Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån uden sikkerhed
Fra : Allan Møller

Dato : 22-04-04 22:58

Kan man sige noget om hvad man kan forvente at låne i en bank uden sikkerhed
?

Indkomst for os begge er ca. 450.000 inden skat.
Rådighedsbeløb efter faste udgifter er ca. 11.000 kr pr. måned.
Problemet er at vi bor i Sverige, arbejder i Danmark. Både svensk og dansk
bank.
Men der er lidt problemer/besværligt med at trække renter fra
i Danmark på en svensk lån.
Hus uden synderlig friværdi og som vores bank ikke kan tage pant i.

Vi har et forbrugslån på ca. 105.000 over 3 år i vores danske bank
og det vil vi gerne sætte op til ca. 215.000 kr over 5 år.

Findes der noget max. for lån uden sikkerhed. Vi _kan_ stille med
kautionister
men er ikke så begejstret for det.

Måske lidt svært at svare på men prøv

Mvh. Allan M

Fra : Karl Viggo

Dato : 23-04-04 06:11

Hvorfor går I ikke bare ind i en bank eller 2 og spørger på hvilke vilkår I
kan få et lån?
Det er jo alligevel det eneste sted I kan få et korrekt svar.

Viggo

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 23-04-04 16:36

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> Findes der noget max. for lån uden sikkerhed. Vi _kan_ stille med
> kautionister
> men er ikke så begejstret for det.
> Måske lidt svært at svare på men prøv
> Mvh. Allan M

Uden at det skal opfattes moraliserende eller på anden måde bedrevidende -
bekendtskaber/venskaber!
Hvis ikke I kan låne uden at stille med kautionister - så lad være.
/Jens

Fra : Allan Møller

Dato : 23-04-04 21:20

> Uden at det skal opfattes moraliserende eller på anden måde bedrevidende -
> bekendtskaber/venskaber!
> Hvis ikke I kan låne uden at stille med kautionister - så lad være.

Vi har ikke spurgt i banken endnu og da vi sidste skulle låne 100.000 var
der
ikke nogen problemer overhovedet. Bankdamen snakkede lidt om en højere rente
fordi vi ingen sikkerhed har. Fair nok !
Jeg ville egentligt bare frem til om 200.000 kr er meget at låne uden
sikkerhed.
Vi har en fornuftig økonomi og et godt overskud hver måned. (Set med vores
øjne)

Mvh. Allan

Fra : Karl Viggo

Dato : 24-04-04 07:17

Det som er interessant når man skal låne er sådan set ikke beløbets
størrelse eller arten af sikkerhed.
Det vigtigste er - har I i Jeres daglige budget plads til at betale xxx kr
hver måned uden det går ud over noget andet ? Eller sagt med andre ord har I
aktuelt plads til eller endnu bedre gennemført en opsparing svarende til den
ydelse I skal betale på lånet.