Hjælp til tilføjelsesforespørgsel
Fra : Peter

Dato : 20-04-04 15:33

Hej Gruppe

Jeg behøver hjælp til at køre en tilføjelsesforespørgsel i Access.

Når jeg kører forespørgslen får jeg fejlmeddelsen "numeric field overflow".

Er der nogen der umiddelbart har et bud på hvad den meddelse egentlig
betyder og hvad der skal ændres?

På forhånd tak

Peter

Fra : Faithless

Dato : 20-04-04 16:36

"Peter" <secretpost_4@hotmail.com> wrote in message

> Jeg behøver hjælp til at køre en tilføjelsesforespørgsel i Access.
> Når jeg kører forespørgslen får jeg fejlmeddelsen "numeric field
overflow".

Jeg har ikke 100% styr på Access, men syntes at det lungter af problemer i
formatet. Måske prøver du at tilføje for store tal til en kolonne, som er
formateret med Byte eller integer.

Thomas

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 20-04-04 19:17

Peter wrote:
> [...]
> overflow".
>
> Er der nogen der umiddelbart har et bud på hvad den meddelse egentlig

Det ville gøre det en del nemmere at hjælpe, hvis du gav os (1)
definitionen på den tabel du tilføjer i og (2) din tilføjelsesforespørgsel.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is

Fra : Peter

Dato : 21-04-04 09:43

Hej igen

Jeg har fundet ud af at jeg skal ind og ændre typeformatet i en sammenkædet
tabel, det vil sige en tabel i Access der er sammenkædet med Excel. Et tekst
format med 255 tegn er tilsyneladende ikke nok.

Har jeg forstået det korrekt at man ikke kan gå ind og rette i sammenkædede
tabeller?

Peter

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 21-04-04 09:54

Peter wrote:
> [...]
> format med 255 tegn er tilsyneladende ikke nok.
>
> Har jeg forstået det korrekt at man ikke kan gå ind og rette i

dk.edb.databases.ms-access er nok et bedre sted at stille den slags
spørgsmål.

FUT dertil.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
Yesterday is history, tomorrow is mystery and today is a gift. --

Fra : Faithless

Dato : 21-04-04 21:05

> Har jeg forstået det korrekt at man ikke kan gå ind og rette i
sammenkædede
> tabeller?

Tror kun du kan ændre linket tabeller fra andre database programmer (Paradox
elle Foxpro).
Men du kan altid importere dataen istedet for.

Thomas