Ål
Fra : \"Krystalhuset\"

Dato : 22-04-04 16:31

Hvornår starter ålesæsonen ?
min røgovn er ensom

Fra : ancher bihlet

Dato : 22-04-04 20:38

nu eller prøv med andre fisk eks. hornfisk

jørgen
""Krystalhuset"" <krystalhuset@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår starter ålesæsonen ?
> min røgovn er ensom

---

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-04-04 19:14

"ancher bihlet" <jabihlet@tdcasdl.dk> skrev i en meddelelse
> nu eller prøv med andre fisk eks. hornfisk

vil du ryge næbgedderne?

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Robert Piil

Dato : 24-04-04 19:39

Fri, 23 Apr 2004 20:14:01 +0200, skrev "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk>:

>vil du ryge næbgedderne?

Det kan man sagtens, og det smager fint!

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : brkalle

Dato : 14-05-04 15:08

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote in message news:<s0dl80he1ouqq73qdfj8fdq92sonn4vh7e@dknews.tiscali.dk>...

> Det kan man sagtens, og det smager fint!

Prøv at se på disse sider:
Ålefiskeri: http://home25.inet.tele.dk/kalle
Røgeovnen´s Venner: http://home18.inet.tele.dk/kalle

Fra : SAD

Dato : 22-04-04 20:40

En god regl er når Hylden blomstre !

SAD

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-04-04 08:20

"SAD" <Underground_15@hotmail.com> wrote in message
> En god regl er når Hylden blomstre !

Jep, ihvertfald hvis det er suder du er efter :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : holst

Dato : 22-04-04 22:49

Jeg mener, at det er vandtemperaturen, som styrer ålens apetit, og så vidt
jeg husker skal vandet være 12-14 grader, før ålene begynder at indtage
føde. Derfor er det nok lige tidligt nok at kunne begynde at fange ål på
mading. Men indenfor den næste måned begynder der at ske lidt.

mvh
holst

Fra : 7C

Dato : 23-04-04 14:27

Sidste år snuppede en af mine kammerater en ål i den første uge af april.

Vh.
Søren

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-04-04 19:13

scripsit "holst"
> [...]
> føde. Derfor er det nok lige tidligt nok at kunne begynde at fange ål på
> mading. Men indenfor den næste måned begynder der at ske lidt.

Ligger de så i dvale hele vinteren eller hur? Hvor kan ma læse om denne
ufisk?

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : mikkel paulsen

Dato : 24-04-04 14:25

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message news:<40895cc0$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> scripsit "holst"
> >

> Ligger de så i dvale hele vinteren eller hur? Hvor kan ma læse om denne
> ufisk?

ål spiser aldrig hvis vandet er under 9 grader, så man skal være
heldig at finde en varm sø i april

Fra : Hobi

Dato : 26-04-04 21:18

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ål spiser aldrig hvis vandet er under 9 grader, så man skal være
> heldig at finde en varm sø i april.

En af mine kammesjukker har fanget 3 !!!!! ål i Vorgod å i sidste uge.
Never say never.

Jeg troede heller ikke på det - men den er god nok......

MVH
Holger
--
Mail : Mailto:hobi@post8.tele.dk
Homepage : http://home19.inet.tele.dk/hobi

Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-04-04 09:52

"Hobi" <hobiNOSPAM@post8.tele.dk> wrote in message news:<408d6e48$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> Never say never.
>
> Jeg troede heller ikke på det - men den er god nok......

meget mærkelige ål! :D
ej det skal siges at vand-temperaturen godt kan blive 9 grader på
denne årstid hvis bare der er de rigtig forhold, så som underjordiske
kilder eller havneområder med spildevand. jeg har selv et super godt
område med varmtspildevand. men jeg har dog også hørt om tilfælde hvor
folk har fanget nogen på molen hvor der har været pisse koldt, men som
hoved regel så spiser de ikke under 9 grader.