Cavallier og ormekur.... og skel
Fra : Claus Kludder

Dato : 24-04-04 09:54

Halløj...

Lige et par spørgsmål.

Hvor ofte skal vores lille cavalier hvalp have ormekur? Jeg har hørt op til
5 gange indenfor det første år... (ca. 2½ måneders mellemrum).

Derudover har den stadig skel. Vi har prøvet med "frontline" (dyrelægens
anbefaling) men det ser ikke ud til at det har hjulpet synderligt meget.
Nogle ideer?

Mvh.
Claus

Fra : Snasse

Dato : 24-04-04 13:55

> [...]
>
> Derudover har den stadig skel. Vi har prøvet med "frontline" (dyrelægens
> anbefaling) men det ser ikke ud til at det har hjulpet synderligt meget.

Hej Claus

Jeg har selv en cavalier, og vi havde samme problem ang. skel.
Vi fik hos dyrlægen lavet en speciel blanding shampoo, det var vist nok 3
forskellelige der blev blandet sammen.
Når hun så bades, skal shampooen sidde i pelsen 7-8 min. Det virkede lidt
første gang, men efter 3. bad, var hun helt skelfri. Vi bruger det stadig og
har en cavalier på 8 mdr med en dejlig pæn og blank pels.

Mvh
Susanne

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 25-04-04 20:59

Hej Claus.
Med hensyn til skel, så kan jeg anbefale dig at give den Lakseolie i maden
det er fra " Hennes pet food" og det er bare efektiv mod det.
Hilsen susanne.

Fra : Claus Kludder

Dato : 27-04-04 18:42

Tusind tak for svarene....