Ridebane
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 20-04-04 13:09

Hej
er der nogle her inde som ved hvor man kan købe ridebane grus henne i midt
og vest jylland.
Da vi skal have lagt nyt ridelag på, hurtigst muligt.
Eller andre forslag til hvad man kan ligge på, dog ikke strand skaller.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-04-04 13:34

Camilla Fruergaard wrote:
> Hej
> er der nogle her inde som ved hvor man kan købe ridebane grus henne i midt
> og vest jylland.

Nærmeste grusgrav?

> Da vi skal have lagt nyt ridelag på, hurtigst muligt.
> Eller andre forslag til hvad man kan ligge på, dog ikke strand skaller.

Hvad med knust beton? Det fungerer godt som drænlag, men kan måske sætte
sig og blive for hårdt? Det kan den nærmeste vognmand garanteret skaffe.

-dennis

Fra : Marlene

Dato : 20-04-04 14:42

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

Snip

> Hvad med knust beton? Det fungerer godt som drænlag, men kan måske sætte
> sig og blive for hårdt? Det kan den nærmeste vognmand garanteret skaffe.

Vi har knust beton på vores grusvej, og det er blevet helt hårdt ret
hurtigt. Naturligvis kører der også biler derpå, men mon ikke det med tiden
også ville blive hårdt på en ridebane?

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 20-04-04 15:04

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi har knust beton på vores grusvej, og det er blevet helt hårdt ret
> hurtigt. Naturligvis kører der også biler derpå, men mon ikke det med

(klip)

knust beton låser ligesom og bruges meget til at lave kørefaste veje på. Det
bliver helt hårdt og meget stabilt at køre på. Det kan ikke bruges som
ridebaneunderlag. Derimod kan betongrus bruges. Det har jeg på min bane. Det
er rigtig godt.

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 20-04-04 19:07

Det skal jo også være fjedrene.

Fra : Anet

Dato : 22-04-04 00:14

"Camilla Fruergaard" <c @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse
> Det skal jo også være fjedrene.

(klip)

Ja, og så skal underlaget heller ikke blive glat i regnvejr og så må banen
heller ikke fryse om vinteren. Der er mange ting at tage hensyn til.

--
~ Hilsen
Annette ~