Cykelanhængere???
Fra : Sulley

Dato : 26-04-04 13:41

Hej!
Konen og mig har besluttet at vi skal ha' en cykelanhængere, hvor vi kan ha'
den lille med på store og små cykelture...
Den skal også skulle kunne bruges til at ha' både den lille med og måske
lige lidt indkøb. Altså den skal lidt af hvert...

Men hvad er bedst i forhold til prisen???
Vi har kigget på en Winther Dophin. Den har jo alt det vi søger, men prisen
er noget hidsig: På den anden side af 5000 kr.
Skal vi købe den eller er der nogle andre gode alternativer på markedet???
Eventuelt noget man kunne bestille via nettet i Tyskland m.m.

Håber at der nogen der kan hjælpe...

På Forhånd Tak!

Sulley

Fra : Conny Nielsen

Dato : 26-04-04 14:55

> Konen og mig har besluttet at vi skal ha' en cykelanhængere, hvor vi kan
ha'
> den lille med på store og små cykelture...

Vi har været meget glade for den vi købte i Bilka med fast bund. Synes helt
klart i skal købe en med fast bund. Tror på den er mere holdbar. Den kostede
ca 1.300 og den har holdt fint. Der er også rimlig plads til indkøb.

Nu ved jeg jo ikke hvor lille "den lille" er. Men i kan jo selv undersøge om
den er noget for jer. Der er ikke plads til lift i vores, for ryglægnet kan
ikke lægges ned. Men der er fint plads til 2 børn.

MHV

Conny

Fra : Meta Dam

Dato : 26-04-04 20:18

Sulley skrev:
> Konen og mig har besluttet at vi skal ha' en cykelanhængere, hvor vi
> kan ha' den lille med på store og små cykelture...

God idé. Vi har selv stor glæde af vores anhænger.

> Den skal også skulle kunne bruges til at ha' både den lille med og
> måske lige lidt indkøb. Altså den skal lidt af hvert...

Hvis der skal være en lift i anhængeren bør I købe en
Burley d-Lite, som kan bøbes igennem dcf.
http://dcf.verticportals.com/Pages/ProductsList.aspx?CategoryID=65

> Men hvad er bedst i forhold til prisen???
> Vi har kigget på en Winther Dophin. Den har jo alt det vi søger, men
> prisen er noget hidsig: På den anden side af 5000 kr.

Vi har været godt tilfredse med vores anhænger fra Aldi til 1000kr.

> Skal vi købe den eller er der nogle andre gode alternativer på
> markedet???

Coop sælger iøjeblikket en børneanhænger på www.nettorvet.dk til 1000kr
Harald Nyborg slæger en anhænger med tilhørene næsehjul til 1700kr.
(Næsehjulet gør at man kan bruge anhængeren til klapvogn.)
Endelig er der www.abckids.dk, som en en netbutik med et meget stort udvalg
i børneanhængere.

Meta

Fra : Christina G

Dato : 26-04-04 20:57

"Sulley" <amin-j@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Skal vi købe den eller er der nogle andre gode alternativer på markedet???
> Eventuelt noget man kunne bestille via nettet i Tyskland m.m.

Hej,

jeg har ikke selv prøvet en cykelanhænger, men jeg har flere gange læst
tests, hvor der var mange af dem, der dumpede, især fordi de kunne hoppe af
eller klappe sammen af sig selv.
Før jeg ville købe en, ville jeg prøve at finde nogle af disse tests. Kan
desværre ikke huske, hvor jeg faldt over dem, men Politikens lørdagsliv er
et godt bud.

Mvh, Christina

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-04-04 23:36

Sulley wrote:

> Konen og mig har besluttet at vi skal ha' en cykelanhængere, hvor
> vi kan ha' den lille med på store og små cykelture...

Glimrende ide (siger cykelvognsejeren). Afhængigt af modellen er den
også fin som klapvogn, når man når bestemmelsesstedet.

> Men hvad er bedst i forhold til prisen???
> Vi har kigget på en Winther Dophin. Den har jo alt det vi søger,
> men prisen er noget hidsig: På den anden side af 5000 kr.

Vi valgte selv en Burley D'Lite. Den kostede ca. det samme. Det kan
udmærket være at vi ville være blevet lige så glade for en billigere
model, men vi har nu været vældig tilfredse med den.

Lidt søgning gav den her minitest:
http://sites.tv2.dk/boomerang/1185.htm

Et par ting der fik os til at vælge Burleyen frem for Winther Dolphin
(som vi meget stærkt overvejede):

- I sammenklappet tilstand er den godkendt som håndbagage hos DSB.
- Den vejer mindre end Dolphin og er letløbende.
- Den kræver ikke fastmonteret holder på cyklen.
- Det er let at skifte om til gåvogn, at pakke den sammen og at lægge
sædet ned.
- En lift af standardstørrelse passer perfekt ned i den og kan
meget let spændes fast.
- Der er plads til to børn i den.
- Der er myggenet foran og bagtil, så man kan rulle det gennemsigtige
plastic til side og lade børnene få luft uden insekter o.l.
- Det gennemsigtige plastic i siderne er tonet.

Negative sider:
- Der er huller ved hjørnerne af kabinen, så en foretagsom unge kan
dumpe rosinpakker, cykelpumpe og andet sjov ud under kørslen.
- Monteringssystemet slider på lakeringen ved cyklens baghjul.
- Gåhjulet sidder lidt vel langt fremme, når man går rundt på gågaden.
- Gåbøjlen er lidt dumt lavet med skarpe kanter som lærredet går imod.
Vi har ikke bemærket noget specielt slid på lærredet på det sted, men
det ville nok være smart hvis vi satte et stykke gaffa på eller sådan
noget.

Conny nævner fast bund som et stort plus. Det er jeg nu ikke enig i.
Burleyen har lærredsbund og vi så det selv som en mangel i starten, men
det eneste negative jeg har oplevet ved den er de førnævnte huller.

Jeg så forøvrigt en gammel Burley, hvor side- og toplærredet var helt
ødelagt af solen (det sker ved alle cykelvogne, der får lov at stå
udenfor længe nok). Bunden var stadig god:
http://ekot.dk/dagbog/2004_uge9.html#2004-02-28