ODBC fejæ i DELETE
Fra : Nederbasse

Dato : 24-04-04 19:00

Hej

jeg får denne fejl :
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der kan ikke slettes fra de
angivne tabeller.

når denne kode bliver kørt:
<%
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &
Server.MapPath("links.mdb")

Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

if Request("submit")="Send" then
'Sletter oplysninger
sql = "DELETE FROM tbllink WHERE id=" & Request("delID") & ";"
Conn.Execute(sql)
RecSet.Open sql, Conn
End if
%>

IUSR har fuld kontrol over databasen.

Nogen der kan hjælpe ?

Lars

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-04-04 13:28

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message

> sql = "DELETE FROM tbllink WHERE id=" & Request("delID") & ";"

Har du prøvet med en * i din sql ? Så den ved hvad det er du vil slette.

sql = "DELETE * FROM tbllink WHERE id=" & Request("delID") & ";"

----------------^ her over.

Hvis det ikke hjælper, så udskriv in slq og send den med i svaret.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-04 22:41

Christian M. Nielsen skrev:

> Har du prøvet med en * i din sql ? Så den ved hvad det er du
> vil slette.

En sletteforespørgsel kan _kun_ slette hele poster - så derfor
giver det ikke mening at specificere hvilke felter der skal
slettes.

I Access kan man både skrive:

   DELETE * FROM tabel

- og

   DELETE FROM tabel

(begge giver samme resultat). Så vidt jeg ved virker den første
skrivemåde ikke i andre databaser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-04-04 18:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> En sletteforespørgsel kan _kun_ slette hele poster - så derfor
> giver det ikke mening at specificere hvilke felter der skal
> slettes.

Ok, var ikke helt sikker, men man lærer jo lidt hver dag

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-04-04 15:29

Nederbasse wrote:
> [...]
> if Request("submit")="Send" then
> 'Sletter oplysninger
> sql = "DELETE FROM tbllink WHERE id=" & Request("delID") & ";"

Jeg ved ikke lige hvorfor du får fejlen, men din kode ser lidt skummel ud.
Du eksekverer din SQL sætning ved at bruge:

Conn.Execute(sql)

Bagefter prøver du så at åbne et recordset med den samme SQL streng med:

RecSet.Open sql, Conn

Det giver ingen mening, du kan godt nøjes med den første linie.

--
Jakob Andersen

Fra : Nederbasse

Dato : 26-04-04 08:17

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der kan ikke slettes fra de

Det virkede da det kom på mit webhotel
jeg har kørt IIs Lockdown tool fra Ms på min pc og der er åbenbart blevet
lukket for nogle ting jeg ikke havde regnet med.

Lars