hund der gør.....igen
Fra : René

Dato : 21-04-04 06:08

Hejsa

Jeg skrev for et stykke tid siden ang en nabo´n og deres hund, som nu er
blevet til hunde.
De har en hundegård ca 5 meter fra vores stue vindue, og de gør rigtig
meget, fra 0700 til 2130-2300 om aften, jeg har været inde og snakke med dem
en enkelt gang ( i mandags ), men allerede samme aften var der larm igen,
jeg vil prøve en gang til, vi skal jo alle være her, men hvad gør jeg hvis
det ikke hjælper?, sidst fik jeg af vide at politiet vil ikke gøre noget med
mindrer man optog det, det er næsten ikke til at holde ud.

Jeg har tænkt på at bygge en mur da der ikke er det fjerneste imellem
hundene og vores hus, måske isoler den.

************Tidligere tråd**************
2003-11-12 08:33:30

Hej NG

Har et spørgsmål, ved ikke om det er den rigtige gruppe, men prøver
alligevel
Vi har en nabo som har en hund i hundegård i hans have, og den gør så snart
han tager hjemmefra til han kommer hjem, og hvis man vil have fred er man
nødt til at gå ud i sit køkken, og det synes jeg ikke kan passe, hvad gør
vi?, hvis manden nu ikke vil lade sin/sine hunde gå inde, istedet for ude?

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-04 06:38

"René" <æøå@æøå.æøå> wrote in message
> [...]
> blevet til hunde.
> De har en hundegård ca 5 meter fra vores stue vindue, og de gør rigtig

OK - Pænt pres

> jeg har været inde og snakke med dem
> en enkelt gang ( i mandags ), men allerede samme aften var der larm igen,

Klart - Hundeejeren kan ikke bede dem om at holde op med at gø.

> [...]
med
> mindrer man optog det, det er næsten ikke til at holde ud.

Jamen så optag det da

> Jeg har tænkt på at bygge en mur da der ikke er det fjerneste imellem
> hundene og vores hus, måske isoler den.

Det vil måske være en løsning, men på et eller andet plan ikke den *rigtige*
løsning, som vel er at finde årsagen til at de gør og så fjerne den årsag.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Betinna fra Anette Røpkes
hundeterapeutskole. Vi har selv haft hende ude hos os og det var virkeligt
gavnligt.

Pointen er at hun som fagmand måske kan hjælpe med at kortlægge årsagen til
at de gør og derefter give råd til at afhjælpe problemet.

Det er ikke gratis (men billigere end en mur), men det koster ikke noget at
kontakte dem for at høre om de kan hjælpe.

http://www.the-animal-behavioural-school.dk/

Mvh
Jimmy

Fra : René

Dato : 21-04-04 07:03

> OK - Pænt pres

Ja, især hvis man skal op klokken 0445 om morgenen

> Klart - Hundeejeren kan ikke bede dem om at holde op med at gø.

Nej, men man kunne være flink og tage dem ind iløbet af aften, omkring
1830-1900, så er der da lidt ro.

> med
>
> Jamen så optag det da

Ja, men jeg er ikke helt sikker på at den løsning er en go løsning, men det
kan være det må blive det.

> Det vil måske være en løsning, men på et eller andet plan ikke den
*rigtige*
> løsning, som vel er at finde årsagen til at de gør og så fjerne den årsag.

det er rigtig, men en mur frem for at melde det til politiet.....

> [...]
til
> at de gør og derefter give råd til at afhjælpe problemet.

Endnu en mulighed, men hvad vil nabo´n sige til jeg kom rendene med en
psykolog*g*

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-04 07:55

> til
>
> Endnu en mulighed, men hvad vil nabo´n sige til jeg kom rendene med en
> psykolog*g*

Nok pænt meget mindre end hvis du melder ham til politiet.

Kritik af andres hunde er et temmeligt følelsesladet emne og en positiv
dialog med ham og en fagmand vil nok være at foretrække før man skrider til
ydelrigere handling.

Du kan ikke tabe noget ved at spørge en fagmand til råds, men du kan tabe
noget ved at tage mere drastiske tiltag.

Mvh
Jimmy

Fra : Mars

Dato : 21-04-04 16:37

<Nej, men man kunne være flink og tage dem ind iløbet af aften, omkring
1830-1900, så er der da lidt ro.>

Hvad med at hundeejerne begyndte at opdrage deres hunde !!!!!!!!!!!

Jeg har selv et lign problem og det er for at sige mildt ..pisse
irreterende...

Jeg har selv hund, som også står i hunde gård.. (som ikke gør)

ms

Fra : René

Dato : 21-04-04 16:52

> [...]
> irreterende...
>
> Jeg har selv hund, som også står i hunde gård.. (som ikke gør)

Min har fortalt, at problemet her er at, når den ene hund gør og gør, og
nærmest skriger, så bliver den taget ud og den anden kommer ind, og så om
igen..............måske er det ikke den rigtige??, du er vel som små børn,
hvis man tager dem op når de græder ( når de skal sove altså ), så kan man
jo regne med det samme næste gang......eller er jeg helt galt på den?

René

Fra : Mars

Dato : 21-04-04 17:09

Det jeg gjorde med min hund da han skulle vænnes til at gå i gården, var at
når han gøede blev han ignoreret og irrettesat (verbalt), han blev kun
lukket ud når han havde været stille i 10-15 min. Når han skulle ind i
hundegården sørgede jeg for at han altid forbandt det med noget godt som
hans mad, tyggeben eller bare godbidder. resultatet af det er så nu at han
er rigtig glad for at komme derud altid halen i vejret, han siger INTET!!
når han er der,,, har oplevet børn stå og råbe til ham og drille ham hvor
han er helt stille... det er en fornøjelse.

(labrador)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-04 07:43

"René" <æøå@æøå.æøå> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skrev for et stykke tid siden ang en nabo´n og deres hund, som nu er
> blevet til hunde.

Hej René

Som du selv skriver, så er det aldrig en god ide, når Politiet skal blandes
ind i det. Men det kan jo være, at det er den løsning der skal bruges hos
dig. Hvis ikke naboen kan se, at hundeglam, fra tidlig morgen, til sen
aften virker generende, eller endda direkte provokerende. Man må jo antage,
at han ikke selv er hjemme hele tiden, for ellers må det jo også virke
generende, for ham selv. Hvis det har stået på, siden du skrev første gang,
så har du da vist en engels tålmodighed. Men optag det i to døgn, behold
det ene, ( Til Politiet ) og lån det andet til naboen, så en video med
mikrofon tilslutning og ½ hastighed, ville være dejligt, så skal du kun
skifte bånd 3 gange i døgnet. Det behøver jo ikke ligefrem at være Hi-Fi
lyd.
Det kunne måske hjælpe, hvis han selv hørte det, for jeg går da ud fra, at
han ikke er hjemme, og bare tror du er en lidt emsig nabo, som leder efter
noget at brokke sig over ...

M.V.H......Benny..

Fra : René

Dato : 21-04-04 08:52

Hej Benny, og tak for svaret

> [...]
> han ikke er hjemme, og bare tror du er en lidt emsig nabo, som leder efter

De er faktisk hjemme det meste af dagen, men de lukker jo bare deres
terrasedør hvis de larmer for meget.
Bare lige en kort bemærkning.
Nu vil jeg tage mit kamera og optage lidt når det er værst, det er godt nok
et digital kamera so mkan tage filmklip med lyd, men det skulle nok give et
godt indtryk.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-04 11:04

"René" <æøå@æøå.æøå> skrev i en meddelelse
> Hej Benny, og tak for svaret

Hejsa igen

Det er da forbavsende, at de selv er hjemme, og tilsyneladende ikke har
forståelse for, at det ikke lige er alle, der syntes hundeglam er den
lystigste lyd af alle.

Det er jo altid svært, at vurdere om der støjes for meget, det kan man jo
ikke høre i sådan et indlæg. Men det du kunne gøre, for at fortælle naboen,
hvordan det lyder hos dig.
Sæt dig i stuen, læg din yndlingsplade på, eller se TV-Avisen, med den
volume som man normalt bruger. Så kan man sætte en cassette båndoptager til
at optage på mikrofonen, så man kan høre, hvor meget det forstyrrer jer, i
jeres dagligdag. Husk at lave 2 optagelser, en med lukkede døre og vinduer,
og en hvor i tillader jer noget luft. Den sidste, fordi i har lige så
meget ret til at få frisk luft, som både ham og hans hunde.

Ikke fordi jeg tror på det hjælper, for som du siger, han lukker bare døren,
så ved han jo godt, hvor meget de larmer, og det ofte er så meget så han
ikke selv gider høre på det. Så må man da være lidt egoistisk, hvis man
regner med, at andre er mere tolerante over for støjen.

M.V.H.....Benny..

Fra : René

Dato : 21-04-04 11:42

> Hejsa igen
>
> Det er da forbavsende, at de selv er hjemme, og tilsyneladende ikke har
> forståelse for, at det ikke lige er alle, der syntes hundeglam er den
> lystigste lyd af alle.

Altså jeg tænker det samme, at man ikke kan tænke at andrer ikke synes det
er for fedt, de ved da huset ligger næsten ved siden af

> [...]
> ikke selv gider høre på det. Så må man da være lidt egoistisk, hvis man
> regner med, at andre er mere tolerante over for støjen.

Nemlig....men jeg siger tak for svarende både til Benny og Kim, vil bruge
jeres idéer, men dog med mit kamera og ikke bånd, man kunne jo komme og sige
det var en anden hund......*suk*

Fra : Kim2000

Dato : 21-04-04 10:53

> [...]
dem
> en enkelt gang ( i mandags ), men allerede samme aften var der larm igen,

Jeg ville gå ind og klage _hver eneste gang_ i et par uger. Gerne flere
gange om dagen, når hundene har gøet f.eks. 20-30 minutter i rap. Når du har
gjort det i nogle dage er han dødtræt af dig og fatter enten problemet eller
du kan med god samvittighed kontakte politiet med optagelsen.

Du kunne dog f.eks. bede naboen om at gå med ind i din stue, så han ved eget
syn for sagen kan høre problemet. Hvis naboen er nogenlunde fornuftig kan
han sikkert se problemet, men det er ikke sikkert han ved hvad han skal
gøre, men hvis I begge kan se problemet finder I nok også en løsning. Ellers
ville jeg kontakte politiet.

> Jeg har tænkt på at bygge en mur da der ikke er det fjerneste imellem
> hundene og vores hus, måske isoler den.

Det løser næppe ret meget og lyder en anelse dyrt.

Kim

Fra : René

Dato : 21-04-04 13:53

her er baladen så