Grønskolling på linux område søger hjælp
Fra : news.tele.dk

Dato : 22-04-04 16:03

Hejsa

Jeg er meget grøn på linux området.

Er der nogen der kan kaste mig i retningen af en hjemmeside der helt nede på
jorden kan hjælpe en igang.

Hvilken version skal man bruge, det ser ud til at der er mange forskellige.

Har prøvet at hive en knoppix version ned som kører fra CD, så kunne man jo
prøve men bliver konstant jagtet af bruger password som skulle være
ingenting men som jeg ikke kan accesse..

Er nok superbruger af win 98 til win xp men mangler en sådan gør du start
ting. (Blot til simple ting som opsæt printer, opsæt netværk etc.)
Sådan at man kan starte med at bruge linux og så lære hen ad vejen.

Hilsen

Ny bruger

Brian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-04-04 16:05

<http://www.linuxbog.dk/>

> Hvilken version skal man bruge, det ser ud til at der er mange forskellige.

Den dine venner bruger. Det er dem der skal hjælpe dig når du løber
ind i problemer. Bruger dine venner ikke Linux, så kig fx på Mandrake
Linux, den virker rimelig nybegyndervenlig på de fleste.

--
Jacob - www.bunk.cc
I can resist anything but temptation.

Fra : news.tele.dk

Dato : 22-04-04 16:14

Takker

Prøver at kigge der.

Men den der med vennerne, det bliver nok det mine venner spørg mig om om et
par måneders tid. Jeg må vist tage den hårde tur.

Så jeg kommer nok lidt tilbage her i gruppen.

Endnu en gang tak

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-04-04 17:01

news.tele.dk wrote:
> [...]
> par måneders tid. Jeg må vist tage den hårde tur.
>
> Så jeg kommer nok lidt tilbage her i gruppen.

Det er også en god ide, men husk også at besøge din lokale LUG (Linux
User Group), bruge Google osv.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-04-04 18:47

On 2004-04-22, news.tele.dk <no@no.no> wrote:

> Så jeg kommer nok lidt tilbage her i gruppen.

Det er du da velkommen til. Overvej en Linux User Group i nærheden af dig
selv. ELler gå til en install fest og slæb din computer med. Så sidder
der stribevis af kompetente folk der gerne vil hjælpe og øse af deres viden!
Og så er det endda hyggeligt

Thomas

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 22-04-04 20:33

news.tele.dk skrev:
> [...]
> ting. (Blot til simple ting som opsæt printer, opsæt netværk etc.)
> Sådan at man kan starte med at bruge linux og så lære hen ad vejen.

Når det nu er Knoppix, som du bruger, vil jeg anbefale Debianguiden:
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/

Knoppix er bl.a. konstrueret vha. debian-pakker fra Debian Sid og Sarge.