Hvad bør man have liggende?
Fra : Jimmy

Dato : 23-04-04 07:57

Hej

Når uheldet er ude står man altid og mangler lige en specifik ting.
Men man kan jo være forudseende og få fat på tingene før uheldet er ude.

En kort liste kunne være:

- Klorhexidin
- Gaze
- Et bredt, fladt brædt der kan anvendes som båre ved benbrud
- Tægetang
- Folder fra dyrlægen omkring førstehjælp
- Blød snor/bånd til at binde omkring snuden så den ikke kan bide

Hvad bør man ellers have liggende hjemme og i bilen?

mvh
Jimmy

Fra : Winther

Dato : 23-04-04 08:48

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Blød snor/bånd til at binde omkring snuden så den ikke kan bide
>
> Hvad bør man ellers have liggende hjemme og i bilen?

Hej Jimmy

I bilen kan du klare dig med en almindelig førstehjælpskasse til mennesker,
for sådan en har du forhåbentlig i bilen sammen med en brandslukker.
Klorhexidin og gazeswabs har jeg også med, men det er nu mere, hvis der er
brug for det til figurenter, det giver lidt skrammer engang imellem. Båre
til benbrud....æh...det kræver to mand til at bære og en til at holde
hunden, og en rimelig stor bil, nej, du kører da heller ikke rundt med en
båre til mennesker i tilfælde af der skulle ske noget. Improviser, jakke,
tæppe, eller bær din hund. Andre hunde, så evt. brug dyreambulancen. Et
folietæppe kan bruges, både til at holde mennesker/ hunde varme, men også
til at flytte person/dyr. Sådan et tæppe har jeg også i Falckkassen, de
færreste vil afgive tæppe/jakke ved trafikuheld, så det er rart altid at
have noget i bilen der kan bruges. Tæppet fylder mindre end en pakke
cigaretter.
Tægetang,- jeg har aldrig ejet en sådan, hvorfor gøre det så besværligt.
Folder fra dyrlægen, en god ide, husk også din førstehjælp til de tobenede,
så er du godt hjulpet, også til dyrene.
Snudebånd, der har du jo gaze i falckkassen, eller mitella fra falckkassen,
hundesnor, snørebånd, - improviser, vurder om der er behov for det, hunden
er sikkert skræmt nok.

Det jeg vil sige, vil man tage forbehold for alt, så kræver det en rimelig
stor bil. Har man hvad der er brug for i falckkassen til mennesker, så kan
man sagtens klare sig.

Vh. Winther

Fra : Slumfret

Dato : 23-04-04 09:42

*klip*
> [...]
> - Tægetang
> - Folder fra dyrlægen omkring førstehjælp
> - Blød snor/bånd til at binde omkring snuden så den ikke kan bide

- hvad med Klip Stop ?

Er der mon egentlig lavet en 1. hjælps-kasse til dyr/hunde?

Slumfret & Hund

Fra : Rikke Andersen

Dato : 23-04-04 10:07

> Er der mon egentlig lavet en 1. hjælps-kasse til dyr/hunde?

Ja sådan en ting har jeg set et eller andet sted til en HERREGÅRD. Kan ikke
huske om det var på hundes.net eller på netdyredoktor.dk. Et eller andet i
den retning i hvert fald

Om den indeholder noget en alm førstehjælpskasse indeholder ved jeg dog
ikke

Rikke

Fra : Leyna

Dato : 23-04-04 13:48

On Fri, 23 Apr 2004 08:56:38 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

>Hvad bør man ellers have liggende hjemme og i bilen?

Jeg synes du har dækket det meget godt, men en af de ting jeg prøver
at sørge for ALTID at ha' med i bilen er et håndklæde. Jeg tænker ikke
på uheld i den forbindelse, men hold da op hvor kan sådan en
tilpladret hund svine!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Jimmy

Dato : 23-04-04 18:52

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Jeg synes du har dækket det meget godt, men en af de ting jeg prøver
> at sørge for ALTID at ha' med i bilen er et håndklæde.

Ja det er nok en god ide.
I virkeligheden bør man vel også have en flaske vand, hvis man skal rense
sår. Her tænker jeg på en købt uåbnet flaske, hvor vandet kan holde sig
frisk.

Båren er blot en flad plade, som uden problemer kan ligge i bunden af
bagagerummet.
Den er god at have, hvis hunden er ramt af en bil og derfor ikke kan
flyttes.

Tæppet, som Holm nævner, er også smart. Jeg havde ikke tænkt på et
varmeisolerende tæppe, men det må jeg skaffe mig.

Mvh
Jimmy

Fra : Mic

Dato : 23-04-04 19:51

> [...]
>
> Tæppet, som Holm nævner, er også smart. Jeg havde ikke tænkt på et
> varmeisolerende tæppe, men det må jeg skaffe mig.

Ring dog til falck og spørg om de har en brugt ambulance til salg

Mvh
Mic

Fra : Winther

Dato : 27-04-04 15:35

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> Ring dog til falck og spørg om de har en brugt ambulance til salg
>
> Mvh
> Mic

Så, så, måske skal han på tur med siriuspatruljen

Vh. Winther

Fra : Carina

Dato : 24-04-04 22:06

Jeg har også et sæt potesokker af neopren liggende hvis de får sår på
poterne og nogen boraks øjenvand til at rense øjnene i, og brintoilte til
at rense sår med, samt selvfølgelig vat og tensoplast ( noget klisterende
bandage), klorhexidin har jeg i pudderform i bilen, men fåes også som salve,
samt kodimagnyler.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Lou

Dato : 27-04-04 08:40

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message news:<c6aeni$bor$1@sunsite.dk>...
> [...]
> - Blød snor/bånd til at binde omkring snuden så den ikke kan bide
>
> Hvad bør man ellers have liggende hjemme og i bilen?

Hej...

- patsalve
- vat
- fusidinsalve
- sæbespåner
- saks
- lidokainsalve

mvh
Lou

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-04-04 09:40

On 27 Apr 2004 00:40:15 -0700, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>Hej...
>
>- patsalve
>- vat
>- fusidinsalve
>- sæbespåner
>- saks
>- lidokainsalve

hvad bruger du fusidinsalve til ? kan man ikke bruge klorhexidin
istedet ?

og hvad bruges lidokainsalve
til ?

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 14:25

> [...]

En pincet er god til flis´er..
i et andet indlæg var der en der skrev klip-stop.. Det kan klares med kanel

Hilsen M&M

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-04-04 17:47

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> og hvad bruges lidokainsalve
> til ?

Hej
Det er lokalbedøvende.
Hilsen Vibeke

> [...]
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.

---

Fra : trinity

Dato : 28-04-04 08:22

> hvad bruger du fusidinsalve til ? kan man ikke bruge klorhexidin
> istedet ?
>
> og hvad bruges lidokainsalve
> til ?
>
> Hej

fusidinsalve indeholder et bredspektret penicillin og er godt at bruge
efter ex et hævet tægebid eller ved sår - klorhexidin er også godt og
kan fåes som salve men det har en udtørende effekt...

fusidin kan desuden fåes som øjndråber og øredråber( øremider
behandles med dette)

lidokainsalve har en lille kløestillende effekt god til "hotspots"
sammen med fusidinsalve.

Jeg bruger det desuden til læberne ( efter dyrlægens anbefaling) når
de trænger - ofte hvis vi har øvet maget c-arb. med bid i ærme, det
kan godt være lidt hårdt for læberne.

mvh
Trinity