søgemaskiners virkemåde
Fra : H.S.

Dato : 22-04-04 09:40

Kan nogen forklare mig, hvorfor google ikke henviser til min hjemmeside (se
link nedenfor) hvis man søger på f.eks. "Aloe Vera 8870"

Aloe Vera fremgår på flere sider, mens 8870 er mit postnummer som fremgår på
'Kontakt' siden.

Hvorfor finder google ikke min side ? (den finder mig godt nok hvis man
søger direkte på 'HStrading' - så robotten har været der ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-04 10:51

H.S. skrev:

> Kan nogen forklare mig, hvorfor google ikke henviser til min
> hjemmeside (se link nedenfor) hvis man søger på f.eks. "Aloe
> Vera 8870"

8870 indgår ikke på din forside og din kontaktside er ikke
indekseret.

> Hvorfor finder google ikke min side ?

Der kan godt gå lidt tid fra din forside bliver indekseret og til
links fra den også indekseres.

Du har et kæmpe javascript der opbygger selve siden - men det er så
vidt jeg kan se ikke den side som Google ser. Man kan få vist
hvordan Google har set siden ved at kigge på cache-versionen i et
søgeresultat. Fra den side er der link til
http://www.hstrading.dk/da/toc.html - og kun den side. Fra toc.html
er der links til fem andre sider, men ingen af dem er din
kontaktside.

Dit spørgsmål har ikke så meget med javascript at gøre, så jeg
sætter opfølgning til webdesigngruppen.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--