Regulering
Fra : Wagner

Dato : 24-04-04 22:09

Betyder § 15 i "Bekendtgørelse om vildtskader", at der må reguleres
rågeunger på arealer der er mindre end 1 ha.?
Wagner

Fra : John E. Larsen

Dato : 26-04-04 20:39

Ja! Du skal være klar over at ved regulering tilsidesættes den "normale"
jagtlovgivning, hvilket giver mulighed for regulering på mindre stykker,
mindre afstand til beboelse etc.

Det er dog vigtigt, at regulering kun må foretages af jægere, der er fyldt
18 år.

Knæk og bræk

/John

Fra : Morten Holst

Dato : 27-04-04 15:24

Hej John.

Det sidste er kun tilfældet hvis reguleringen sker med skydevåben. Der
kræves ikke jagttegn til regulering med fælder.

Morten Holst

Fra : Michael Frandsen

Dato : 27-04-04 17:32

jo hvis det drejer sig om fælderegulering på krager / skader skal man have
jagttegn

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Morten Holst

Dato : 27-04-04 18:23

Hej Michael.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har læst det.

I jagtlovens bekendtgørelse om vildtskader står der:

Kap.1

Stk. 4: Regulering må kun foretages af personer, der er fyldt 18 år.

Stk. 5: Regulering med skydevåben må kun foretages af personer, der har
gyldigt jagttegn.

Morten Holst

Fra : Per

Dato : 27-04-04 22:48

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har læst det.

Det står i Vildt Information '04 på side 5.
MVH
Per

Fra : Michael Frandsen

Dato : 28-04-04 18:18

http://www.jaegerforbundet.dk/938
her står det bl.a.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 21-05-04 09:17

> [...]
>
> Stk. 4: Regulering må kun foretages af personer, der er fyldt 18 år.
>
> Stk. 5: Regulering med skydevåben må kun foretages af personer, der har

Jeg er ikke jæger (som det måske kan læses af mit spørgsmål

MEN definerer jagt/-våbenloven skydevåben ? Her tænker jeg på om der ses
bort fra luftgeværer og kun tænkes på "krudtfyrede" våben ?

Spm munder ud i rågebestandsregulering; i øjeblikket foregår der
bestandsregulering hvor jeg bor, men det er kun i kortvarige tidsrum, og vi
er bare SÅ trætte af de forba...... skræppende tingester.. og jeg har derfor
overvejet om jeg selv med et luftgevær kunne være med til at regulere...

Mvh Keld

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 21-05-04 09:39

Og kræves der våbentilladelse til et glatløbet salongevær ?

/Keld

Fra : H.S.

Dato : 24-05-04 11:58

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse
> Og kræves der våbentilladelse til et glatløbet salongevær ?

Der kræves våbentilladelse til salonvåben.