for eksempel
Fra : Kim2000

Dato : 27-04-04 13:00

Er det en dansk acceptabel forkortelse af ordet for eksempel at skrive fx?
eller skal det være f.eks.?

mvh
Kim

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Anita

Dato : 27-04-04 13:32

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en dansk acceptabel forkortelse af ordet for eksempel at skrive fx?
> eller skal det være f.eks.?

Hej Kim. Jeg mener at fx er accpteret.
Men prøv evt. at spørge i dk.kultur.sprog

Venligst Anita

Fra : Kim2000

Dato : 27-04-04 13:53

> Hej Kim. Jeg mener at fx er accpteret.
> Men prøv evt. at spørge i dk.kultur.sprog

tak, det vil jeg gøre, bare for at være sikker

Mvh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-04-04 20:06

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en dansk acceptabel forkortelse af ordet for eksempel at skrive fx?
> eller skal det være f.eks.?

fx er i orden - jf. www.dsn.dk , hvor en simpel udgave af ordbogen befinder
sig. Man kan altså skrive både fx. og f.eks.

--
ahw

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 28-04-04 17:18

"Arne H. Wilstrup" <nn@nogen.dk> skrev...

> Man kan altså skrive både fx. og f.eks.

Nej, man kan skrive fx (uden punktum) eller f.eks. Men derudover er jeg
ganske enig.

Christina

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-04-04 22:46

"Christina Puhakka Egholm" <find.adressen@andetsteds.dk> skrev i en
meddelelse news:c6olov$bca$1@sunsite.dk...
> "Arne H. Wilstrup" <nn@nogen.dk> skrev...

> Nej, man kan skrive fx (uden punktum) eller f.eks.

gammel vane! Jeg slog naturligvis op i ordbogen - punktum skal naturligvis
ikke med, det vidste jeg egentlig godt.

Men derudover er jeg
> ganske enig.

fint!