Cookies, hvordan gøres dette?
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-04-04 16:58

På en site (www.bytcd.dk) skal jeg have en liste over meddelelser, som
brugeren skal kunne se om han har læst eller ej. Har han læst en meddelelse,
skal der vises en "åbnet mail ikon" ved siden af linket til den pågældende
meddelelse, har han ikke læst den skal der vises en "lukket mail-ikon".
Dette forsøger jeg at lave v.hj.a. cookies, således at brugeren, når han
læser en meddelelse, samtidig skriver en cookie, der indeholder denne
meddelelses id-nummer i sit navn. Når man lister meddelelserne, tester man
så for de respektive cookies, og kan på den måde se om der skal vises en
ikon for læst eller ikke-læst ud for den pågældende meddelelse. Hvis du vil
se, hvordan det ser ud p.t., kan du logge dig ind på siten med
navn/password: "admin". Den nævnte liste er det første man ser.

Problemet er bare, at jeg ikke kan få det til at virke med disse cookies. Og
jeg kan ikke se en anden/bedre måde at skabe denne virkning, end ved at
anvende cookies.

Jeg forsøger at skrive cookies, med det respektive id-nummer i sit navn, når
en meddelse læses sådan:

cn = "medd_laest" & RS("id")
Response.Cookies("cn") = "X"
Response.Cookies("cn").expires = Now() + 180

Men det virker ikke. Den skriver ikke en cookie med navnet fra tekststrengen
cn, men derimod en cookie med navnet "cn", og det skulle jo være en
variabel.

Altså, gør jeg noget galt. Bør problemet løses på en helt anden måde? Eller
er metoden god nok, men min kode bare forkert?

Gode råd ønskes?

v.h.
Jakob Munck

Fra : pepss

Dato : 22-04-04 18:24

"Jakob Munck" skrev

> [...]
tekststrengen
> cn, men derimod en cookie med navnet "cn", og det skulle jo være en

jeg vil tro det skal se sådan du:
Response.Cookies(" & cn & ") = "X"
men jeg er ikke sikker

> Altså, gør jeg noget galt. Bør problemet løses på en helt anden måde?

jeg har lavede noget linene har jeg opdaterer et felt i tabellen til læst og
det virker godt nok

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-04-04 18:28

> jeg har lavede noget linene har jeg opdaterer et felt i tabellen til
> læst og det virker godt nok

Det kan ikke bruges her, da tabellen jo er fælles og alle brugerne jo ikke
læser meddelelserne på samme tid. Så det skal være individuelt, ud for
hvilke meddelelser, der skal vises læst eller ikke-læst.

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-04-04 18:35

> jeg vil tro det skal se sådan du:
> Response.Cookies(" & cn & ") = "X"
> men jeg er ikke sikker

Tak for forslaget, men det virker desværre ikke. Det giver en cookie, der
ser sådan ud:
& cn &

Og i stedet for cn skulle der jo stå et id-nummer.

v.h.
Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-04 22:04

Jakob Munck skrev:

> cn = "medd_laest" & RS("id")
> Response.Cookies("cn") = "X"

Der er forskel på cn og "cn" - det første er en variabel, det andet
er bare en tekststreng. I første linje herover tildeler du en værdi
til variablen cn, men i den efterfølgende linje bruger du ikke
variablen cn, men derimod bare *teksten* cn.

Prøv med:

> [...]

> Altså, gør jeg noget galt. Bør problemet løses på en helt
> anden måde? Eller er metoden god nok, men min kode bare

Jeg har ikke læst dit indlæg nok til at vurdere om koden vil virke
som ønsket med den nævnte ændring. Men du bør i hvert fald få gemt
en cookie med den navn du har lagt i variablen cn - til forskel fra
din nuværende kode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Munck

Dato : 23-04-04 07:54

Så virker det bare. Endnu en gang, tusind tak for hjælpen.

v.h.
Jakob