Mariendal Havbakker
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 20-04-04 17:36

Hej -

Jeg har ladet mig fortælle at Mariendal Havbakker (tror jeg nok det kaldes)
syd for Århus er et hyggeligt og godt sted, hvor man både kan fange
havørreder og flade.

Hvordan finder jeg stedet, og hvor kan man parkere?

Tak for hjælpen!

- Jan

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-04-04 12:18

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havørreder og flade.
>
> Hvordan finder jeg stedet, og hvor kan man parkere?

Kør til Malling
Drej mod Norsminde og Ajstrup camping
Ved campingpladsen drejer du til venstre, hvor vejen ellers drejer 90 grader
mod højre
Kør 1½ km mod nord, forbi naturskolen (stor hvid gård på din venstre hånd)
Hvor asfalten slutter, drejer du til højre ned mod vandet
Efter 300 meter er du direkte på Mariendal Strand, hvor du kan parkere.

Knæk og bræk
Alex

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-04-04 14:04

"Alex Linaa" wrote >
Kør til Malling

Jeg har i dag besøgt stedet armeret med min fluestang.

Det er et dejligt sted - men hvor skal jeg satse? Det virker mest som en
badestrand uden rev og naturlige pynter.
Skal jeg gå mod syd eller nord?
Hvilke fisk kan jeg være heldig at fange?

I dag havde jeg ikke held med fluen - og spinnefiskerne fik heller ikke
noget.

Jeg skal helt sikkert derud igen.

- Jan

Fra : Robert Piil

Dato : 25-04-04 18:55

Sun, 25 Apr 2004 15:03:38 +0200, skrev "Jan Bang Jensby"
<jensbyFJERN@lite.dk>:

>Det er et dejligt sted - men hvor skal jeg satse? Det virker mest som en
>badestrand uden rev og naturlige pynter.

Min strategi en nyt sted er at maskinfiske.

Ud med skydehovedet, og ind igen i et rakst tempo. fem skridt videre,
næste kast osv. Er der fisk, får man nok øje på dem med den metode., og
så kan man begynde at fiske langsommere. Fanger man så lidt fisk på en
plads, kan man så affiske den strækning lidt grundigere næste gang.

Det næmmeste er selvfølgelig at få at vide, at fiskene altså står ud for
den sten, eller ved den pynt, men den anden metode er sjovere.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-04-04 12:35

> [...]

> badestrand uden rev og naturlige pynter.
> Skal jeg gå mod syd eller nord?
> Hvilke fisk kan jeg være heldig at fange?

Mariendal er et underligt sted, for det ligner som du siger en badestrand,
men det skal man ikke lade sig narre af. Prøv at tage derned en aften ved
solnedgang, og sæt dig på en af høfderne og kig ud over vandet. Så vil du
blive overbevist om at havørrederen også kommer på badestrande

Hvis du parkerer lige neden for vejen, skal du nok gå mod nord, da der er
meget sandet længere mod syd ved campingpladsen, og også til tider ganske
overrendt. Hvis det ikke giver noget en dag, så kør et par kilometer længere
mod nord til pynten under skoven.

Af fisk har jeg fanget havørreder, og Mariendal er uovertruffen i
hornfiskesæsonen.

> Jeg skal helt sikkert derud igen.

Det er også et dejligt sted.

Knæk og bræk