Mere cykelanhænger?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-04-04 09:15

Ansporet af den allerede igangværende debat vil jeg spørge: er der nogen,
der vil anbefale en vogn der er særligt god til to børn? Og vi taler om ret
små børn (8 måneder). Hvor længe skal de bruge babyindsats og kan der være
to sådanne?

Jeg skal nemlig transportere tre børn, en på tre år og to på 8 måneder, en
del km hver dag uden bil eller bus. Pt. går vi med søskendesæde på
tvillingebarnevognen, men det er storesøster ved at være for tung til. Vi
overvejer nu at skifte til et ståbrædt, men omvendt er hun efter en hel dag
i skovbørnehave så træt, at det var rarest, hvis hun kunne sidde ned.

Hvis der er andre ideer til løsning af vores transportproblem, hører jeg
også gerne dem Især løsninger, der ikke kræver en investering på mange
tusinde kroner, som vi ikke har

MVH Mette

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 27-04-04 10:30

Hej!

Vi har en Burley D'Lite cykelanhænger med (et enkelt) babysæde. Der er plads
til enten en babyindsats mere eller et større barn ved siden af. Reelt burde
de små kunne sidde uden indsats i traileren, når de kan sidde selv. Vores
store gjorde det fra han var ca. 9 måneder, men i starten gled han næsten
ned og ligge, fordi sædet er glat og det var svært for ham at holde sig
oprejst. Babysædet kan bruges fra ca. 1 måned til ca. 10 måneder.
Men der findes også en babyindsats, der netop hjælper børnene med at sidde
oprejst. Den kender jeg ikke, men du kan se billeder af de to typer på
www.abc-kids.dk

Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at både trailer og indsats/sæder er en
stor investering. Men måske kan indsatserne også bruges i en billig
trailer??

Hej fra Lisa