Springe ASP kode over?
Fra : henrik

Dato : 24-04-04 17:53

Hej,

Kan man springe noget kode over? Eksempel:

<%

If request.querystring("id") <> "" Then
(spring ned til A)

Else
bla bla bla

End If

%>

<h1>Dav dav</h1>

tekst tekst tekst

Pft,
Henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-04-04 15:22

henrik wrote:
> Kan man springe noget kode over? Eksempel:
> <%
> If request.querystring("id") <> "" Then
> (spring ned til A)

Nej, der findes ikke en Goto i VBScript. Desuden er det sjældent det er
nødvendig, som tidligere nævnt kan du i dit eksempel bruge en procedure.

--
Jakob Andersen

Fra : henrik

Dato : 25-04-04 15:30

> Nej, der findes ikke en Goto i VBScript. Desuden er det sjældent det er
> nødvendig, som tidligere nævnt kan du i dit eksempel bruge en procedure.

OK! Tak for svaret (og for de tidligere svar). Jeg prøver lige at uddybe,
for jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod dit tidligere svar (subject:
"If... Then").

Jeg har en side, default.asp. Det er min forside. Hvis der skrives f.eks.
default.asp?id=1, skal jeg vise undersiden 1, og det kan jeg også godt finde
ud af. Jeg kan også godt finde ud af at lave noget a la:

If Request.QueryString("ID") <> "" Then
Response.Write "underside"
Else
Response.Write "forside"
End If

Problemet er bare, at hvis jeg sætter al koden ind her, kan jeg kun se et
lille ASP-ikon i Dreamweaver, dvs. det gør det meget besværligt at redigere.
I dit tidligere eksempel foreslår du
GeneratePage(Request.QueryString("id")) - jeg forstår ikke helt hvad
GeneratePage kan/gør?

Håber jeg har forklaret mit problem tydeligt nok, og at du (eller andre) har
tid og lyst at svare... Der må være en måde der er bedre end den jeg lige
kan tænke mig til

Pft,
Henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-04-04 16:13

henrik wrote:
> [...]
> at redigere. I dit tidligere eksempel foreslår du
> GeneratePage(Request.QueryString("id")) - jeg forstår ikke helt hvad

Har du kigget på Server.Execute som jeg skrev?

I mit andet forslag var GeneratePage en funktion du selv skulle skrive, men
jeg tror ikke det ændrer på at din editor opfatter det som ASP-kode hvilket
det jo er.

--
Jakob Andersen

Fra : henrik

Dato : 25-04-04 17:34

> Har du kigget på Server.Execute som jeg skrev?

Tak! Nu har jeg fået det til at virke. Server.Execute var min ven.

Henrik