Hvad fanger man Hornfisk med???
Fra : Blah Blah

Dato : 27-04-04 20:34

Hejsa NG....
Nu har jeg fået hjælp, til og fange sild.
Så nu ville jeg lige høre hva jeg skal bruge,
for at fange hornfisk???
Mvh
Blah Blah / Henrik

Fra : anders

Dato : 27-04-04 20:58

Hej www.Silkekrogen.dk der er også nogle nye billeder
hilsen anders

Fra : 7C

Dato : 27-04-04 21:12

De 3 mest normale metoder er nok:

Flue.
Små blink med en skarp trekrog. Evt. med 2-3cm line mellem blink og krog.
Sildestykker på trekrog fisket på flåd.

Jeg fisker normalt med sildestykker ca. 2 meter under overfladen.

Vh.

Søren

Fra : J. Jensen

Dato : 29-04-04 03:16

7C wrote:

> Sildestykker på trekrog fisket på flåd.

Kan tilføje at enkeltkrog også virker fint.

Hvis man ikke lige har en sild ved hånden er det bare at fange den første
hornfisk med blink og herefter skære den op i ~5 cm lange stykker og fiske
med det. Det virker måske umiddelbart lidt barbarisk, men fangstevnen er
næsten ligeså god som sild.

Et alternativ til bobleflådsfiskeriet kan man læse om her
http://makeashorterlink.com/?A26A34828
Lidt mere spændende aktivt fiskeri imo.

Fra : JR

Dato : 30-04-04 11:43

Tak for det, nu går turen til Helsingør i morgen. Min søn på 11 arbejder på
at fange sin første fisk.

mvh

Jim R

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-04-04 13:04

"JR" <neutral1@NO*SPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det, nu går turen til Helsingør i morgen. Min søn på 11 arbejder

> at fange sin første fisk.

Glæd dig til det sker. Det kan du, lige som ham selv, leve højt på i mange
år.

MVH Niels
Der stadig lever højt på sønikkes første havørred, trollinglaks og gedde mv.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 27-04-04 21:53

"Blah Blah" <Htb@stofanet.dk> wrote in message
> Hejsa NG....
> Nu har jeg fået hjælp, til og fange sild.
> Så nu ville jeg lige høre hva jeg skal bruge,
> for at fange hornfisk???

Jeg har en lidt doven måde at fange dytfisk på. En passende tung bobelflåd
og en ca. 40 cm. line fra prop til en krog, gerne en langskaftet men lille
str. og så en frisk regnorm på og ud med ormen. Ta en kølig pils frem og nyd
tiden ind til der er bid.

P.S. man kan også fange en enkelt havørred i ny og næ med denne metode.

> Mvh
> Blah Blah / Henrik

mvh. Mogens
--