Frieserhesten
Fra : Jacob

Dato : 21-04-04 21:07

Er der nogen her på nyhedsgruppen der kan fortælle lidt om denne pragtfulde
hest og om priser på en sådan?
For mit vedkommen skal den kun bruges som hyggehest samt dejlige rideture i
det fri.
Hilsen Dy

Fra : Pia J

Dato : 22-04-04 07:18

> [...]
> hest og om priser på en sådan?
> For mit vedkommen skal den kun bruges som hyggehest samt dejlige rideture

Dyr hyggehest. Føl koster mlm 20-35.000, tilredne fra 80.000. Er du frisk på
at hente den i Tyskland kan man få dem billigere der - men jeg ved ikke hvad
der er involveret af afgifter og andet i den forbindelse.

http://www.mein-friesenpferd.de/index.php?do=verkaufspferde&art=2

:Pia

Fra : Maria Muus

Dato : 22-04-04 14:38

On Wed, 21 Apr 2004 22:06:50 +0200, "Jacob" <mma@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>hest og om priser på en sådan?
>For mit vedkommen skal den kun bruges som hyggehest samt dejlige rideture i

Hejsa Dy =o)

Må give Pia ret det er en dyr hest at man kun vil have som hygge hest,
men ikke desto mindre er de altså ikke så dyre, som hun gør dem til.
Jeg har selv været den heldige ejer af et så smukt dyr som frieseren
nu er, og jeg måtte slippe 20.000 (det var her i DK) for et hingste
føl. Jeg mener så ikke at du bør hente dit dyr i tyskland men i stedet
tage til Holland for at hente dem for der er udvalget større og ikke
tage den først bedste men tage lidt rundt til de der sælger, og den
STØRSTE advarsel må være at komme uden om Dansk frieser forbund for
man skal søge længe efter sådan en gang plattenslagere som de fleste
desværre er der. I Holland kan man købe en veldresseret frieser til
summen 30.000 men der er selvfølgelig også transport oveni og
vaccination.

MVH Maria

Fra : Nina Svanholm

Dato : 29-04-04 10:58

"Maria Muus" <lomitas@lomitas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har selv været den heldige ejer af et så smukt dyr som frieseren
> nu er, og jeg måtte slippe 20.000 (det var her i DK) for et hingste

Hej

Jeg må lige sige at jeg netop har læst i den blå avis, og der ligger
priserne altså ,ellem 30.000 og 40.000 for et føl!
De er nu også smukke

Venlig hilsen Nina Svanholm.