Klinikpriser og dårlig Øre
Fra : Birgith Lund

Dato : 22-04-04 12:02

Er der nogen der kender en god og billig dyreklinik i Ålborg området.
Min hund klør sig meget på den ene Øre, jeg har fået ham undersøgt 2 gange
hos dyrlægen, første gang var der noget irritation så vi fik nogle dråber,
anden gang var der ikke noget, og den blir bare ved med at klø og ryste på
hovedet, er der nogen der har et godt råd, for at tage til dyrlæge igen igen
og få at vide at der ikke er noget, den 1 minuts konsultation koster 400
exl. moms det er da helt vildt, så hvis nogen har et godt råd er jeg
taknemlig.

Fra : Lou

Dato : 22-04-04 14:36

Hej...

Jeg kan godt forstå at du er træt af at rende til dyrlægen når det
ikke har hjulpet, men det er du nød til at tage med
Er det Fusidin øredråber du har fået ? De plejer at hjælpe!
Er det undersøgt om den har fået noget i øret ? ex et lille blad eller
jord...

Der er ikke andet at gøre en at tage adsted igen....det med at finde
en billig klinik skal du passe på med , det er ikke ligemeget hvilken
dyrlæge du bruger, man kan komme frygteligt galt adsted - se tidligere
tråde i dette forum!!!
Vær sikke på at den dyrlæge du vælger er en du har tillid til og er
god til hunde - dette er langt vigtigere end prisen.

mvh
Lou

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-04 15:28

> [...]
> og få at vide at der ikke er noget, den 1 minuts konsultation koster 400
> exl. moms det er da helt vildt, så hvis nogen har et godt råd er jeg

HEjsa

Vores hund hvad også kløe i sit øre da han var lille. Vi fandt ud af at han
tilsyneladende havde en allergisk-resktion overfor frolic, ved ikek om du
bruger dem som godbider ??? Men vores holdt om med at klø øre da vi stoppede
med at bruge dem som godbider.

Mvh MArtin

Fra : qfha

Dato : 22-04-04 17:58

"Birgith Lund" skrev d. 22-04-04 12:02 dette indlæg :
> [...]
400
> exl. moms det er da helt vildt, så hvis nogen har et godt råd er jeg

----------------

Du kunne jo tage tilbage til den samme dyrlæge som behandlede hunden
sidst, således det er en fortsat behandling. Det kunne måske gøre det
lidt billiger. Ellers vil jeg råde dig til at få en sygeforsikring på
din hund.
Det med at finde en billig dyrlæge, er ikke så nemt. Men der er dog
forskel i priserne, så prøv at ringe lidt rundt, og forhør dig om
konsutationspriser.
Generelt ville det være rart for os hundejere, hvis der var mere åbenhed
om prisene.
F.eks. at deres standardpriser var slået op i venteværelset.
Jeg oplevede på et tidspunkt at skulle have et kuld hvalpe vaccineret,
samtidig med en af mine hundevenner ligeledes skulle have et kuld af
samme størrelse vaccineret. Vi brugt to forskellige dyrlæger, og jeg
måtte konstatere, at jeg havde betalt 1200,- kr mere for det samme.
Samme vaccine samme antal. Så lidt undersøgelse af priser før man går i
gang med noget, er bestemt på sin plads.

qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Ander Sand

Dato : 23-04-04 16:01

Symptomerne ligner dem vores Dansk/Svensk gårdhund har haft. Hun har også
været til dyrlægen 2 gange, og endte op med at skulle under narkose for at
få renset helt ud i det øre der kløede. Vi fik en regning på 3.000 kr., som
dog blev betalt af sygeforsikringen.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-04-04 20:32

"Ander Sand" <AnderSand@andeby.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> få renset helt ud i det øre der kløede. Vi fik en regning på 3.000 kr.,

Vores Danks/Svensk gårdhund lider også af øre problemer, og han har lige som
din også været i nakost fora t få renset ørerne. Det hjalp i noget tid, men
så sent som i tirsdags var vi ved dyrlægen, igen problemer med ørerne, så nu
er vi på øredråber igen igen for hvilken gang. Ja, det er dyrt i længden,
men sådan er der jo desværre bare.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : qfha

Dato : 24-04-04 08:33

"Bolette Nielsen" skrev d. 23-04-04 20:32 dette indlæg :

> [...]
så nu
> er vi på øredråber igen igen for hvilken gang. Ja, det er dyrt i

---------------

De øreproblemer som bliver meldt ud, lyder som om hundene lider af
foderallergi, det sætter sig næsten altid i ørene. Prøv en riskur, 3
uger med kogt ris og kogt kalkun eller lam tilsat vitaminpiller. Ingen
godbidder (evt tørret kalkun stykker). Det hjælper på de fleste
allergier. derefeter et foder med lam og ris. Og pas på fyldstofferne.
Hjælp jeres hunde, prøv det.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : René Kofoed

Dato : 24-04-04 07:25

> "Birgith Lund" <birgith@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse

> igen

Hej Birgit.
Som en anden skriver, er der i det lange løb, sparet en masse ved, at bruge
en dyrlæge du er tryg (læs: kender) ved, og ikke en der billig.
Min schæferhund, fik ørerpobs,øremider, ganske tidligt. Vi måtte også bedøve
ham ned, for at kunne komme til. Når hunden har kløet i det, nogle gange,
får de tit og ofte kløet hul, og så gør det jo ondt, når vi vil rode i ørene
på dem. Hans øreprobs blev dog efterfulgt, af hotspots, og det får dyrlægen,
til at mistænke ham, for en evt allergi !! Vi tager en blodprøver, sender
den til tyskland, og 3 uger efter kom dommen : Meget lille allergisk
reaktion på lagermider,og 100% reaktion på husstøvmider !!
Med dette indlæg, vil jeg gøre opmærksom på, at øreproblemer kan være et
symptom på en evt allergi, derfor, skift ikke dyrlæge, da den du har, kender
sygdomsforløbet.
Der er dog nogle racer der er kendt for "Dårlige ører", men ved ikke om din
hund er iblandt dem.
Held og lykke, og håber at din hund snart er ovre sine øreprobs.
Mvh Susanne.

Fra : Jan Thøgersen

Dato : 06-05-04 17:59

> [...]
>Øre, jeg har fået ham undersøgt 2 gange
>hos dyrlægen, første gang var der
>noget irritation så vi fik nogle dråber,

Kør til Dronninglund Dyrlæger,Og tal med Jette