Barnevogne børnevenlige? NEJ PAS PÅ
Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-04 16:52

En mor havde parkeret sin barnevogn med barn på peronnen på Roskilde Station
hvor hun ventede på en bænk tæt ved

Et godstog kører igennem og skaber lufttryk så barnet slynges ud af
barnevognen og heldigvis lander på peronnen uskadt.(Politiken 25 april 04,
side 2)

Da jeg havde spædbørn havde vi dem i BÆRESELE, hvilket Pediatrics netop
havde bevist forebygger kolik (og fra ulandsophold vidste jeg at det er
enormt gavnligt for barnets psykiske udvikling altid at være helt tæt ved en
forælder)

Alle hånede mig som aparte.

Sundhedsplejersken hævdede at jeg startede for tidligt og det kunne skade
barnet - hvad eksperter idag har droppet troen på, men det var lærebogsstof
dengang.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-04 07:33

> [...]
> Et godstog kører igennem og skaber lufttryk så barnet slynges ud af
> barnevognen og heldigvis lander på peronnen uskadt.(Politiken 25 april 04,

Politiken oplyser 27apr04s2, at det er videofilmet, at en barnevogn, der
står på den forkerte side af sikkerhedsafmærkningen på perron'en, kan
hvirvles omkring, når et tog på normal vis passerer med over 100 km i timen,

Politiet undersøger nu moderens udsagn om, at hendes barn næsten dræbtes af
toget..
_HUN HUSKER UNØJAGTIGT_:- er mit gæt.
Hun var ved tankeløshed nær ved at blive drabsmand - hun efterlod
barnevognen langt ude på perronen OG HAVDE IKKE TRYKKET PÅ BREMSEN.
Hun er psykologisk set _nødt_ til at fortrænge sin uansvarlighed og give DSB
skylden.

Her et par citater om selvbedrag;

"Det har jeg gjort," siger min hukommelse. "Det kan jeg ikke have gjort,"
siger min stolthed og forbliver ubønhørlig. Omsider - giver hukommelsen
efter.Nietzsche

" To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Confucius

"In the smallest and the greatest happiness, there is always one things that
makes it happiness: the power of forgetting. Nietzsche

"Takket være en svag karakter og en svag hukommelse, har jeg haft et godt
liv. George Bernard Shaw

" To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Confucius

Apropos barne- og klapvogne så

Politiken-forsiden oplyser at "Det er vel en illussion at forestille sig,
at den offentlige trafk er klar til at tage imod alle med de barnevogne og
klapvogtn, der idag er i City". Der henvises til 2.sektion side 5, hvor der
intet står som uddyber, men på hjemmesiden er der en artikel af Henrik
Busch, næstformand i Københavns City Center, der lægger op til, at der skal
skabes plads i tog, bus og metro til babyer på hjul.

Han glemmer, at den børnefjendske ide med at skubbe småbørn i vogne, i
stedet for at have dem i bæresele på kroppen, eller gående eller i bil,
hører nok snart fortiden til. I stigende grad er det især ulandskvinder
absolut skal puste egoet op med status-barnevogn.
Vedr familier med europæisk, børnevenlig kultur, bliver aldrig øget brug
for plads til barnevogne i offentlige transportmidler i væsentlig større
grad end idag, for har man småbørn, gider man ikke rejse meget, og slet ikke
med bus og tog.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-04 09:11

Sikkerhed undersøges efter barnevognsulykke

Alle regler var overholdt, da et gennemkørende godstog i søndags var skyld
i, at en barnevogn blev slynget 25 meter fremad på Roskilde Station.
Jernbanetilsynet undersøger, om reglerne er gode nok.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=433204