- og sex efter graviditet...
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 24-04-04 19:08

Når man har født går der jo et stykke tid inden man får det månedtlige...

Som jeg har forstået det tager man så p-pille på 1. menses-dag.

Men hvor lang tid skal der så gå inden p-pillerne beskytter effektivt? fra
start af eller hvad ;)

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 24-04-04 19:44

Hvis du først starter, når menstruationen er kommer igen, og vel at mærke på
første dag, så skulle man være sikret fra start. Hvis man starter inden
menstruationen viser sig, siger man, at man skal bruge anden beskyttelse i
en uge. Husk på at man har ægløsning inden menstruationen kommer, så man kan
blive gravid før cyklus er startet.

Hej fra Lisa

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 24-04-04 20:12

"Lisa Terpe Woods" <ng2FJERN@terpewoods.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en uge. Husk på at man har ægløsning inden menstruationen kommer, så man

Ja vi er startet inden - og har jo så brugt kondom indtil nu - nu har hun så
taget pillen i 4 dage... så vi skulle være sikre nu altså?
- for vi er trætte af det gummi-lort ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-04-04 21:07

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
>

> Ja vi er startet inden - og har jo så brugt kondom indtil nu - nu har
> hun så taget pillen i 4 dage... så vi skulle være sikre nu altså?

som, Lisa også siger, hvis man starter efter foreskrifterne (dvs menses
første dag) , er man sikret fra første dag ;)
og jeg kan sku godt forstå at i er trætte af det ;)

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-04-04 21:10

Sabina Hertzum wrote:

> som, Lisa også siger, hvis man starter efter foreskrifterne (dvs
> menses første dag) , er man sikret fra første dag ;)

Og så hører vi ellers ikke mere til Martin for i dag.

- Toke, der heller ikke er alt for gode venner med kondomer.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-04-04 08:27

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Og så hører vi ellers ikke mere til Martin for i dag.

Jo mellem 17 og 20...

LOL

Mvh.Bodil.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-04-04 08:32

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Jo mellem 17 og 20...
>
> LOL

Jamen Bodil dog, hvor kan du tænke sådan? )

Hilsen Inger

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 25-04-04 09:16

Ej hvor er i altså tarvelige ;)

Fra : Cat

Dato : 25-04-04 09:21

> Ej hvor er i altså tarvelige ;)

Pris dig lykkelig over, at det overhovedet er en diskussion, det er
nødvendigt at have. Jeg tror min datter var et år, før jeg skulle have noget
klinket

Tine

Fra : Nielsen

Dato : 25-04-04 14:11

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ej hvor er i altså tarvelige ;)

Jamen bettepigen skal da vel have en lillebror

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 25-04-04 15:56

> Jamen bettepigen skal da vel have en lillebror

Ja om 7 år helst ;)

Fra : CB

Dato : 30-04-04 09:58

7 år!!! Det var ik´ så lidt da. Eftermin mening synes jeg 2-3 år mellem
søskende er det mest optimale.
Jeg har selv søskende hvor der er de der 7 år mellem og det er så langt fra
hinanden, at vi slet ikke har det der rigtige søskendebånd.
Overvej lige det.

CB

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-04-04 15:01

Jeg tror ikke, at man kan generalisere omkring aldersforskel mellem
søskende. Der er 6 år mellem min søster og mig og vi er meget tæt
knyttet til hinanden.

Henriette Døssing

Fra : Mette

Dato : 30-04-04 16:53

"CB" <cam@FJERNESmusling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> hinanden, at vi slet ikke har det der rigtige søskendebånd.

Når man lige for 4 uger siden har fået en lille baby, så kan det godt virke
uoverskueligt at skulle tænke på en ny baby indenfor en overskuelig
årrække...men det kan jo ændres hen ad vejen. Men jeg forstår godt Martin

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 25-04-04 09:32

4 dage kan vist ikke betragtes som en uge, så giv den lige en 3 dage
mere....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-04 11:03

Lisa Terpe Woods wrote:
> 4 dage kan vist ikke betragtes som en uge, så giv den lige en 3 dage
> mere....

hmmmm, jeg læste det som at martin og konen var startet med at dyrke sex,
inden hun startede på p-pillerne*G*
lidt ud fra at han skrev "_vi_ er startet inden" og ikke "hun er startet
inden" ;)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 25-04-04 15:56

Altså :

Vi bollede inden . med gummi.

Det var jo så nu 4 dage siden hun så er startet på piller efter 1. menses...

Det skulle vel være sikkert nok ik? - for vi har nemlig gjort det ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-04 15:59

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
> menses...
>
> Det skulle vel være sikkert nok ik? - for vi har nemlig gjort det ;)

*fniz* du forvirrer sku*G*
ok, bølgepap og våde aviser....

hvilken dag startede hendes menses?
og hvilken dag startede hun på p-pillerne?

hvis de to events falder på samme dag, SÅ er det ok og sikkert nok ;)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 26-04-04 08:51

> hvilken dag startede hendes menses?
> og hvilken dag startede hun på p-pillerne?
>
> hvis de to events falder på samme dag, SÅ er det ok og sikkert nok ;)

Ok ja det var samme dag.