roastbeef, hjælp :-)
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 28-04-01 16:21

Hej

jeg skal (for første gang) lave en Roastbeef (steg)

Den vejer 1200 g, nogen (gerne meget detaljeret) gode råd (opskrift), på
hvordan jeg får et godt resultat ?

Mvh

brian

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-04-01 21:07

> Hej
>
> jeg skal (for første gang) lave en Roastbeef (steg)
>
> Den vejer 1200 g, nogen (gerne meget detaljeret) gode råd (opskrift), på
> hvordan jeg får et godt resultat ?

X-futtet til news:dk.kultur.mad+drikke hvor du løber mindre risiko for et
ubehøvlet svar!

Fortsat go' weekend
R. Ilsøe

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 28-04-01 22:32

Drop stegen i kogende vand og lad den simre ca. 25 min.
Herefter skal den aftørres og brunes i margarine på alle sider.
Krydres m. salt og peber. Hviler ca. 15-20 min.
En dejlig saftig steg. Rød indeni.
Ønsker du den kun lyserød, skal du bare koge den 30 min.
Det afhænger selvfølgelig af tykkelsen. Men det plejer at virke.
Hilsen Margit

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pFG6.353$L4.260126730@news.mobilixnet.dk...

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 28-04-01 22:37

Undskyld svaret skulle jo være til Brian Kristiansen
Margit

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cfch0$1vm$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 28-04-01 22:32

> [...]
> Ønsker du den kun lyserød, skal du bare koge den 30 min.
> Det afhænger selvfølgelig af tykkelsen. Men det plejer at virke.

Hej

Takker meget

Jeg fik af en bekendt (for 1 time siden) det råd at :
brune den godt og grundigt, (salt + peber) stege den i ca 35 min (vendes 2
gange), derefter pakke den ind i sølvpapir og lade den stå i mindst 20
minutter.
Nu bliver det jo svært at vælge hvilken en opskrift jeg skal vælge (er der
ikke noget med at for mange kokke fordærver maden )

Mvh

brian

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 29-04-01 01:54

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i meddelandet

> X-futtet til news:dk.kultur.mad+drikke hvor du løber mindre risiko for
> et ubehøvlet svar!
> Fortsat go' weekend
> R. Ilsøe

Ja, - det kan jeg li', pænt af dig. - Var der virkelig én i
dk.famile&barn der spurgte om det. - Han el. hendes spørgsmål
er jo lige mad for os herinde.)

Var det en han?
--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 17:33

> Var det en han?

Det tror jeg, for han hed Brian! Jeg opdagede i øvrigt at han både har
postet spørgsmålet der inde og her inde... Kan være han skal ha' besøg af
kæresten for første gang og gerne vil gøre et godt indtryk! (Joke... skal
ikke tages negativt... hi-hi-hi)

Jeg kunne i øvrigt også godt bruge opskriften på hvordan man laver den god
i en ovn... Har desværre mistet den igen. Det kan være der er nogen her inde
der har et specielt fif... et af de fif man ikke lige finde i de nymoderne
opskrifter??

Rinnie Ilsøe

Fra : Deleuran

Dato : 29-04-01 18:45

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i en meddelelse >
Det kan være der er nogen her inde
> der har et specielt fif... et af de fif man ikke lige finde i de nymoderne
> opskrifter??
>
> Rinnie Ilsøe

Tja, min går på høkassemetoden.
Stegen brunes kraftigt på alle sider, låg på og i galop til soveværelset,
hvor gryden indpakkes i adskillige håndklæder og derefter "puttes" under
dynerne 1 time.
Perfekt resultat + masser af tid til at tilberede tilbehør eller gøre sig
smuk.

Lone

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 30-04-01 20:08

Hej

Jeg takker meget for alle de gode forslag....

Jeg valgte en "kombi" løsning af de fremkomne forslag

Brunes godt på alle sider, steges i gryde ca 20 min, derefter 1 cm vand i
gryden og koges/steges videre i 10 - 15 minutter, derefter pakket ind i
staniol og viskestykker i ca 30 minutter (dog kom "dyret" ikke op under
dynen (lol) ).

Resultatet var _fremragende_ , en lækker lyserød steg, safttig og mør, alle
7 gæster roste madlavningen.

Så resultatet var at jeg ikke skulle bestille burgermad (og konen måtte æde
sine ord om at farmand ikke kunne lave mad) (lol)

Endnu engang tak til jer alle sammen

Mvh

brian