Mozilla profiler
Fra : Mads Jensen

Dato : 24-04-04 12:47

Hej

(Jeg ved ikke om mit spørgsmål er offtopic ...)

Efter at jeg opdaterede Mozilla fra 1.3 til 1.6 vha.
'slapt-get --install mozilla'

Det virkede da også fint, men desværre er Mozilla begyndt på at bede om
profiler hvergang man starter et ekstra Mozilla vindue op, når
eksempelvis Mozilla Mail eller Mozilla er åbnet. (jeg kan dog godt bruge
ctrl+[1-5] inde i Mozilla applikationen, men det er alligevel
irriterende ikke at kunne klikke på links fra andre programmer, ikke
bruge sine genveje! Nogen, der har oplevet det samme, og har fundet en
løsning på det ?

Mange tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email

Flon's Law:
   There is not now, and never will be, a language in which it is
the least bit difficult to write bad programs.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-04-04 14:12

Mads Jensen skrev:
> [...]
> irriterende ikke at kunne klikke på links fra andre programmer, ikke
> bruge sine genveje! Nogen, der har oplevet det samme, og har fundet en

Ja... Jeg har oplevet det samme. Jeg har løst problemet ved at lade
programmerne kalde et script, der tjekker, hvorvidt der allerede er et
mozilla vindue åbent.

Hvis der ikke er et vindue åbent startes mozilla bare på normal vis, men
hvis der allerede er et åbent vindue, starter scriptet bare en ekstra
'tab' i mozilla.

Det er altså ikke mig selv, der har lavet scriptet. Du skal muligvis
slette artsdsp opkaldet, hvis du ikke bruger KDE.

checkmoz:
#!/bin/sh
#
# checkmoz
#
# a script to launch a mozilla window if mozilla is already running
#
# copyleft 2003, Rodney M. Brown <rodzilla at r0dzilla.net>
#
# Minor modification by Niki Guldbrand <niki at lunar-linux.org>,
# to make it work with gnomes "prefered aplications"
#
# this script is distributed under the GPL v2 license
#
$(/usr/bin/mozilla -remote "ping()")

case "$?" in
   0 ) $(/usr/bin/mozilla -remote "openurl($1,new-tab)" &) ;;
   * ) $(artsdsp /usr/bin/mozilla $1 &) ;;
esac

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-04-04 14:32

Jeg glemte helt, at du kan læse instruktionerne for anvendelse af
mozilla -remote funktionen på:
http://www.mozilla.org/unix/remote.html

Du kan således åbne et nyt vindue ved at skrive:
/usr/bin/mozilla -remote "openurl($1,new-window)"

og du kan åbne din mailbox ved at skrive
/usr/bin/mozilla -remote "xfeDoCommand (openInbox)"

Men disse kommandoer fungerer kun, hvis du allerede har et mozilla
vindue åbent. Du er således nødt til først at tjekke, hvorvidt mozilla
allerede kører. For dine mails bliver det noget i stil med:

#!/bin/sh
#
$(/usr/bin/mozilla -remote "ping()")

case "$?" in
   0 ) $(/usr/bin/mozilla -remote "xfeDoCommand (openInbox)" &) ;;
   * ) $(artsdsp /usr/bin/mozilla -mail &) ;;
esac

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-04-04 14:55

Mads Jensen skrev:
> [...]
> irriterende ikke at kunne klikke på links fra andre programmer, ikke
> bruge sine genveje! Nogen, der har oplevet det samme, og har fundet en

Hvis du nu læser beskrivelsen på
http://www.lunar-linux.org/pipermail/lunar/2003-October/002604.html
vil du se, at du ikke er den eneste, der har haft dette problem.

Vha. mozilla -remote er det muligt at åbne nye vinduer og tabs under din
egen profil. Du kan læse mere på
http://www.mozilla.org/unix/remote.html

Jeg har selv lavet et script til at starte min mozilla. Men det er ikke
et nyt problem...