Arkæologisk intresseret ;-)
Fra : JJ

Dato : 21-04-04 20:14

Hej igen

Min nye hund (16 mdr) udviser usædvanlig stor interesse for arkæologi
Dette viser sig ved STORE huller i græsplænen. Vi taler ikke om at der er
ben el. andet der skal begraves / graves op - næe nej det er ren og skær
lyst til månelandskab tror jeg. Nej kommando stopper ugerningen her og nu -
men i det split sekund jeg vender ryggen til ham, starter han et nyt sted
osv - osv
Hvordan stopper jeg det ? uden at asfaltere hele haven )

JJ

Fra : Slumfret

Dato : 21-04-04 20:54

*klip*

> Hvordan stopper jeg det ? uden at asfaltere hele haven )

*klip*

Hej,

Der er jo altid tricket med at putte hundes efterladenskaber i hullet
og så dække det til med en lille smule jord ... hvis først din hund har
haft poterne i sin egen høm-høm, så graver han højst sansynligt ikke
lige der mere...

Det virkede på min hund - men han fandt desværre bare nye steder at
grave...- men det var vist nok for at begrave ting...
Jeg har ydet førstehjælp til græsplænen og hunden var forment adgang til
den i ca. en lille uge...
Nu har han fri adgang igen og underligt nok, 7-9-13, har han ikke gravet
siden... - men der er også blevet banket på ruden hver gang han lignede
en der ville igang med at grave...

Tjek evt. det indlæg der hedder "Huller i haven... og fællesspisning"
(9/3-04)

Måske det kan hjælpe jer...

Slumfret & Hund

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 27-04-04 21:50

"JJ" <jonna@lilanimas.dk> wrote
> Min nye hund (16 mdr) udviser usædvanlig stor interesse for arkæologi
> Dette viser sig ved STORE huller i græsplænen.

Vi har samme problem med Bernhard. Den måde, vi stopper det på de steder
hvor han ikke må, er ved at rulle grønt havehegn ud på græsplænen sat fast
med pløkker. Det smarte er, at man ikke kan se det, når græsset igen er
vokset op, samtidig med at græsslåmaskinen kan køre hen over.

--
Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82