Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Selvangivelse ved aktie tab/betalingsstand~
Fra : Jensen

Dato : 24-04-04 08:19

Jeg har/havde aktier i et selskab der gik i betalingsstandsning i 2003.
Kan dette trækkes fra ?.
Ca. hvor og hvordan på selvangivelsen.
Jeg har haft aktierne mindre end 3 år.

Jensen

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-04-04 11:40

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> wrote in

> Jeg har/havde aktier i et selskab der gik i betalingsstandsning i 2003.
> Kan dette trækkes fra ?.
> Ca. hvor og hvordan på selvangivelsen.
> Jeg har haft aktierne mindre end 3 år.

Tabet skal først være konstateret, dvs aktierne skal være solgt eller
selskabet skal være opløst.

Tabsfradragsreglerne kan du i skemaform se her:

http://www.pengenyt.dk/skemaer/sk_aktig.htm

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Jensen

Dato : 24-04-04 12:58

Poul Christensen <poulchr03@ofir-dk.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns94D581473F49Cpoulchr03ofirdk@130.226.1.34...
> [...]
> selskabet skal være opløst.
>
> Tabsfradragsreglerne kan du i skemaform se her:

Selskabets værdi er ned skrevet til 0 kr.
Det er også opløst.

Mvh
Jensen

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 25-04-04 17:18

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Selskabets værdi er ned skrevet til 0 kr.
> Det er også opløst.

Ingen af boerne efter de danske børsnoterede selskaber som gik konkurs i
2002-2003 er endelig opgjort. Taber er derfor ikke konstateret. Hovedreglen
er, at så længe papirerne fortsat ligger i dit depot, har du ikke
fradragsret.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-04-04 15:53

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har/havde aktier i et selskab der gik i betalingsstandsning i 2003.
> [...]

Hvis de pågældende kriterier giver fradragsret, kan du KUN få fradrag, hvis
du har en evt. tidligere gevinst at modregne i.

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-04-04 16:19

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> wrote in

> Hvis de pågældende kriterier giver fradragsret, kan du KUN få fradrag,
> hvis du har en evt. tidligere gevinst at modregne i.

Tabet kan ikke tilbageføres, men skal fremføres til modregning i gevinst på
samme type aktier.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Jensen

Dato : 24-04-04 18:04

Med det mener du så gevinst i forbindelse med salg af aktier. Ikke aktie
udbytte.

Mvh
Jensen

Michael Sørensen <mailto:webmaster_m-s@stofanet.DANMARK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:408a7f19$0$5934$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-04-04 20:10

> Med det mener du så gevinst i forbindelse med salg af aktier. Ikke aktie
> udbytte.

Hej,

lige for at korrigere mig selv, så er det rigtigt - som Poul Christensen
skrev - at tab ikke kan tilbageføres, som jeg vist fik skrevet, men
fremføres til en evt. avance. (jeg fik skrevet TIDLIGERE gevinst i stedet
for SENERE gevinst at modregne tabet i).

Når det hedder gevinst, så er der ikke tale om udbytte.

Fra : Jensen

Dato : 24-04-04 22:43

Ok
Tak for hjælpen