postfix og vise dens mailkø
Fra : Michael Andreasen

Dato : 21-04-04 17:22

Hvis jeg fyrer mailq af på en boks med postfix 2.0.16 så 'staller' den i
30-40 sekunder og kommer tilbage uden output.

Jeg tror ikke der er mere end 2k+ i mailkøen.

Kan de passe, at man ikke kan få listet det, hvis køen bliver for stor?

Nogen erfaringer?

Michael

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 21-04-04 22:14

Michael Andreasen wrote:

> Hvis jeg fyrer mailq af på en boks med postfix 2.0.16 så 'staller' den i
> 30-40 sekunder og kommer tilbage uden output.

Stall med det samme? Hvad siger truss/strace/top?

> Jeg tror ikke der er mere end 2k+ i mailkøen.

Det kan postfix sagtens håndtere, men måske er dit filsystem for
langsomt. Du har ikke fortalt noget om dit system.

> Kan de passe, at man ikke kan få listet det, hvis køen bliver for stor?
>
> Nogen erfaringer?

> /usr/bin/time sudo mailq | tail -n 1
0.91 real 0.03 user 0.06 sys
-- 15596 Kbytes in 4622 Requests.