for ELEM in med mellemrum
Fra : Martin Hansen

Dato : 20-04-04 13:51

Hej alle

Jeg er ved at lave et script der skal gøre noget ved nogle filnavne,
men er stødt på et problem

For ELEM in "foo" "bar" "de lt"
do echo $ELEM
done
giver som ventet
foo
bar
de lt

ls -Q
giver som ventet
"foo"
"bar"
"de lt"

men
For ELEM in `ls -Q`
do echo $ELEM
done
giver
"foo"
"bar"
"de
lt"

Hvordan forklarer jeg bash at "de lt" er et element?

Jeg kører bash under cygwin

PFT

Martin Hansen

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-04-04 13:56

Martin Hansen <mah_news@danfoss.com> writes:

> Jeg er ved at lave et script der skal gøre noget ved nogle filnavne,
> men er stødt på et problem

Jeg ville lave noget ala:

find -maxdepth 1 -print0 | xargs -0i echo {}

Det kræver dog nok at det du vil kan gøres i en enkelt kommando.

> Jeg kører bash under cygwin

Det er afprøvet under cygwin og ser ud til at virke.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-04-04 14:01

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> find -maxdepth 1 -print0 | xargs -0i echo {}
>
> Det kræver dog nok at det du vil kan gøres i en enkelt kommando.

Følgende virker også og er nærmere hvad du selv prøver på:

ls | while read EVAL ; do
echo $EVAL
done

Så kan du lave flere komamndoer i løkken.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Martin Hansen

Dato : 20-04-04 14:48

On 20 Apr 2004 15:00:48 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:
>Følgende virker også og er nærmere hvad du selv prøver på:
>
>ls | while read EVAL ; do
> echo $EVAL
>done
>
>Så kan du lave flere komamndoer i løkken.
Det blev denne jeg brugte tak.

Jeg havde en version med ls|xargs men jeg ville undgå at den lavede en
fork for hver filnavn da det åbeenbart er langsomt under cygwin.

Scriptet er et recursivt script der parser en fil struktur.

Den forløbige version ser således ud:
if [[ -z $2 ]]; then
echo "<html>
   <head>
   </head>
"
fi

if [[ -z $1 ]]; then
exit
fi

ls "$1"| while read ELEM_UQ
do
if [[ -f "${1}/${ELEM_UQ}" ]];then
else
   echo "<li>$ELEM_UQ</li>"
   echo "<ul>"
   bash ~/html_tree.sh "$1/${ELEM_UQ}" nest
   echo "</ul>"
fi
done
if [[ -z $2 ]]; then