Anbefal mailclient
Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-04 17:32

Hvad bruger folk af mailclient?

Jeg har brugt Netscape 4's inbyggede mail, og senere Mozilla's ditto,
men nu er firefox efterhånden blevet så stabil at det er tid til at
slippe af med Mozilla. Og da det alligevel er tid til at skifte
e-mail adresse pga spam, kan jeg jo lige så godt skifte begge dele
på en gang.

Jeg kiggede lidt på Mutt, men synes ikke lige det er min stil.

Balsa lød til gengæld som det rigtige, indtil jeg fik den installeret,
men den (2.0.17) er ikke særlig stabil, og ind imellem har den også
sine egne ideer om hvordan tingene skal foregå (hvorfor har jeg
to Inbox? slet den ene. Efter at have lukket Balsa og åbnet den igen:
Hvorfor har jeg to Inbox?)

Thunderbird lyder stadig lidt for meget beta til at jeg gider forsøge
med den, og desuden minder den vel ret meget om Mozilla mail?

Så er der jo Evolution, men ud over at den ikke ville compile sidst
jeg forsøgte, så minder den jo også ret meget om "Imperiets Største
Fejltagelse"(tm).

Men hvad vælger man så?

- POP3, og gerne IMAP.
- Importere mine NS4 og Mozilla mailboxes.
- Nem at bruge (altså modsat XP).
- Gerne mulighed for at bruge fx spamassasin.
- Ikke ressource-hog.

Mvh
Kent

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 18:07

On 2004-04-20, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Jeg kiggede lidt på Mutt, men synes ikke lige det er min stil.

Personligt er jeg fint tilfreds med mutt. Overvejer dog at skifte til
gnus. Hvorledes er den ikke din stil? tekstbaseret?

Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-04 18:29

Den Tue, 20 Apr 2004 17:07:19 +0000 (UTC) skrev Thomas S. Iversen:

> Personligt er jeg fint tilfreds med mutt. Overvejer dog at skifte til
> gnus. Hvorledes er den ikke din stil? tekstbaseret?

For det første er tasterne så vidt jeg kunne se ikke de samme som jeg
er vant til at bruge i SLRN, og desuden er der et par tøser der sender
HTML-mails med animerede GIF'er osv...

Mvh
Kent

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 19:58

On 2004-04-20, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
> For det første er tasterne så vidt jeg kunne se ikke de samme som jeg

Det første kan du ændre på. Jeg har ikke sat mig ind i hvordan, men ved der
f.eks. findes en PINE pakke, så mutt kommer til at opføre sig som PINE (ja,
underligt nok!)

> er vant til at bruge i SLRN, og desuden er der et par tøser der sender
> HTML-mails med animerede GIF'er osv...

Hos mig virker det fint med html mails. Den er sat op så den bruger min
default browser (mozilla) til html mails. virker fortrineligt sålænge jeg
sidder i en grafisk skal. Hvis jeg sidder i en tekstbaseret skal tager lynx
automatisk over.

Mvh Thomas

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 20-04-04 19:04

On Tue, 20 Apr 2004 16:31:36 +0000, Kent Friis wrote:

> Hvad bruger folk af mailclient?

Jeg bruger Sylpheed.

> Så er der jo Evolution, men ud over at den ikke ville compile sidst jeg
> forsøgte, så minder den jo også ret meget om "Imperiets Største
> Fejltagelse"(tm).

Jeg blev selv træt af Devolution efter at den begyndte at gå ned og
andre gange lade være med at starte op. Den blev ved et særligt ritual
afinstalleret. Desuden mener jeg, at en e-mail klient ikke skal lave andet
end de ting jeg forbinder med e-mail kommunikation. :)

> Men hvad vælger man så?
> - POP3, og gerne IMAP.
Begge protokoller er understøttet.

> - Importere mine NS4 og Mozilla mailboxes. - Nem at bruge (altså modsat
> XP).
Det ved jeg ikke noget om. Prøv at læse manualen.

> - Gerne mulighed for at bruge fx spamassasin. - Ikke ressource-hog.
Det kan den version fra Debian jeg anvender - pakken hedder
sylpheed-claws. Til det findes der et spamassassin plugin. Det er lidt
primitivt, men virker efter hensigten - spam bliver smidt i "SPAMSPAMSPAM"
mappen. :)

--
Michael Wojciechowski

With every light is born a shadow.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-04 19:48

Den Tue, 20 Apr 2004 20:03:34 +0200 skrev Michael Wojciechowski:

> Jeg bruger Sylpheed.

Den er jo ligefrem hurtig - Mozilla mail og MS Outlook go home

> Begge protokoller er understøttet.

> Det ved jeg ikke noget om. Prøv at læse manualen.

Hvorfor manualen? File -> Import mbox file.

> [...]
> sylpheed-claws. Til det findes der et spamassassin plugin. Det er lidt
> primitivt, men virker efter hensigten - spam bliver smidt i "SPAMSPAMSPAM"

Hvor stabil er sylpheed-claws? Jeg er ret krævende hvad stabilitet angår
(selvom Windows-folk påstår at XP er stabil, kan den altså ikke klare
mine krav).

De eneste mangel jeg indtil videre har mødt er at HTML-mails bliver
vist som tekst - kan det ændres? Og den husker ikke hvad størrelse jeg
sætter vinduet til.

Mvh
Kent

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 20-04-04 20:09

On Tue, 20 Apr 2004 18:48:00 +0000, Kent Friis wrote:

> Hvor stabil er sylpheed-claws? Jeg er ret krævende hvad stabilitet
> angår (selvom Windows-folk påstår at XP er stabil, kan den altså
> ikke klare mine krav).

Jeg har ikke oplevet et eneste crash endnu. Jeg har brugt applikationen i
et par måneder efterhånden.

> De eneste mangel jeg indtil videre har mødt er at HTML-mails bliver
> vist som tekst - kan det ændres? Og den husker ikke hvad størrelse jeg
> sætter vinduet til.

Sylpheed husker da størrelsen på hoved-vinduet.. mente du noget andet?

Jeg modtager vist ikke ret meget html e-mail, da jeg ikke har lagt mærke
til det.

http://sylpheed.good-day.net/#features

Du må gå på jagt efter options. :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-04-04 20:56

On Tue, 20 Apr 2004 21:08:50 +0200, Michael Wojciechowski wrote:

> Jeg har ikke oplevet et eneste crash endnu. Jeg har brugt applikationen i
> et par måneder efterhånden.

Samme erfaringer her over ca. samme periode. Den er definitely min
foretrukne efter, at have været forbi Evolution, Kmail, Mozilla mail,
Thunderbird osv.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-04 21:16

Den Tue, 20 Apr 2004 21:08:50 +0200 skrev Michael Wojciechowski:

> Jeg har ikke oplevet et eneste crash endnu. Jeg har brugt applikationen i
> et par måneder efterhånden.

Jeg fik spam-assassin til at køre med den normale sylpheed, så det blev
ikke nødvendigt med claws.

> Sylpheed husker da størrelsen på hoved-vinduet.. mente du noget andet?

Den var bare lidt sløv i opfattelsen, nu husker den det.

Mvh
Kent

Fra : Peter G

Dato : 20-04-04 23:29

Kent Friis skrev:

> De eneste mangel jeg indtil videre har m›dt er at HTML-mails bliver
> vist som tekst - kan det ‘ndres?

NB: bruger en Win-port version.

Det er sgudda kun en fordel og SVJV nej. :)
Du kan lave en "action", der manuelt sender din mail til browseren

[NU må jeg altså til at migrere fra Win til Debian.]

--
Regards, Peter.
Toppost[s|ers] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-04-04 11:31

On Tue, 20 Apr 2004 20:03:34 +0200, Michael Wojciechowski wrote:

> Jeg bruger Sylpheed.

Den måtte jeg jo også lige prøve af, og den _er_ jo hurtig så jeg
tænker på at sende Evolution på ferie.

.... men ingen nye programmer uden noget leg. Jeg kan hente nye icon themes
til dimsen, men på hjemmesiden ser det ud til at man kan theme _hele_
programmet - er det rigtigt og hvor kan man i så fald hente nogle themes?

Mvh.
/Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 21-04-04 17:08

Den Wed, 21 Apr 2004 12:31:20 +0200 skrev Thomas Lindgaard:

> [...]
> til dimsen, men på hjemmesiden ser det ud til at man kan theme _hele_
> programmet - er det rigtigt og hvor kan man i så fald hente nogle themes?

Er det ikke bare et normalt GTK-theme?

Mvh
Kent