Klub hjemmeside
Fra : Kim

Dato : 20-04-04 18:30

Jeg skal ha' lavet så medlemmerne i vores klub kan gå ind på vores
hjemmeside og oprette sig og redigere personlige oplysninger samt uploade
billeder m.m. direkte til deres egen lille side på klubbens hjemmeside. Det
skal være så serveren med det samme opdateres med ændringerne, så folk ikke
først skal sende til mig og jeg så bagefter skal ligge og lave det for dem
på siden.

Hvordan griber jeg sagen an? og er der noget bestemt jeg skal være sikker på
mit web-hotel understøtter ?

Jeg vil også gerne ha' lavet så andre end mig har adgang til at ændre og
skrive på vores "nyhed side", men hvordan får jeg givet andre adgang til
det, uden at gi' dem mit password til web-hotellet ?

Jeg ved godt det sikkert ikke er noget man lige gør, men jeg vil gerne ha'
lidt råd om hvordan jeg bør gribe opgaven an, så jeg ikke spilder tid med
ting der ikke er relevante for det jeg vil opnå.

Mvh. Kim

Fra : Jens Lassen

Dato : 21-04-04 07:34

Kim wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> lidt råd om hvordan jeg bør gribe opgaven an, så jeg ikke spilder tid med
> ting der ikke er relevante for det jeg vil opnå.

Hvis du skal kunne gøre det du skriver om, så taler vi om asp eller php
programmering. Det vil sige at dit webhotel skal understøtte et af de sprog
samt mysql eller acces database.

Jeg har selv lavet en side hvor jeg giver mulighed for at besøgende kan det du
beskriver, du kan se den på www.dds.dk/troldhoej/indaba
Hele det portal jeg har anvendt kan downloades på e-xoops http://www.e-xoops.dk
Dette portal anvender php og mysql

Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-04-04 17:29

Der er en simpel løsning på dette, hvis du f.eks. har FP 2002 eller FP2003
og har administratoradgang hos din udbyder: du opretter simpelthen de
personer, der skal have adgang til at ændre på siden, men med deres eget
password - eller du kan simpelthen oprette et subweb til hovedsiden (kan
gøres automatisk) hvor brugerne på denne side kan oprette og ændre de ting,
du giver dem lov til.
Du bør under ingen omstændigheder give dem administratorpassword til
webhotellet.

--
ahw