Talformatering
Fra : Morten Damgaard

Dato : 21-04-04 09:38

Hej,

Jeg har et ganske trivielt problem, som jeg dog ikke kan finde en løsning
på.

Jeg har en simpel access database med bl.a. prisoplysning, en kort oversigt
over de tilgængelige varer. Jeg vil gerne formatere et tal som en pris,
altså 24,00 i stedet for 24 eller 23,20 i stedet for 23,2. Jeg har ledt i
tags for tabeller, men intet at finde. Og formateringen i Access ryger ikke
med over. Skal jeg virkelig lave tallet om til en tekst for at få det til at
virke?

eksemplet ligger lige her:

http://www.akasel.com/asp/ListVarerDK.asp

Ignorer den error jeg får, den arbejder jeg separat på

/Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-04 09:47

Morten Damgaard skrev:

> Jeg har en simpel access database med bl.a. prisoplysning, en
> kort oversigt over de tilgængelige varer. Jeg vil gerne
> formatere et tal som en pris, altså 24,00 i stedet for 24
> eller 23,20 i stedet for 23,2.

Kig på FormatNumber-funktionen i vbscript:

   <http://www.drdev.net/article03.asp>

> Jeg har ledt i tags for tabeller, men intet at finde.

I html? Du kan ikke formatere tal med html-kode, det skal ske med
et serversidesprog (fx asp/vbscript) eller alternativt med
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Damgaard

Dato : 21-04-04 11:52

> Kig på FormatNumber-funktionen i vbscript:
>
> <http://www.drdev.net/article03.asp>

Perfekt, det var bare at sætte FormatNumber uden på rs. tak!
/Morten