javascripts der tjekker om siden åbner sig~
Fra : Annette Marie Laurse~

Dato : 21-04-04 10:37

Hej,

Jeg har lavet en hjemmeside for en andelsboligforening:
www.carlsgave.dk

Dette site er lavet i FRAMES.

Mit problem er at når man i URLen skriver:
http://www.carlsgave.dk/ombyg.html
- kommer det enkelte site frem UDEN de andre frames...
[menu og bundframen]

Når man går ind på sitet via
www.carlsgave.dk
- og dernæst vælger menuen/ billeder - scroller ned og nederst
til højre finder ombyg linket - ser sitet jo rigtigt nok ud...

Er der en måde at kode på, således at man IKKE kan hente de
enkelte sider UDEN om de andre FRAMES?

Med Venlig Hilsen

Annette Marie Laursen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-04 11:30

Annette Marie Laursen skrev:

> Mit problem er at når man i URLen skriver:
> http://www.carlsgave.dk/ombyg.html
> - kommer det enkelte site frem UDEN de andre frames...

Det er et generelt problem med rammer - og en af årsagerne til at
sideopbygning med rammer ikke anbefales.
Se fx følgende postkort:
<http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>

> Er der en måde at kode på, således at man IKKE kan hente de
> enkelte sider UDEN om de andre FRAMES?

Ja. Det kan gøres råt og brutalt ved at tjekke om en rammeside
ligger i rammesættet når den åbnes, og så viderestille til
hovedsiden hvis det ikke er tilfældet. Det kan dog _ikke_
anbefales.

En god måde at gøre det på er at lave et link til rammesættet der
kalder præcis samme side frem med rammerne omkring sig. Linket
vises kun hvis rammesættet mangler. Teknikken er forklaret på siden
her: <http://www.quirksmode.org/js/framecustom.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen