jeg er helt
> vild for at komme afsted på camping igen efter en mislykkede påske tur
> hvor vi fandt ud af at vores cv ikke egner sig til kulde

Kan det nu også passe? Hvordan det, da?

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 11:23

Hejsa

> Kan det nu også passe? Hvordan det, da?

Vi kunne kun holde 19 grader i vognen det syntes vi var lige i underkanten
og vi kunne slet ikke varme forteltet op men den lille gas ovn vi havde med
der skulle vi have haft en større tror jeg.

Jeg blev ret overrasket over vi ikke kunne få det varmer om vi har gjort
noget forkert skal jeg ikke kunne sige vi tænte bare for varmen og lød den
køre vi prøvede både at stille den på det højeste og lidt laver for at se om
det hjalp men det gjore det ikke.

MVH
Henriette .

Fra : phk

Dato : 29-04-04 14:14

> [...]

> køre vi prøvede både at stille den på det højeste og lidt laver for at se

Har I prøvet at holde varmen i campingvognen uden at tænde for blæservarmen?

Jeg kender en - og jeg skal ikke nævne navne fordi så rødmer jeg bare - der
med nyindkøbt campingvogn synes det trak forfærdeligt i området omkring
køleskabet. Nogle dage senere var der ingen problemer, da kørte blæservarmen
ikke. Der var 2 kontakter til blæservarmen. Den ene sugede kold luft ind fra
under campingvognen, viste det sig - så vognen kan holdes kølig om sommeren
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 14:40

Hejsa

> Har I prøvet at holde varmen i campingvognen uden at tænde for
> blæservarmen?

Ja det var så der vi kunne holde de 19 grader
nogle gange kunne vi mærke når vi slog blæserne til at der komme meget varm
luft andre gange ikke ?

> [...]
> kørte blæservarmen ikke. Der var 2 kontakter til blæservarmen. Den
> ene sugede kold luft ind fra under campingvognen, viste det sig - så

haha ja vi har også 2 knapper den ene til rundt i vognen den anden til
blæseren i toppen så er der er 3 knap som vist vælger hvilken vej luften
skal rundt.
Men det er da muligt at der også er nogte køle halløj det skal jeg ikke
kunne sige det må jeg lure lidt på

MVH
Henriette.

Fra : Jørgen L

Dato : 29-04-04 10:22

> Det var også lidt nedtur at skulle køre i 4 gear fra nordsjælland til møn
> for at bilen kunne trække cv

Det er da meget normalt, alle de benzin biler jeg har haft skulle helst køre
i 4 selv om også var større motore som 2,0. Det kommer helt an på gearingen.
Hvis den er højt gearet kan du ikke trække CV i 5 gear.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 11:29

Hejsa

> [...]
> helst køre i 4 selv om også var større motore som 2,0. Det kommer
> helt an på gearingen. Hvis den er højt gearet kan du ikke trække CV i

uha jeg har ikke forstand på høj og lav gearing, men jeg kan sige så meget
at den lød hele vejen til møn som om at den godt ville have 5 gearet, men
den kunne slet ikke trække cv i 5 den begyndte at ....sejtrække (hedder det
det???)

Jeg troede bare at når man lå på en lige motor vej så skulle man kunne køre
i 5 gearet.

Vores benzin forbrug syntes jeg så var ok, tiltrods, 12 km på litteren med
en cv bag efter syntes jeg er ok

Den bil vi har nu er en toyota corolla 1,3 årgang 96 mener jeg

MVH
Henriette.

Fra : Søren

Dato : 29-04-04 14:20

> [...]
> en cv bag efter syntes jeg er ok
>
> Den bil vi har nu er en toyota corolla 1,3 årgang 96 mener jeg

Jeg vil nu også forvente at i skal køre i 4 gear med en 1,3 motor. Nu kender
jeg jo ikke jeres nuværende CV. Men har i husket at tjekke lufttrykket i
dækkene på campingvognen. Det skal være noget højere end på bilen, prøv at
se i instruktionsbogen til campingvognen. Hvis det er for lavt kan det godt
være det, der gør det svært for bilen at trække.

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 14:43

Hejsa

> [...]
> end på bilen, prøv at se i instruktionsbogen til campingvognen. Hvis
> det er for lavt kan det godt være det, der gør det svært for bilen at

Vi har en dethleffs beduin 460 1992.
Jo dæk trykket blev tjekket inden vi kørte
Trykke på krogen var ca 50 kg.

Men vores bil er lige i underkanten igen tilvl om det

MVH
Henriette.

Fra : Søren

Dato : 01-05-04 20:29

> Vi har en dethleffs beduin 460 1992.
> Jo dæk trykket blev tjekket inden vi kørte
> Trykke på krogen var ca 50 kg.
>
> Men vores bil er lige i underkanten igen tilvl om det

Jeg kørte med en Dethleffs camper 460 1993, og en Carisma GDI (1,8 125 HK) i
sommer, og den måtte også ned i 4 gear engang imellem. Især ved 80 km op af
bakke. Ved 90 Km eller mere gik det bedre.
De fleste benzin biler skal faktisk have temmelig mange omdrejninger på
motoren, før de yder deres ypperste. Det er derfor mange foretrækker diesel
biler, da de trækker mere jævnt ved alle omdrejninger. Til gengæld har de
fleste diesel til gengæld så lidt færrer kræfter ved max. Så ned i 4 gear
når det går op ad, og bare rolig bilen går ikke i stykker, den er bygget til
at kunne klare det. Men husk for alle tilfældes skyld at holde øje med
temperaturmåleren, især hvis det er meget varmt. Hvis i har aircon i bilen
kan det også hjælpe at slukke for den når det går stejlt op ad bakke.

Fra : Arne Keller

Dato : 01-05-04 20:43

Søren wrote:

> [...]
> temperaturmåleren, især hvis det er meget varmt. Hvis i har aircon i bilen
> kan det også hjælpe at slukke for den når det går stejlt op ad bakke.

Vi kørte tidligere med en Adria på 1200kg efter en Opel Astra 1,6 med
90Hk, det betød at 5 gear var udelukket og man ofte måtte omkring 3. når
det gik op af bakke i Danmark. Vi valgte så at holde mange pauser og
køre kortere ture, det var ikke et problem overhovedet, der findes mange
fantastiske camping pladser i Danmark.

Jeg tror at det vigtigste er at holde ferie fra man kører over
kantstenen hjemme, om det så går mere eller mindre hurtigt er ikke så
vigtigt.

Vort nuværende træk er væsentlig mere komfortabelt at køre langt i
hvilket vi så også gør nu.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Tournesol

Dato : 18-05-04 18:24

Hejsa

> [...]
> temperaturmåleren, især hvis det er meget varmt. Hvis i har aircon i bilen
> kan det også hjælpe at slukke for den når det går stejlt op ad bakke.

Efter jeg selv har fået lov til at prøve at køre så må jeg inrømme at jeg
mere mener det er en betjening fejl fra chafførens side, jeg kunne fint få
bilen til at trække man skal bare træde blød på speederen så trækker den
fint
Det gælder nok mere om at lære bilen og cv at kende.

Men skal vi haven en større cv skal vi alligevel have en ny bil

Har luret lidt på en opel vectra 1,8 station car men det er dælme en stor
bil >hæhæ< for mig altså

MVH
Henriette.

Fra : Ole

Dato : 28-04-04 23:58

> Ok den med trailer kortet havde jeg ikke tænkt på .
> Jeg troede kun man skulle have det når bilen og cv oversteg 3500 kg .

Hej Henriette

Du kan faktisk heller ikke få Baleno som ny, den er ude af Suzukis
program.
Men du kan jo se på Hyundai Elantra 2,0 enten benzin til 200.000 eller
diesel til 215.000 og de må begge trække 1400 kg uden BE-kørekort. Der
ikke problemer med at se ud eller nå pedalerne selv om du ikke er så
høj.
Jeg har selv en Elantra 2.0 diesel og det er en rigtig god trækker med
et godt bundtræk 235 Nm ved ca 2000 omdr/min, så der er masser af
kræfter til at trække en CV.

Mvh
Ole

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 09:20

Hejsa

> Du kan faktisk heller ikke få Baleno som ny, den er ude af Suzukis
> program.

Ja det belærte min mand mig så om
Hvad ved jeg om det >grin< jeg kan finde ud af så meget andet med en bil men
ikke det

> [...]
> Jeg har selv en Elantra 2.0 diesel og det er en rigtig god trækker med
> et godt bundtræk 235 Nm ved ca 2000 omdr/min, så der er masser af

ok det er jo en god anbefaling det vil jeg oveveje og forlægge manden som
også har en micro smule at skulle sagt >grin< det er mest mig der skal køre
med bilen når vi ikke har cv på der er jeg i lære stadiget

Omkring trailer kort skal man op til en ny teori prøve ????
Det er nemlig min største frygt jeg har nemlig mistet min indlæring evne
men at køre og bakken med en alm trailer er der ikke mange ben i det er
værre med cv !!!!

Tak for anbefalingen

MVH
Henriette.

Fra : phk

Dato : 29-04-04 09:33

> Det er nemlig min største frygt jeg har nemlig mistet min indlæring evne
> men at køre og bakken med en alm trailer er der ikke mange ben i det
er
> værre med cv !!!!

Bortset fra at campingvognen er større er det faktisk 100 gange nemmere at
styre en campingvogn baglæns end en trailer..

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 13:31

Hejsa

> Bortset fra at campingvognen er større er det faktisk 100 gange
> nemmere at styre en campingvogn baglæns end en trailer..

ok så langt vil jeg dig ret men det er dælme svært at se rundt om vognen og
det er svært at bedømme afstand men øvelse gør mester jeg skal nok lære det

Jeg skal bare have tid og igen mand i bilen >grin<

MVH
Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 29-04-04 14:05

Tournesol wrote:
> [...]
> skal nok lære det
> Jeg skal bare have tid og igen mand i bilen >grin<

Husker at Biltema en overgang solgte en parkerings radar der bibbede
afstanden til genstandende f.eks. bagved og hylede lige før man ramte.
8-900 kr. Ringe erstatning næsten samme lyd, men mener, at systemerne
findes endnu.

Mand i bilen - tja - hvem tror vi er bedre - vi er bare lettere at lokke
til arbejdet. Eller også er der bare fred med ham ved rattet. Hyasint
er nu en god co driver. Har til tider en af slagsen - der er overbevist
om at det er nødvendigt. Der er grønt dear, når man kikke på noget
spændende.

Så i TV forleden, at nyeste genforskning viser, at forskellene i
genmassen mellem mend og quinder er 1-2 % og f. eks. større end
mellem chimpanser og mennesker - og så manglede det sidste - i forhold
til hanner og hunner i hvilken gr. henholdsvis?. Ikke oplyst. Har tit
undret og der kom forklaringen. Og så er det mandlige gen i stand til at
parre sig med sig selv og retter på den måde fejl, så det ikke
degenerere fulstændigt. Så det vare længe før vi bliver helt umulige -
til det vi nu er bedst til.

Hilsen Sten Bo

Fra : phk

Dato : 29-04-04 14:16

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afstanden til genstandende f.eks. bagved og hylede lige før man ramte.
> 8-900 kr. Ringe erstatning næsten samme lyd, men mener, at systemerne

Men ikke så meget værd når campingvognen begynder at svinge ud ved skarpe
drej.

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 29-04-04 14:38

phk wrote:
> "Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men ikke så meget værd når campingvognen begynder at svinge ud ved
> skarpe drej.

Næ der skal vist en hel flok til og når man bakker glemmer man nemt
forskærmen når der ska rettes op. Så - det er ikke sådan bare lige.

øv jer på på http://www.polarvagnen.se/spel/game.asp

Vi har en CC med lang trækstang og hjulene en meter fra bagenden. Nem
at bakke med. Så det med svært og trailer passer ikke altid.
Geometrien er sådan, at bilen altid drejer mere, hurtigere end CC en kan
skære ud - og vores bil har endda stor vendediameter.- men det gør så,
at man skal huske de forskærme hvis man kun glor bagud over trækket.

Hilsen Sten Bo

Fra : Tournesol

Dato : 29-04-04 14:47

Hejsa

> [...]
> afstanden til genstandende f.eks. bagved og hylede lige før man ramte.
> 8-900 kr. Ringe erstatning næsten samme lyd, men mener, at systemerne

ok så tror jeg bare jeg fortækker at lade manden råbe i stedet fro >fnis<
det nyder han nok også at få lov til for en gang skyld >grin<

> [...]
> Hyasint er nu en god co driver. Har til tider en af slagsen - der er
> overbevist om at det er nødvendigt. Der er grønt dear, når man kikke

jeg har en hr hyasint
Han er jorden dejligste mand han mangler bare tålmodighed når jeg køre med
cv og bakker normalt når jeg køre uden cv kan han godt side stille

> [...]
> at parre sig med sig selv og retter på den måde fejl, så det ikke
> degenerere fulstændigt. Så det vare længe før vi bliver helt umulige

jeg har hørt at mænd har større hjerne end kvinder men at kvinder udnytter
deres hjerne mere hvad pokker skal mænd så med en større hjerne >fnis< når
nu er det vist en lidt anden diskution >hæhæ<

MVH
Henriette.

Fra : phk

Dato : 29-04-04 19:52

> [...]

> deres hjerne mere hvad pokker skal mænd så med en større hjerne >fnis< når
> nu er det vist en lidt anden diskution >hæhæ<

Rolig nu - jeg har været til mange træf hvor man skulle bakke med
campingvogn men har endnu ikke set nogen kvinder der kunne finde ud af det
uden at lave fejl ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 30-04-04 05:54

phk wrote:
> [...]
>
> Rolig nu - jeg har været til mange træf hvor man skulle bakke med
> campingvogn men har endnu ikke set nogen kvinder der kunne finde ud

Det er der så også en forklaring på - mænd er som regel mere geometriske
i hjernen har nemmere ved visialisere omgivelserne og holde styr på
hvor langt der er og sådan noget.
og så mangles der vel øvelse.

Hilsen Sten Bo

Fra : Tournesol

Dato : 30-04-04 07:30

Hejsa

> Det er der så også en forklaring på - mænd er som regel mere
> geometriske i hjernen har nemmere ved visialisere omgivelserne
> og holde styr på hvor langt der er og sådan noget.
> og så mangles der vel øvelse.

Ja det kan der noget om men jeg syntes nu at kvinder tit har mere overblik
og tålmodighed end mænd

Nå.......... tak for diskutionen det har været sjovt hyggeligt og lære rigt

I er nogle gæve gutter

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 30-04-04 07:28

Hejsa

> [...]
> af det uden at lave fejl ;)

>haha< sikkert ikke måske hvis vores ægte mænd var mere tålmodige at vi
ville lære mere
Min mand har lovet mig at vi skal ud og bakke og han har lovet mig at lade
hr. hyasint blive hjemme og tage de tålmodige briller på

vi starter på den store p plads i Tisvildeleje sammen med nogle kegler så er
i advaret

MVH
Henriette.

Fra : phk

Dato : 30-04-04 10:44

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> vi starter på den store p plads i Tisvildeleje sammen med nogle kegler så
er
> i advaret

Godt du har mod på at øve dig. Jeg ser alt for mange campister som bakker
med campingvogn som om de aldrig nogen sinde har prøvet det før.

Ja Henriette, også mænd.

Mest mænd, faktisk ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 30-04-04 12:24

Hejsa

> Godt du har mod på at øve dig. Jeg ser alt for mange campister som
> bakker med campingvogn som om de aldrig nogen sinde har prøvet det
> før.

Jamen jeg skal lære det for det kan ikke være rigtigt at det altid er min
mand der skal
Når vi engang skal til udlandet så skal jeg også køre og det samme glæder
her til sommer på de længer ture for ellers er det jo kun mig der holder
ferie og det er jo ikke meningen

Men jeg vil ikke bakke på en campingplads så længe jeg ikke har lært min
vogn at kende det har jeg for stor respekt for andres ting til at gøre tænk
hvis jeg ramte en anden cv næ nej vi øver nedepå lejet der er masser af
plads , kegler er til for at lære at bakke mellem ting

> Ja Henriette, også mænd.
>
> Mest mænd, faktisk ;)

>fnis< ja men der er ikke mange der vil inrømme det

MVH
Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 05-05-04 00:30

Sten Bo wrote:

> [...]
> afstanden til genstandende f.eks. bagved og hylede lige før man ramte.
> 8-900 kr. Ringe erstatning næsten samme lyd, men mener, at systemerne

Faldt over det her http://www.vanduke.dk/
http://www.vanduke.dk/billeder/pic2.gif

Carpark system
"Carpark system" er skabt for at sikre bilkørsel og frem for alt
parkering. Systemet virker sådan, at der på et display vises, hvor langt
væk kanter og hjørner er fra bilen. Dermed bliver chaufføren dirigeret
korrekt ind på parkeringspladsen uden ridser. Med Carpark systemet
undgås de dyre skader, og selv parallelparkeringen bliver nemmere.

Hilsen Sten Bo