Silkekrogen til hornfisk
Fra : mtg

Dato : 22-04-04 08:16

Er der nogen her i gruppen der kender eller har prøvet denne her?
Er det noget der virker, eller er det penge ud af vinduet?
www.silkekrogen.dk

Fra : David Konrad

Dato : 22-04-04 14:08

"mtg" <mtg@nospam.dk> wrote in message
> Er der nogen her i gruppen der kender eller har prøvet denne her?
> Er det noget der virker, eller er det penge ud af vinduet?
> www.silkekrogen.dk

Nej - men er det normalt et problem at fange hornfisk? Jeg synes de er som
skaller - trækker de forbi kan man få dem til at hugge efter behag.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-04-04 16:12

David Konrad wrote:

> Nej - men er det normalt et problem at fange hornfisk? Jeg synes de er som
> skaller - trækker de forbi kan man få dem til at hugge efter behag.

Ja det er også min erfaring, at hornfisk er meget hugvillige, men de
kan være temmelig svære at kroge.

www.silkekrogen.dk koncept svarer jo til den metode man anvender ved
åletatning, og det kan jo godt ske, at den er mere effektiv end
fiskeri med trekroge.

Metoden er ihvertfald meget skånsom og sportslig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-04-04 08:25

> Ja det er også min erfaring, at hornfisk er meget hugvillige, men de
> kan være temmelig svære at kroge.

Ja, nogle gange. Men ofte har det undret mig de mængder af hornfisk vi får
som bifangst under dørgefiskeri efter havørred med temmelig store trekroge,
og kun et fåtal af dem er fejlkroget, forbløffende at de i det hele taget
kan kroge sig selv.

> [...]
> fiskeri med trekroge.
>
> Metoden er ihvertfald meget skånsom og sportslig...

Det må man nok sige. Har iøvrigt set noget tilsvarende in en -
selvfølgelig - amerikansk lystfiskerudsendelse, hvor fluefiskere benyttede
et tilsvarende produkt. Altså uden krog, men med fibre hvori fiskens tænder
hænger fast.

Jeg tror nu nok jeg ville sparke mig selv bagi, den dag at en stor ørred
eller laks hugger på silkekrogen og ryger af. Men sådan er der jo så meget,
man kan ikke gardere sig mod alting. :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-04-04 10:35

Michael Christoffersen wrote:

> Jeg tror nu nok jeg ville sparke mig selv bagi, den dag at en stor ørred
> eller laks hugger på silkekrogen og ryger af. Men sådan er der jo så meget,
> man kan ikke gardere sig mod alting. :)

Når jeg målrettet fisker efter hornfisk, så bruger jeg meget små
rørfluer med str. 10 trekrog, og så små kroge har også svært ved at
holde en havørred...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen